trec!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:49

Delphi2 schreef:
Tuurlijk gaan jullie mee!
Volgend jaar wordt het EK in Zwitserland gehouden, dus dat wordt helemaal super.


Ik had al een berichtje in m'n mailbox "Volgend jaar in Zwitserland, ga maar vast sparen" Clown Haha!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:11

Joh, we gaan gewoon sponsors werven Haha!

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 18:23

in zwitserland... oei, mooi daaro!!!

iid hard sparen dus, trouwens, Arjanne, ik ben nog steeds op zoek naar een binnenbak voor de workshop, (aangezien ik wel zelf een buitenbak heb, maar in de winter is die waarschijnlijk verzopen)

zodra ik iets heb laat ik het je weten! (en als iemand in provincie groningen hier een binnenbak heeft (A) pb me Haha!)

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:07

Ik meld me ook even! Haha!

Ik ben ook van plan volgend jaar te gaan "Treccen"! Ik heb er al onwijs zin en heb me al opgegeven voor een Workshop van Merens!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:42

Ik heb erover gelezen in de Bit. Het lijkt me wel heel leuk om een keer te doen hoor.
Als afwisseling dan, ik zou niet alleen nog maar willen trec-en. Daar ben ik teveel dresuurruiter voor denk ik.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:43

Het zou toch ook prima naast dressuur moeten gaan hoor!

Even een ander vraagje, ik ben binnenkort jarig en wil een Kompas vragen, om voor TREC te gebruiken.
Wat voor kompas moet ik hebben?? Iemenad een idee?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:45

ik lees even mee Knipoog

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:57

Ik heb zelf de recta DP 6 kost bij Bever 49,95 en is een peilkompas, is echt een ideaal kompas, mijn vriend heeft 'm laatst ook gekocht. Meestal heb ik ook nog een goedkoop plaatkompas bij me waar ik makkelijk richtingen op een kaart mee kan uitzetten, dit kan ook met de DP 6 maar een echt plaatkompas is dan net iets handiger. Je hebt ook de DP 2 van recta ook een peilkompas en een stuk goedkoper dan de DP 6, ik weer niet wat het verschil is.

Ook heb ik een klein clip-kompasje dat kan je op je horlogebandje doen of op je kaart clippen, is makkelijk onderweg om globaal de richting te peilen tijdens het rijden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:08

Ojee wat een moeilijke woorden allemaal! Haha! Wat is een "pelikompas"? Wat is een "plaatkompas"?

In wat voor winkel moet ik hiernaar op zoek? (ja, lijkt wel een brunette, maar ben blont! Knipoog )

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:14

gentille schreef:
wie heeft dit artikel ook gelezen in het bit?
het is (nog) geen officiele sport, valt onder hippisch toerisme geloof ik, en ik had er nog nooit van gehoord!
de wedstrijd bestaat uit drie onderdelen
een lange buitenrit, het heeft iets weg van endurance, alleen moet je zelf de kaart intekenen en met kompas werken, ook zijn grooms niet toegestaan, het is dus op en top padvinderij

deel twee bestaat uit een gangenbeheersingstest waarbij je zo langzaam mogelijk moet galloperen en zo snel mogelijk moet stappen

deel drie is een hindernisbaan, een soort mengeling tussen trail en cross. er zijn enkele crosshindernissen, maar je kan ook gevraagd worden een hek te openen of te sluiten, een brug over te gaan enz.

ik ben helemaal enthousiast geworden, helaas zijn er in Nederland nog weinig wedstrijden. volgend jaar ben ik van plan mee te doen in lunteren, en er komen ook nog twee wedstrijden in eersel

zijn er meer mensen die deze "sport" al beoefenen? en hoe trainen jullie daarvoor? (en dan met name de ptv, het laatste onderdeel)

groetjes shannon
p.s... voor diegene die meer willen weten..
www.trec-nl.nl


Ja die word ieder jaar bij ons op de manege gehouden, de eerste trec in nederland is op die manege georganieseerd!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:23

@Jeddah, Kijk even bij www.bever.nl daar staan de diverse kompassen die ze verkopen, of kijk even op http://www.hiking-site.nl/materialen_kompas_recta.php daar staat de uitleg van diverse kompassen. Als je TREC gaat rijden kan je ook in de eerste keer ook in een lagere klasse starten waar nog geen kompas gebruikt hoef te worden hoor.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:19

jeddah schreef:
Het zou toch ook prima naast dressuur moeten gaan hoor!

Even een ander vraagje, ik ben binnenkort jarig en wil een Kompas vragen, om voor TREC te gebruiken.
Wat voor kompas moet ik hebben?? Iemenad een idee?


Ik heb een plaatkompas van Silva. Je moet er rekening mee houden dat je ermee moet werken als je op het paard zit.
Waar je rekening mee "moet" houden is dat de vloeistof niet uit water bestaat, duurt veel te lang voor de naald stil ligt. Zelf vind ik de voordelen van een plaatkompas dat je makkelijk en snel vanaf je paard de richting kunt bepalen, ook vanaf de kaart. Bij mijn kompas zitten aan alle kanten een schaalverdeling. Verder is het natuurlijk heel persoonlijk wat je prettig vind. Misschien is het een idee om voor je verjaardag een cursus kompas lezen te vragen. Op zulke cursussen hebben ze alle soorten en maten kompassen, kun je bekijken welke je het prettigst vindt.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:28

Dank je Delphie en Odi!
Inderdaad misschien geen gek idee eerst te leren omgaan met een kompas voordat ik er eentje aanschaf. Maar met die links kan ik me vast wat orienteren.

Nu dus op zoek naar zo'n cursus... Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: trec!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:37

Pfff zal je net zien, zijn er de afgelopen tijd taloze workshops geweest "Kaart en Kompas" maar voor de winter lijkt het stil te liggen...