Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:08

Misschien een vreemde vraag, maar ik kom er zelf niet goed uit Bloos Mijn hanteer-de-meetlat-capaciteiten blijken helaas toch niet optimaal te zijn en een fietscomputer heb ik ook al niet…

Wat is de afstand in kilometers van:
1) rondje Delftse Hout
2) rondje Dobbelplas

Als iemand een ander ingenieus plan heeft om, zonder al te veel hoofdbrekers, afstanden te meten… gaarne!

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:26

Gps kopen heb je erg veel aan weet je meteen je gem snelheid etc

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 13:22

splash1999 schreef:
Gps kopen heb je erg veel aan weet je meteen je gem snelheid etc


Dat zal best Tong uitsteken Maar eh... beetje dure aangelegenheid om zomaar zo'n ding aan te schaffen, want erg vaak ga ik 'm niet gebruiken Lachen

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:08

Waarom wil je het weten?

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 13:28

Olympia schreef:
Waarom wil je het weten?


Heeft verder weinig toegevoegde waarde voor dit topic, maar goed. Ik heb het nodig om een trainingsschema uit te zetten. Het is de enige mogelijkheid in de buurt om redelijk ontspannen en aaneengesloten buiten te rijden over zachte grond.

Iemand anders misschien een idee van de afstanden?

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:20

Maar Delftse Hout is zo groot, je kan verschillende rondjes rijden.. Ja

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 17:42

Olympia schreef:
Maar Delftse Hout is zo groot, je kan verschillende rondjes rijden.. Ja


Linksom en rechtsom zeker Knipoog

Volgens mij is er namelijk maar 1 ruiterpad, wat gewoon helemaal om het water en door 'het bos' heenloopt. Ik kom namelijk altijd weer op hetzelfde punt uit Haha! Aan de achterkant (voor mij dan) rijd ik altijd maar door een soortement van parkje, omdat het ruiterpad daar ineens ophoud Verward Maar het liefste rijd ik rond de Dobbelplas... minder mensen, minder insecten en lekker de ruimte Ja

Ik ben overigens wel op zoek naar meer ruiterpaden in de omgeving... Je hebt geloof ik ook nog het Balijbos en Westerpark o.i.d. (bij Zoetermeer), maar dan moet ik eerst door Nootdorp heen cruisen. Bij IKEA schijn je ook nog een stuk te kunnen rijden, maar daar ben ik nog nooit geweest, bedoel je dat misschien?

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:03

Ik weet niet precies hoeveel kilometer is, maar het ikeabos is erg leuk. Als je echt actief wilt rijden heb je er niet heel veel aan. Het zijn vooral smalle krokelpaadjes. Nu is het helemaal niet zo'n succes, de bomen zijn vol begroeid en de takken hangen over de paden. Je kunt beter in het voorjaar of najaar daar gaan rijden.
Als ik echt een trainingsrondje wil maken, maak ik meestal een combinatie tussen het delftse hout en de dobbe. Dan ben je ongeveer een uurtje/anderhalf uur onderweg.
Richting de Balij ben ik nog niet geweest, hoewel ik dat wel nog graag een keer wil. maar ik weet niet precies hoe je dan moet rijden. Je bent in elk geval dan wel een paar uur onderweg.

huisman
Berichten: 166
Geregistreerd: 22-06-06

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:07

Ik woon in Ypenburg en ga van het weekend wel even op de fiets het rondje doen.

Kan je wel zeggen dat het een klein kl... stukje is.

Waar train je voor?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:33

Jamezy schreef:
Wat is de afstand in kilometers van:
1) rondje Delftse Hout (7km)
2) rondje Dobbelplas (4 km)

Als iemand een ander ingenieus plan heeft om, zonder al te veel hoofdbrekers, afstanden te meten… gaarne!


Gemeten met GPS vanaf stal de Statenhoeve op de dwarskade.
Totaal aan elkaar geplakt dus 11 km.

Ohja en ik ken ik de delftse hout ook maar 1 rondje hoor, misschien in de war met het bergse bos? Daar kun je 3 verschillende rondes rijden nl.

