Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 14:55

Citaat:
dus als ik het goed begrepen heb dan is het de bedoeling dat we verlichting op die hoogte hangen dat automobilisten en fietsers en zo het veel beter zien.
welke hoogte is dat? op 1m ongeveer?
mijn paard meet 1m66, dan zou de verlichting (rode lamp en witte lamp ter hoogte van haar bovenbenen moeten bevestigd zijn?
lampje in de staart vind ik een beetje maf, als je paard onrustig is met de staart dan zwiept het ding heen en weer en ik denk dat dat best verwarrend is voor achterkomend verkeer Haha!
lichtje op borsthoogte lijkt me ook niet handig omdat je paard dan zijn/haar hoofd ervoor heeft...

niet makkelijk allemaal


Je kan wel een lamp aan je eigen been doen, er zijn daar speciale voor.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:36

Lampje aan het been valt het meeste op vind ik. Zowel ruiter als paard. Toch zit je als automobilist vaak raar te kijken als je een paard tegen komt in het donker. Tenminste, dat vind ik. Je ziet wel dat er iets aparts aankomt als alles een beetje oplicht en je lampjes ziet maar voor het tot je doordringt dat het een paard is ben je toch al een stuk dichterbij. Terwijl ik zelf paardrij heb ik dat al. Ik kan me voorstellen dat iemand die helemaal geen ervaring met paarden heeft nog raarder opkijkt als hij een paard tegenkomt in het donker.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:44

Saskiaah schreef:
Bestaan er eigenlijk ook reflectiedekjes ofzo? Ik wil ook buiten gaan rijden op straat, want alles is hier goed verlicht maar het duurt nog wel even voordat het echt vroeg donker is, en heb nog geen spullen. Bloos Dus als iemand wat te koop heeft! Knipoog

ja dr zijn reflectie dekjes te koop;)
ik heb een knalgele (reflecteert dus, ) met ook nog reflectiestrepen erop;)
maar hij is niet te koop, maar die kan je gewoon in (grote?) paardenzaken halen;)

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:52

Ik rijdt zo vaak in het donker. Op de weg natuurlijk wel met hesje, beenreflechters, een lampje een uitrijdeken met licht. Maar verder is rijden in het donker geen probleem

Cath

Berichten: 3605
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Laren

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:56

Ik rijd 1 keer per week in het donker, mijn paard heeft dan een zo'n gele(reflecterende)uitrij deken om.
+ 4 gele been beschermers en ik heb een vestje en lampjes om mn armen Lachen

Dona
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-10-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:57

Ik rijd zelf nooit in het donker, wel in de bak maar ga niet meer de straat over voel me er niet veilig bij.

Boktpony
Berichten: 10128
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Ergens in Gelderland!

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:00

wat ben ik blij om in dit topic te lezen dat jullie je behangen met verlichting enzo! hier komt wel eens een meisje voorbijgereden in de schemer/donker zonder reflectie dingen of lichtjes! Hamer

ik rij verder eigenlijk nooi in her donker op straat omdat mijn paard hier enorm zenuwachtig van word...

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:57

Ik rij niet graag in het donker over straat maar als het dan moet gebruik ik wel reflectorende dingetjes zoals.
peesbeschermers reflecterend voor het paard.
een band voor om de borst voort het paard.
zelf een vestje en bandjes om de arm.
een deken vind ik wel veilig maar die is mij te duur.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:11

oudehinken schreef:
Ik rij niet graag in het donker over straat maar als het dan moet gebruik ik wel reflectorende dingetjes zoals.
peesbeschermers reflecterend voor het paard.
een band voor om de borst voort het paard.
zelf een vestje en bandjes om de arm.
een deken vind ik wel veilig maar die is mij te duur.


Gewone verlichting moet je net onderschatten hoor. En dat hoeft nauwelijks veel te kosten, kijk maar bij de Hema of Action ofzo.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:34

ik rijd altijd naar mijn les in het donker. ik heb zelf een relecterend vestje aan en aan allebei mijn benen een lichtje, over mijn laars geklemt. rood aan de rechterkant en wit links. dan heeft mijn paard aan zijn achterbenen 2 reflecterende klitteband dingen. en ik heb sinds kort ook nog eens zelf een lamp op mijn cap. met een verstelbare elastieken band. die geeft lekker veel licht, dan zie je zelf ook nog eens wat.

Anoniem

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:36

als ik van les terugkom moet ik altijd in het donker, [naam] heeft dan 4 van die reflecterende dingen om haar benen (elk been 1) en ik om mn laarsen.. en heb nog een knalgroen dekje die je goed ziet in het donker, dus die heb ik er dan ook onder..

