Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:55

Sorry, maar een discussie over het ruiterbewijs is niet off topic

De vraag is heb je je ruiterbewijs zo ja, waar heb je dat gehaald
Maar dat kan ook zijn zoals Odette zegt
nee, want...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:48

Ik kom ook nog even meezeuren Tong uitsteken
Ik heb ook geen ruiterbewijs, idd ook omdat ik het onzin vind. Verzekerd ben ik al en al willen ze iedereen nog zo graag doen geloven dat je niet verzekerd bent als je zonder ruiterbewijs de weg op gaat, dikke onzin!
Ook het hele ruiterbewijs staat mij tegen, zoals RK idd al zegt, ik kan het bewijs op een zeer mak manege paard halen maar zegt dat iets over mij en mijn eigen paarden buiten op de weg? Dat hele ruiterbewijs kan niet verhinderen dat mijn tank over auto's heen loopt als hij ergens bang voor is.
En idd, het is vrijwel nergens verplicht, ik reed alleen maar buiten (wegens gezondheidsredenen rij ik nu niet echt veel meer) toen we nog in het westen woonden en nu in Drenthe mag ik dan niet veel meer rijden maar ik weet wel dat het hier in mijn omgeving (waar echt waanzinnig veel ruiterpaden lopen) ook nergens verplicht is.
Ik heb in 1979 al de kans gehad het ruiterbewijs te halen, toen wilde men ons al doen geloven wat ze nu nog steeds proberen en ook toen ben ik er niet ingestonken.
Tuurlijk kan je het doen als je het leuk vind, waarom niet, maar niet omdat je anders niet verzekerd bent of nergens mag rijden in de bossen, dat is echt een verkeerde reden Knipoog

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:51

Ik heb em. Haha! Gewoon bij onze vereniging gehaald in mei dit jaar.. Lachen

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:10

Ik heb m ook gehaald bij stal 't Reelaer Haha!
Tis daar echt super leuk Schijnheilig
Je haalt het daar in 1 weekend en het slagingspercentage is iets als 97% dus super hoog! www.reelaer.nl

Ik ben er erg blij mee dat ik mijn ruiterbewijs heb gehaald, aangezien ik veel buitenrij en ik precies mijn plek in het verkeer weet. Dat wist ik voorheen niet. En volgensmij leer je dat ook niet op een gemiddelde mangege. En nu mag ik groepen begeleiden,, wat erg leuk is Knipoog.

Saskiaah
Berichten: 512
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:23

Bij Reelaer zeker een aanrader! Er is maar een iemand gezakt en dat is toch wel weinig en t is gwoon erg gezellig!

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:42

ja ik heb um ook gehaald Haha!
ik zou het eerst in maarssen gaan halen maar dat werd een paar keer afgelast daarna heb ik het in groenekan gehaald Haha!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 15:52

Ik heb hem afgelopen april geloof ik gehaald, bij 't Reelaer. Daar kun je hem in een weekend halen.
Ik reed op een super sterkte tinker, vond ik wel een uitdaging zoon tinker. Maar ik heb het maar net gehaald, want hij was eigelijk veel te sterk voor me, en we hadden een super strenge examinator. Zoon typische, een wat oudere man, met een brilletje aan een touwtje. En dan keek hij zo sneaky over zn bril heen. Ieh..

Maar bij 't Reelaer is wel een aanrader, hoog slagingspercentage.

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:06

Ik heb 'em gehaald bij Les Chevaux in Drenthe, in een weekend.