Wat vinden jullie van strandritten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 19:50

Strand is echt het einde!
Vorige zomer 2keer naar het strand geweest; voor het eerst.. Ik vond het echt geweldig; zo hard crossen met je paard, door de zee heen galoperen.. Oehh, ik vind het echt balen dat we niet dichterbij het strand wonen want het is echt GEWELDIG!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:45

Ik ben 2 weken met mn paard op vakantie geweest naar Texel. Ik vond de strandritten geweldig, op het crossen na. Mijn paard is altijd braaf en betrouwbaar, maar op dat moment zat er gewoon geen rem meer op en werd het eng.
De laatste dagen van de vakantie was het voornamelijk mul zand waar we doorheen moesten, dus toen kon ze niet hard Haha!. Maar nee, zo op het harde, vlakke zand ging ze zo hard, dat ik er echt bang van werd.

Maar voor de rest is het gewoon supergaaf om zo met je paard aan het strand te rijden. Ik denk er nog steeds met een grote glimlach op mn gezicht aan terug Lachen.

_Angelique_

Berichten: 2361
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:41

Het lijkt me echt geweldig om met me eigen paard over het strand te crossen Haha!
Ik ben van plan om in het najaar een lang weekend naar het strand te gaan.
Maar helaas durft ze niet echt de trailer op, maar gewoon oefenen, moet het goed komen Lachen

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 21:26

Heb nog nooit op het strand gereden.
Wel in polders, bossen en prachtige gebieden in Drenthe (incl. enorme zandvlaktes). Wil het zeker een keer doen, ook meteen door de Duinen. Maar het bos vind ik eigenlijk al heerlijk. Lachen
Echt crossen op het strand wil ik sowieso niet inprenten bij mijn paard, gewoon lekker sjokken langs het water, het idee

Shenavallie
Berichten: 11585
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:22

Toen ik een jaar of 12 was, heb ik een keer een strandrit gemaakt met een manegepony. Deze was alleen zo lui, dat het op een sukkelgalopje ging. De hele groep was al mijlenver uit zicht en ik kwam er kataklop... kataklop... kataklop... achteraan. Echt indrukwekkend was het dus niet. Toen ik jaren later een duinrit ging maken op een andere manegepony (een 3/4 arabier), wist ik niet wat me overkwam! Geweldig, die ging snoeihard. Soms zelfs zo hard, dat hij de bochten afsneed, door eroverheen te springen. Heel bizar!
Begin dit jaar heb ik wederom een duinrit gemaakt, nu op een manegepaard, en ik was blij dat er een aantal pony's voor me reden, want volgens mij was de "remkabel" gebroken. Het leek wel of hij eroverheen moest! Wel een bijzondere ervaring!
Op zich ben ik geen racer, maar op z'n tijd is het wel eens leuk om de paarden eens lekker hun gang te laten gaan. Daar kun je dan weer een poosje op teren!

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:28

Ik vind het echt super om te doen! Ik ga elke herfst naar Terschelling, nou daar moet je echt gaan paardrijden.. echt super leuk is het daar!

Ga a.s. herfst weer Go jij! Go jij!

xxx

Jozaa

Berichten: 192
Geregistreerd: 10-08-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:36

Standritten op Vlieland! Go jij! Go jij! Haha!
Ik vind strandritten héérlijk! Die denderende grond onder je in rengalop, opvliegende zandkorrels! Tong uitsteken Heerlijk! Haha!
En in de zee afkoelen Pling

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:43

vroeger in de hoek ging ik zowat iedere dag naar t strand en mennn wat mis ik dat Verdrietig
in rotterdam wordt dat lastiger helaas...
vooral de zwoele zomeravonden laat waren altijd geweldig, zon die in de zee zakt, paarsroderoze lucht.. Lovers

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:55

Ik rijd heel veel over het strand, met dat hete weer van een paar weken terug wel een paar keer per week!
Vooral als het eb is en er zijn van die 'binnenwatertjes' waar je zo lekker doorheen kunt stappen!

Ik race nooit op strand, lekker ontspannen stappen en draven vind ik veel heerlijker, en je paard blijft er ook ontspannen bij.
Soms een rustig galopje, maar als ze eenmaal weten dat het strand is om te racen heb je er vaak de hele weg je handen vol aan...

Dakie

Berichten: 407
Geregistreerd: 14-08-06
Woonplaats: Prov. Groningen

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:53

eerste keer dat ik een strand rit was volgens mij hmmmmm..... 6 jaar geleden ofzo.. mijn ouders hebben een eigen stacaravan op Ameland dus ik reed bijna daar bij een stal.. ik reed altijd alleen. huurde een paard en ging oppad.. maar ik mocht niet langs het strand... maar dat was geen ramp.. vond een bos en duin rit al lekker genoeg alleen met het paard door de bos en duinen heen.. op een duur mocht ik niet meer alleen bij die stal rijden, dat waren nieuwe regels.. ook al was ik als ware vaste klant en was er wel om de 2 a 3 week het mocht niet meer.. dus oke met een groep mee.. en dan rijden er mensen mee die zeggen dat rijervaring hebben (na het rijden zeggen dat ze ongeveer 5 op een paard hebben gezeten) het paard neemt in het bos een drafje aan en de persoon er op begint te huilen en noem maar op.. omdat het zovaak gebeurde was ik er op een duur vlauw van en wou ik niet meer bij die stal rijden.. het gebeurde gewoon weg te vaak...

