Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joedt
Berichten: 115
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:37

Weet iemand hoe ik zo'n fietslampje, goed in de staart vats kan maken, aangezien ik niks voor de de staart heb, lijkt mij dat wel handig, weet iemand hoe ik dan goed, en paard vriendelijk vast kan maken?

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:46

Je een staartje maken in de staart en daar kan je hem opklikken elastiekje aan de onderkant van de klip en dan valt ie er ook niet zo snel af. ik heb hem trouwens aan de zadelringen van mijn zadel bevestigd. Ik heb zijringen en heb aan beide kanten van die knipper lichtjes gemonteerd met in het midden de fietslamp. is een lange sliert. werkt super goed.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:48

Ik heb reflecterende bandage riempjes, maar ik probeer zo min mogelijk in het donker te rijden.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:57

Qimm schreef:
oudehinken schreef:
Ik rij niet graag in het donker over straat maar als het dan moet gebruik ik wel reflectorende dingetjes zoals.
peesbeschermers reflecterend voor het paard.
een band voor om de borst voort het paard.
zelf een vestje en bandjes om de arm.
een deken vind ik wel veilig maar die is mij te duur.


Gewone verlichting moet je net onderschatten hoor. En dat hoeft nauwelijks veel te kosten, kijk maar bij de Hema of Action ofzo.


Ik heb zelf 4 bandje om de arm.
lichtgevend vestje.
voor het paard een een borst lichtbevende band + 4 been beschermers die ook licht geven.
zo'n deken kost bijna 60 euro.
gewone verlichting onderschat ik niet hoor.

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:47

ik ben blij te lezen dat jullie zo snugger zijn. *LOL*

ik heb vorig jaar zo bijna een vriendin van mij overreden met haar paard omdat die in 't donker op straat liep zonder ook maar iets van verlichting / reflectie, en ze zat net in een bocht waar ik niets kon zien. Gelukkig wéét ik dat haar paard daar staat en ze die baan op moet om naar de bak te gaan, en rij ik sowieso rustig daar, maar mensenlief, mijn hart bonsde bijna uit mijn keel, zo hard was ik geschrokken. Ik zag haar pas toen ik nog maar een paar meter van haar verwijderd was.

Liveyourlife

Berichten: 220
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Kampen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:57

Hallo, ik sluit me bij de kerstboom-brigade aan Haha!
Ga elke week naar les met paard over de weg.
Geel reflectiehesje, wit lampje voor, wit lampje achter en gele refelctiedeken.
Vroeg laatst aan iemand op straat of ik goed zichtbaar was. Kreeg als antwoord dat ik wel een politie agent leek....
Dus prima verlicht! Voel me soms wel beetje knullig met alle lampjes enzo. Maar ja beter knullig dan gevaarlijk!

Halfords is trouwens prima winkel voor lampjes enzo!

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:11

Ik heb laatst bij halfords van die gele bandjes met klitband gekocht voor om de benen van het paard. Prima zichtbaar, niks op aan te merken, alleen voor de achterbenen zijn die niet zo geschikt als het paard een beetje strijkt.... Na twee keer gebruiken is er al 1 kapot...

Anoniem

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:18

Ik rijd zelf niet zo vaak in het donker, maar we zaten gisteren in de auto, en kwamen daar op verschillende plaatsen leden van de rijvereniging tegen die op weg naar de manege waren.

Vanaf achteren en vanaf voren zijn de paarden best goed te zien als ruiters zo'n vestje dragen. Maar er kwamen ook 2 paarden uit een straat van links, en die reden we bijna aan, omdat ze de paarden helemaal over het kruispunt heen hadden laten staan, en de ruiters nauwelijks te zien waren. De paarden waren zwart, en hadden niets aan verlichting ofzo langs het hoofdstel zitten. Je zag ze gewoon ECHT niet, tot we er vlak langsreden.

Dus tip: Doe iets aan je hoofdstel vast dat ook reflecteert of licht geeft.

joedt
Berichten: 115
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:44

splash1999 schreef:
Je een staartje maken in de staart en daar kan je hem opklikken elastiekje aan de onderkant van de klip en dan valt ie er ook niet zo snel af. ik heb hem trouwens aan de zadelringen van mijn zadel bevestigd. Ik heb zijringen en heb aan beide kanten van die knipper lichtjes gemonteerd met in het midden de fietslamp. is een lange sliert. werkt super goed.


goed plan, zo iets ga ik eens proberen. even kijken of het bij het zadel zin heeft, aangezien het ruggetje hol is (niet ernstig maar tog)

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:48

joedt schreef:
splash1999 schreef:
Je een staartje maken in de staart en daar kan je hem opklikken elastiekje aan de onderkant van de klip en dan valt ie er ook niet zo snel af. ik heb hem trouwens aan de zadelringen van mijn zadel bevestigd. Ik heb zijringen en heb aan beide kanten van die knipper lichtjes gemonteerd met in het midden de fietslamp. is een lange sliert. werkt super goed.


goed plan, zo iets ga ik eens proberen. even kijken of het bij het zadel zin heeft, aangezien het ruggetje hol is (niet ernstig maar tog)


Ook dan zou het moeten lukken als je kleine ringetjes aan je zadel hebt. Je moet wel kreatief doen met kleine haakjes en zo maar op alles is een oplossing.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:58

oudehinken schreef:
Ik heb zelf 4 bandje om de arm.
lichtgevend vestje.
voor het paard een een borst lichtbevende band + 4 been beschermers die ook licht geven.
zo'n deken kost bijna 60 euro.
gewone verlichting onderschat ik niet hoor.