Overigens ben je vanaf de dobbeplas zo bij de balij hoor.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:26

De precieze afstanden weet ik niet, maar mocht je ergens voor trainen ga dan naar het westerpark. de ruiterpaden zijn dar goed en oneindig. Ik heb vorige jaar een ritje van delftse hout (daar staan we) naar westerpark gemaakt, en via het balijbos terug. Heb hier 5,5 uur over gedaan met veel stappen. Is erg leuk hoor!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:10

Oh ja Kitty, die bedoelde ik eigenlijk toen ik het over de Balij had.

Handig zo´n GPS Viv. Ik was ook wel nieuwsgierig hoeveel kilometer het was. Hoe rijd je dan precies?

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:12

gemiddeld rijd je tussen de 8 en de 10 km gem. p/u van daaruit kun je ook uitrekenen hoeveel je gereden hebt

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:15

een stap varieerd van 4,5 van langzaam tot 8 km/pu de meeste lopen rond de 6.

In draf is het gem. tussen de 14 en de 19 km/pu. de meeste lopen 17.

Galop zeg tusen de 20 en de 30 km/pu de meeste zal rond de 25 liggen.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 19:55

gaia schreef:
Ik weet niet precies hoeveel kilometer is, maar het ikeabos is erg leuk. Als je echt actief wilt rijden heb je er niet heel veel aan. Het zijn vooral smalle krokelpaadjes. Nu is het helemaal niet zo'n succes, de bomen zijn vol begroeid en de takken hangen over de paden. Je kunt beter in het voorjaar of najaar daar gaan rijden.
Als ik echt een trainingsrondje wil maken, maak ik meestal een combinatie tussen het delftse hout en de dobbe. Dan ben je ongeveer een uurtje/anderhalf uur onderweg.
Richting de Balij ben ik nog niet geweest, hoewel ik dat wel nog graag een keer wil. maar ik weet niet precies hoe je dan moet rijden. Je bent in elk geval dan wel een paar uur onderweg.


Jep, ik hoorde vandaag van iemand op stal dat het 'IKEAbos' erg leuk is! Ze moest inderdaad wel een paar keer bukken, wilde ze niet van haar paard gezwiept worden Haha!

Rondje Delftse Hout draven in de (vroege) ochtenduren is nog wel te doen, maar inderdaad, na een uurtje of elf op een zonnige weekenddag, kun je je daar beter niet wagen. Ik rijd sowieso liever bij de Dobbelplas Lachen

Als je (of iemand anders) zin hebt om een keer richting de Balij te rijden, hoor ik het wel! Misschien kunnen we een keertje samen... rugzakje met bammetjes mee (en een gelpad voor de bipspartij) Haha!


huisman schreef:
Waar train je voor?
Kennismakingsklasse Endurance Katwijk, 7 oktober *LOL*

@Splash: Goed om te weten, thanks!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:32

Ik ben vandaag nog naar het westerpark geweest vanaf de delftse hout. Amigo had wat nukken maar al met al hebben we er 3,5 uur over gedaan. En idd bammetje en sappie mee Haha!

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:10


Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:03

Probeer eens met www.map24.nl

Deze site heb ik een poosje geleden gebruikt om het aantal km's van hardlooprondjes te berekenen.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 16:09

splash1999 schreef:
heb je al een trainingsschema. anders moet je kijken op www.endurancepeelrand.nl dan moet je op trainingschema klikken


Jups, dat schema heb ik in m'n achterhoofd! Maar bedankt voor de tip Ja

Iedereen bedankt voor de info!

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 16:13

hoe ga je het korste vanaf de dobbe naar het westerpark dan?

weet hoe ik bij die fietser oversteek brug moet komen maar dan... dan ga je daarzo naar beneden en moet je een heeeel stijl ruiterpad naar beneden volgens wat vervolgens over gaat in een grintpad of een raar houtsnipperpad naar rechts, moet ik die hebben?
en dan???

of kan het korter vanuit de dobbe? dus niet via die fietsbrug zeg maar?

