veeroosters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:00

Ik woon op de veluwe, en er zijn hier best veel roosters, maar daar ga ik echt nooit overheen. Want op de ruiter/menroutes is er altijd naast het rooster een hek waar je doorheen kan. En als je zelf een beetje handig bent, dan kan je het hek gewoon openen en sluiten als je op je paard blijft zitten, dus dat is erg handig, scheelt veel op en af stappen.

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:46

De vee/wild-roosters die hier laatst zijn aangebracht zijn maar heel smal. Daar past nog geen Shetlander-hoefje tussen. Dus ik stap er met de merrie gewoon over heen en de ruin springt eroverheen want die vindt het nog steeds eng Clown

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:56

Ik ga er NOOIT overheen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:02

Waar mijn paarden op stal hebben gestaan in Aalsmeer hadden we ook vee roosters en daar hadden we een hele brede plank naast liggen, even je paard af, plank neerleggen en paard over de plank laten lopen. Daarna natuurlijk wel weer de plank ernaast leggen Haha! maar een paard over een vee rooster laten lopen zal ik ook nooit doen nee.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:13

Zelf zou ik er nooit overheen gaan hoor! Vind het best gevaarlijk ook al zijn de openingen kleiner...

Romeotje
Berichten: 144
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hengelo (Ov)

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 01:17

Ik reed altijd op de Neterselse hei en ook daar liggen veekerende roosters ivm begrazing door koeien, maar direct naast de roosters staan schuine hekjes als je van de ene kant komt kun je gewoon je paard er tegenaan sturen en dan duw je hem open, vanaf de andere kant is het even oefenen (zeker als je een groot paard hebt dan zijn ze te laag...) maar kun je hem gewoon openen vanaf je paard en ook gewoon dicht laten vallen omdat ze schuin geplaatst zijn. Het vergt wat oefenen en je moet er uiteraart wel het paard voor hebben maar het was daar wel heel puik geregeld.

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:11

Ik zou er ook nooit overheen lopen geloof ik.
Vind het toch wel link.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: veeroosters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:15

leandrotje schreef:
heey

ik had een vraagje.
wat doen jullie als jullie veeroosters tegenkomen??
gaan jullie daar gewoon overheen of heb je daar wat voor?

Sommige wel, sommige niet.
Hangt helemaal af van het soort rooster en de schoenmaat van het paard dat je onder je gat hebt zitten.