Bosrit, paarden en honden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5392
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Bosrit, paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:16

Ik heb ook 2 honden en een paar paarden, ik val dus in beide groepen.
Ik heb mijn hond dan ook altijd aangelijnd buiten, want ik weet hoe erg het is als er weer eens zo'n beest achter jou en je paard aankomt!
Ik denk ook dat de eigenaar van de hond fout is, tenzij jij je "buiten de aangegeven paden geeft". Rolleyes
Maar het is wel eens goed dat zo'n hond eens een lesje krijgt! Knipoog

Anoniem

Re: Bosrit, paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:28

Myfairytale schreef:
Maar het is wel eens goed dat zo'n hond eens een lesje krijgt! Knipoog

Dan moet je niet zo'n hond hebben zoals ik er één heb. Een fikse knal tegen zijn kop van onze pony deed hem niets. Het bloed liep uit zijn bek, maar tòch doorgaan met ponypesten!
Die hond zit overigens buiten ons erf altijd aan de riem, zelfs terwijl hij naar 'vreemde' paarden niets doet. Of beter, nog nooit iets gedaan heeft.
Ik neem gewoon het risico niet dat hij opeens toch iets uit wil halen...

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Bosrit, paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:50

Dat is altijd 1 van de dingen waar ik bang voor ben als ik buiten ga rijden: loslopende honden.

Een keer gehad dat ik, gelukkig op een redelijk cool paard, ineens door 2 honden aangevallen werd, die kwamen uit de bosjes aanzetten. Blaffen, happen, grommen. Nu is die merrie helemaal niet gediend van honden dus ze begon te dribbelen en haalde flink uit naar achteren, waardoor er 1tje geraakt werd. Al snel kwamen de baasjes en lijnden de honden aan, maar ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als die honden langer door waren gegaan of als ik op m'n eigen vzpaard gezeten had, die had waarschijnlijk in paniek ervandoor gegaan

natuur5D

Berichten: 103
Geregistreerd: 02-09-06
Woonplaats: zaandam

Re: Bosrit, paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:34

een keer toen ik in het twiske reed kwam er een hond enthousiast op me afrennen en begon als een gek rond mijn paard te rennen. nou werd ik daar al niet zo blij van, maar er zat ook nog eens een stuk touw van een paar meter aan de halsband van die hond. de eigenaar van de hond kwam paniekerig aanrennen al roepend niet wegrijden. alsof dat nog kon met al dat touw om de benen van mijn paard gewikkeld. gelukkig is ie honden gewend en bleef ie redelijk rudtig staan, maar anders was het niet goed afgelopen.

spekster

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: bilthoven, zeist, doorn

Re: Bosrit, paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:38

dit word ook echt en probleem met onze haffie... niet bang voor honden hoor.. maar ze houd niet van plotselingen bewegingen... zijn heel erg aan het trainen met het bos in gaan