toen zijn we een dorp verder gegaan naar een andere stal.. daar was de enige rit die toen nog kon een strandrit... (bij die andere stal mocht ik na 1 a 2 jaar daar al komen niet eens langs het strand.. terwijl volwassenen met geen rijervaring dat wel mochten!) mijn moeder vond het maar niks.. en ik haar aankijken en smeken of ik mee mocht.. dus het mocht van maar ze liep wel naar de burgeleider van de rit om goed op me te letten.. het was echt een geweldige ervaring.. de zon scheen die dag geweldig mooi.. lekker door het water heen.. echt heerlijk!!! toen we terug kwamen, ging mijn moeder direct naar de burgeleider toe.. en die stelde haar gerust dat het allemaal perfect was gegaan en dat er geen problemen waren..

sins dien rij ik altijd bij die stal op ameland. ik kom er nou bijna nooit meer.. maar laaste keer was ik er paar dagen alleen met de vriendin van mijn broer.. die had nog nooit een strandrit gedaan.. dus direct naar de stal gebeld en weer lekker strandrit gehad.. nu mijn vriend nog leren paardrijden en dan kan hij ook lekker een keer mee.. ik ben blij dat mijn vriend niet bang is voor paarden en maar al te graag leerd..

Felies_xx

Berichten: 5455
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:08

Heb nog geen strandrit gedaan! Boos! Maar wel bosrit!! Haha!

Felies_xx

Berichten: 5455
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:08

en op een soortt zandvlakte bij de drunense duinen! Lachen

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:12

ik heb het wel altijd al willen doen maar om de een of andere reden is het er nog steeds niet van gekomen dit jaar zouden we eindelijk voor de echt gaan met onze eigen paarden werd op het laatste moment een van de paarden kreupel...toen hebben we het maar afgeblazen we zouden met zen vieren gaan maar vonden het niet leuk als een van ons thuis moest blijven

why_not

Berichten: 100
Geregistreerd: 26-07-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:12

Strandritten zijn echt heelrijk. Die wind door je haar en die zee lucht en vooral dat je je paard gewoon flink kan laten rennen zonder dat je op moet passen voor verkeer. En die ruimte heerlijk...

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:51

Mij lijkt het super (heb het nog nooit gedaan dus Knipoog), maar het is er eigenlijk nog nooit van gekomen. Ach, ik neem ook genoegen met een bosritje! Knipoog

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:53

Geweldig! was altijd een droom die ik dan uiteindelijk heb kunnen doen op een manegepaard aan zee, 2 keer. De volgende stap is om hopelijk volgende zomer met eigen paard te gaan. Lachen

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 10:58

nog twee weken en dan zit ik op texel samen met me 2 paarden, het wordt voornamelijk veel stappen want de 16-jarige merrie heeft voor twee jaar geleden een peesblesure opgelopen waar ze nog steeds wat gevoelig op is.

CarpeDiem_

Berichten: 2539
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Kop van NH

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:38

zo ik heb het idee dat het 4 uur 's middags is.
wij waren (rocky12 en ik) om half 6 vanochtend op het strand!
was wel weer heel gaaf!!!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:19

Strandritten: heerlijk!!!! *denkt terug aan de strandritten in Ierland*
Jammer dat ik het strand in NL aan de andere kant van het land is, dus met mijn eigen paard over het strand racen zit er helaas niet in..

Jillyken
Berichten: 1045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:55

Z-A-L-I-G

Ik ben er vorig jaar voor het eerst in geslaagd om met 'mijn eigen' paard aan zee te geraken, wat voorbeeldig was ze! Niks schrik van vliegers of water. Gewoon heerlijk doorgaan, alle stress eruit Cool
Echt jammer dat we +100 km moeten rijden vooraleer we echt aan zee zijn Verdrietig

unicorn1980

Berichten: 275
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: goes

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 00:05

Ik heb vroeger zeer veel strandritten gemaakt en zelfs zelf begeleid, ik vind dit nog steeds het mooiste om te doen!Ik heb helaas nu geen echt strand in de buurt waar je echt eens lekker uit je dak kan gaan. De paarden wisten vroeger ook precies wanneer ze lekker voluit mochten en wanneer dat niet kon.Vooral oppassen met vliegers en kuilen dus absoluut niet blindelings gaan crossen!

NewBorder
Berichten: 730
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: overijssel

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 18:38

Supergaaf
het het een keer op texel gedaan met een manegepaard lekker door de zee en over het strand galoperen.

JanineN
Berichten: 1066
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Uitgeest, Noord-Holland

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:18

SUPER!!!

JanineN
Berichten: 1066
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Uitgeest, Noord-Holland

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:19

was gister met ninatijger naar t strand!!
gingen achter de meeuwen aan en gingen echt vet snel!!!!

rocky12
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 23:25

ja was erg leuk op t strand hea NinaTijger:p
gaan we snel een keer over doen!! Haha!