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 19:21

Crista schreef:
hoe ga je het korste vanaf de dobbe naar het westerpark dan?

weet hoe ik bij die fietser oversteek brug moet komen maar dan... dan ga je daarzo naar beneden en moet je een heeeel stijl ruiterpad naar beneden volgens wat vervolgens over gaat in een grintpad of een raar houtsnipperpad naar rechts, moet ik die hebben?
en dan???

of kan het korter vanuit de dobbe? dus niet via die fietsbrug zeg maar?


Ik ga het zaterdag proberen uit te vinden! (Dus als je een malloot met een kaart ziet rijden, zwaai dan even Haha!)
Maar als iemand een antwoord heeft, hoor ik het natuurlijk graag Ja Haha!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 19:50

pff hoe leg je dat uit?
je gaat bij de molen rechtsaf, een lange weg in. je kunt daar op het fietspad of in de berm rijden. Vervolgens rijd je door en neem je de 2e zijstraat links (dus niet de eerste waarbij je meteen de woonwijk ingaat)
deze rijd je uit, en neem je de eerste weer rechts. dit is een straat waar nog huizen gebouwd worden en waar de straat nog niet helemaal af is. Je rijd door totdat je het spoor overgaat (is niet afgesloten zoals er staat) vervolgens rijd je weer gewoon rechtdoor, ga je weer het spoor over, weer rechtdoor, onder de snelweg door, en daarna eerste rechts. Uiteindelijk kom je bij een golfterrein uit en daar ga je het blauwe bruggetje over. aan de rechterkant zie je het westerpark, en bij de eerstvolgende hekken kun je erin en crossen maar!!

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 10:27

kitjuh schreef:
pff hoe leg je dat uit?
je gaat bij de molen rechtsaf, een lange weg in. je kunt daar op het fietspad of in de berm rijden. Vervolgens rijd je door en neem je de 2e zijstraat links (dus niet de eerste waarbij je meteen de woonwijk ingaat)
deze rijd je uit, en neem je de eerste weer rechts. dit is een straat waar nog huizen gebouwd worden en waar de straat nog niet helemaal af is. Je rijd door totdat je het spoor overgaat (is niet afgesloten zoals er staat) vervolgens rijd je weer gewoon rechtdoor, ga je weer het spoor over, weer rechtdoor, onder de snelweg door, en daarna eerste rechts. Uiteindelijk kom je bij een golfterrein uit en daar ga je het blauwe bruggetje over. aan de rechterkant zie je het westerpark, en bij de eerstvolgende hekken kun je erin en crossen maar!!


Ik heb geen idéé hoe de weggetjes daar lopen (woon nog niet heel lang in de Randstad), maar volgens mij moet het met jouw omschrijving wel te vinden zijn Ja Thanks!
Hoe lang rijd jij er ongeveer over? En gaat het verder veel over asfalt?

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:44

maar vanaf welke molen beschrijf je het nu?
vanaf die molen bij het delfsehout, bij het virulypad (of hoe je dat ook schrijft) daarzo?

of kan ik toch bete rover die nieuwe fiets brug gaan, mijn paard staat op de ruiterclub in pijnack, dus weet niet wat nou korter is....

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Kilometervraagje voor Delft e.o.!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:37

ik bedoel de molen bij hippisch centrum nootdorp.
Ik rij er op de heenweg ongeveer een uurtje over, maar amigo loopt dan echt op z'n dooie gemakje. Ik denk dat je met een flink voorwaarts paard er zo'n 45 minuten overdoet. Je moet helaas wel veel over het asfalt rijden om er te komen.
Als ik het goed zeg rijd je dus eerst (vanaf de molen) de molenaar blonkweg op, dan linksaf de hoogeveenseweg op, en dan rechtsaf de sgravenweg op, die je helemaal uitrijd en dan zit je dus in het westerpark. (wel 2 keer spoor over en 1 keer snelweg onderdoor). hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd, succes!
Ik wil best wel een keertje samen met iemand rijden, maar houd er dan wel rekening mee dat wij niet super snel zijn, amigo is tenslotte al 20 Lachen