Lichtgevend of reflecterend? Tong uitsteken Ik geloof dat wij elkaar verkeerd begrepen? Je post waar ik op reageerde noemde je alleen reflecterende dingen op, vandaar. Reflecterend is leuk, maar verlichting nóg leuker.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:42

Ik heb laatst een keer in het donker gereden. Knipperlichtjes om de benen, veiligheidsvestje, knipperlicht om arm en been en rijden maar. We kregen onderweg van een voetganger nog te horen dat we van verre al te zien waren. Belangrijk is natuurlijk ook dat je zelf goed uitkijkt. Een auto ziet jou misschien niet zo goed, maar zelf moet je ook goed opletten of je een auto ziet. Wij hebben een stuk fietspad wat goed verlicht was genomen.
Zie dat je zelf ook veel van die reflecterende dingen kunt maken. Denk dat ik maar eens van dat reflectorband ga kopen. Strepen op een dekje naaien is snel gedaan, zodat je ook opzij zichtbaar bent. En je kunt natuurlijk van alles bedenken om maar op te vallen in het donker. Ik vond het best leuk, zo lekker stappend in het donker. Wil het ook wel vaker doen, zeker omdat hier ook wel mogelijkheden zijn vanwege goed verlichtte paden enzo.

OneDiamond

Berichten: 55
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:52

Nu gaat het bij mij om mijn dochters, die mogen absoluut niet in het donker over straat met of zonder paard! Vind ik het de tijd niet meer voor en we wonen in het buitengebied.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:27

vanuit dat perspectief kan ik dat wel begrijpen

smile_dees
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:40

Een vriendin en ik rijden regelmatig wat later op de middag, en dan komt het ook wel voor dat we in het donker terug naar huis moeten met de paarden. Wij gebruiken van die reflecterende vestjes en van die armbanden met lampjes erin. De banden reflecteren als de lampjes niet aan zijn, en als ze wel aan zijn, dan ziet men de rode lampjes al van best ver.

Bovendien zijn we nu ook bezig met het maken van een reflectieset voor de paarden: borsttuig, chabrak, banden voor de benen en neusriem etc. Da's goedkoper dan het officiele spul kopen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:11

Ik heb bij een winkel waar ze ondere andere brandweerkleding en veiligheidskleding maken van dat losse reflecterende band gekocht, werkt een stuk beter dan het hema spul en was ook nog eens aanzienlijk goedkoper. Ik heb hier zelf banden voor om de benen/staart en hoofdstel gemaakt.

Bij de Hema heb ik van die ieniemienie led-lampjes gekocht in rood en wit die heb ik aan mijn cap vastgemaakt wit naar voren en rood naar achteren. Verder heb ik een (wegwerkers) hesje aan en mijn paard een reflecterend borsttuig en een band over de achterhand en een roodlampje in haar staart. We zijn dus i.d.d. net een kerstboom maar worden in elk geval niet over het hoofd gezien Clown

natural_

Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Weesp

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:19

halootjes allemaal..
ik rijdt zelf ook erg vaak in het donker..
ik zie zelf niet erg veel in het donker maar rijdt langs de weg dus is er wel veel verlichting maar af en toe zijn er stukken die niet goed verlicht zijn maar waar wel veel auto's rijden.. ik zorg dan gewoon dat ik goed genoeg verlicht ben zodat de auto's me goed zien, ik heb dan ook nog eens een zwarte shetlander waardoor ik nog minder snel gezien word..
ik heb altijd een reflecterend hesje aan en doe mijn shet peesbeschermers met reflecterende stukjes erop. dat nog een reflecterende neusriem en dan ben ik zeker wel goed genoeg verlicht hoor Knipoog

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:07

Jullie maken van jullie paard wel een kerstboom *LOL*

Vind het inderdaad noodzakelijk. Maar ikzelf rij liever niet in donker buiten

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:08

ik rijd dan ook buiten:)
2 knipperlichten aan mijn beugels.. en reflecterende banden om mijn paard zijn benen.

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:10

Ik heb zelf een hesje, lichtjes van halfords en reflecterende banden voor paard d'r benen!

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:21

mel_noah schreef:
, ik heb dan ook nog eens een zwarte shetlander waardoor ik nog minder snel gezien word..
ik heb altijd een reflecterend hesje aan en doe mijn shet peesbeschermers met reflecterende stukjes erop. dat nog een reflecterende neusriem en dan ben ik zeker wel goed genoeg verlicht hoor Knipoog



Alleen reflectie is niet genoeg. Reflectie werkt alleen zodra er licht op schijnt, bijvoorbeeld die van auto's. Auto's zien je dus pas op het laatste moment. Misschienk kun je er een paar lichtjes bijdoen, zo ben je nog beter zichtbaar Knipoog

kiss_lotte

Berichten: 1196
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Heerenveen.

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:41

heejheej,,
elke vrijdag loop ik ong 10 km in het donker,,
valt makkelijk te doen,,
de spullen die ik madonna om hang is::
reflectie spul.
mij zelf een ubervel vestje!.
en madonna om zijn voorhoofdje zoort bandje met allemaal lichtjes..
en ik zelf paar bandjes om men handen,,
en nog n voorlicht van een fiets op zijn hoofdstel:D:P..
haha...
groetjes lOttee

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 11:51

kiss_lotte schreef:
en nog n voorlicht van een fiets op zijn hoofdstel:D:P..

Gestoord

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 13:10

ik rij regelmatig in het donker met een zwart paard nogwel
heb een fluoriserende uitrijdeken met staart ding
en op alle 4 de benen reflecterende bandjes

een reflecterend borsttuig maakt t af

je ziet mensen van kilometers afstand al remmen !

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:35

Speedster schreef:
kiss_lotte schreef:
en nog n voorlicht van een fiets op zijn hoofdstel:D:P..

Gestoord


Werkt prima hoor Haha!