Paard huren op vakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Paard huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 14:02

Hoi,
ik wilde met een vriendin een paar daagjes lekker de natuur in, lekker in Nederland of net over de grens. Om dan lekker een paard te huren en buitenritten te maken en van de natuur te genieten. Vaak zijn de dingen de we vinden erg duur. Het is dan all-inclusive of gelijk gecombineerd met een trainingsprogramma, dat is niet wat we willen. Een tentje neerzetten op een camping of een herberg in de buurt van een manege lijkt me super! We zijn 19, hebben 10 jaar rijervaring en hebben allebei ons ruiterbewijs gehaald (alleen mijn vriendin had hem niet verlengd Dromen )
Heeft iemand een suggestie? Of kan iemand aanraden waar ik het best kan zoeken? Het gaat om het weekend en misschien nog langer vanaf zaterdag 19 augustus.
Als iemand hier ervaring mee heeft ben ik daar heel benieuwd naar.
Groetjes Sharon

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Paard huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 00:03

Tja er zijn natuurlijk wel meerdere maneges met campings in de buurt. Meeste zullen wel onder begeleiding buitenritten aanbieden.
Bij Het Fjordenpaard in Een (Drenthe) www.fjordenpaard.com kan je zonder begeleiding paarden huren € 17,- voor 2 uur. Er is vlakbij een camping Ronostrand www.ronostrand.nl
Misschien is het wat voor jou en je vriendin. Ruiterbewijs e.d. is in dit gebied niet nodig.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Re: Paard huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 11:28

Tnx! dit ziet er idd leuk en mooi uit Lachen Hoever ligt het ongeveer bij elkaar vandaan dan en hoe kan je er dan het beste komen? Groetjes Sharon

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Paard huren op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:14

Wat ook heel erg leuk is: www.leschevaux.nl

Dit ligt in Drenthe. Je kunt er paarden huren om lekker mee buiten te rijden in de bossen. Je mag er alles mee doen. En (volgens mij) mag je zonder begeleiding. De mensen zijn erg aardig en goed voor hun paarden.

Je kunt hier zelf ook een huisje bij huren waar je kunt overnachten en koken. Errug leuk!

Wij zijn hier met een groep naartoe gegaan met eigen paarden en mensen zonder paard huurde er één.