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:36

Ik hang een lampje aan zn frontriem, aan zn staart, van die reflecterende dingetjes om zijn benen, lampjes aan mn benen en moet nog lampjes voor aan mn armen kopen Clown

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:02

oudehinken schreef:
Ik rij niet graag in het donker over straat maar als het dan moet gebruik ik wel reflectorende dingetjes zoals.
peesbeschermers reflecterend voor het paard.
een band voor om de borst voort het paard.
zelf een vestje en bandjes om de arm.
een deken vind ik wel veilig maar die is mij te duur.


een veiligheidshesje achter je zadel knopen en over je paards kont hangen met een staartriempje (ff erop naaien) is net zo effectief Pling

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:57

He dat is best een goede tip Ara! Pling

Je kan ook een stukje (reflecterende) stof op de markt kopen en zelf van die feflecterende strepen erop naaien, staartriempje eraan tegen het schuiven en klaar is klara Clown ben je voor rond de 5.- klaar

Ghetto_Elf
Berichten: 32
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:29

heel soms. trek ik altijd mijn veiligheidsvest aan.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:35

Als ik in het donker rijd ben ik ook als kerstboom verlicht. Verder heb ik zelf ook nog een hoofdlamp op mijn cap gemonteerd. Zie ik zelf ook nog wat. Het is in de polder goed donker.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:36

Hey mensen. Ik moest een heel end door het donker. tegenwoordig niet meer maar het is handig als je in de schemering gaat rijden. ik heb 4 reflecteer dingen voor om de benen. 2 voor om mijn eigen benen. 2 voor om het hoofdstel. Ook heb ik nog een staatding met slierten die door de staart heen gaan, en een reflecterend hesje natuurlijk. en verder nog een wollen uitstapdeken met reflecterende banden =)...

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:37

Zo'n hoofdlamp heb ik ook aan zitten denken, maar daar schijn je dus ook tegemoetkomende auto's mee in het gezicht (de automobilist dus Knipoog).

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:37

oja en nog 2 bandjes met knipperlichtjes voor om mijn beide armen

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:17

Speedster schreef:
Zo'n hoofdlamp heb ik ook aan zitten denken, maar daar schijn je dus ook tegemoetkomende auto's mee in het gezicht (de automobilist dus Knipoog).


ja dat klopt, gaan ze meteen langzamer rijden omdat ze verblind worden. Haha! . Meestal ga ik met mijn hand ervoor seinen dat het duidelijker is. Maar ik wil ook wel zien waar ik rijd. Iemand met groot licht verblind mij ook hoor.

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 18:21

nou, ik had dus gister echt bijna een paard op mn motorkap. Die reed dus in het donker (uur of 8) op een donker paard de weg over... ik schrok er wel van. Ik hoop dat ze de volgende keer wel verlichting op doet.

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:41

Ik wordt ook regelmatig door auto's verblind. Rijd dan wel op een ventweg naast de weg (auto's rijden op de gewone weg) maar met groot licht zie ik haast niks meer. Gelukkig doen veel auto's hun groot licht naar normaal. Haha!

Ik zat zelf ook wel over zo'n band voor om je cap te denken maar ik heb een hesje met lichtjes erin dus denk dat het niet echt heel erg nodig is.

Onze buren rijdne gewoon zonder iets in het donker. Vorig jaar waren ze bijna aangereden omdat de auto hen pas op het allerlaatst zag en werden ze ook nog hardstikke boos op die auto,%) nou het zo juist andersom moeten zijn. Ik vind het echt levensgevaarlijk om zonder iets in het donker te rijden dan vraag je er ook om. Hamer

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 22:56

Vest met lichtjes heb ik ook (jaja, ben een echte kerstboom) maar heb het idee dat ze niet heel fel zijn. Het is meer ook zo dat ik zelf ook zie waar ik loop.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:21

Ik reed vroeger eigenlijk elke avond in het donker. Ik heb zo'n reflectie deken liggen en van die lampjes.
Maar sinds ik in het donker ben overvallen en bedreigd met een mes door een halve zool rijd ik eigenlijk niet meer buiten in het donker. Ik vind het gewoon eng. Mensen zien jou wel goed met je paard maar zelf zie je eigenlijk niks aankomen.

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:24

Daar is die lamp dus ook een uitkomst voor. Ik zie best goed veraf.
Wat rot trouwens zeg