Wat vinden jullie van strandritten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:37

Je ziet het al aan te titel Haha!
Wat vinden jullie dus van strandritten ?

Ik vind het echt super leuk zoo keihard over strand heen galopperen,
Op vakantie ga ik altijd een strandrit maken Haha!

kimc
Berichten: 40
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: zaandam

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 17:40

ik heb het helaas nog nooit gedaan. ik zou het wel vet graag willen doen lijkt me zo gaaf. ik rij nu af en toe een duinrit omdat ze je daar eerst willen kennen en weten hoe je rijd voordat je een strandrit gaat maken.

Fammiie_x

Berichten: 3008
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Delft

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-06 17:53

ik gaa nu al een paar jaar achter elkaar naar het zelfde toe en ook naar dezelfde "manege" dus ze kennen ons daar wel al een beetje van gezicht enzoo Haha!
Wij moesten eerst een bosrit maken en dan gingen ze kijken of je er goed genoeg ervoor bent en als je dt bent kan je een afspraak maken voor een strandrit Haha! Vorig jaar was mijn aller eerst strandrit (ik rij nu ongeveer 3 jaar) tOen reed ik nog maar 1 jaar Lachen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:08

Wat zal ik zeggen Haha! Haha! Haha! Haha! Ik doe niet anders behalve met dit weer want dan is het geen doen.
Omdat ik zowat iedere dag naar het strand ga rij ik ook wel eens rustige ritten. Draai wel eens voltes ect.
Maar ik zou niet meer zonder kunnen Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 18:59

Ik heb ook nog nooit een strandrit gereden. Lijkt me heerlijk! Binnenkort als ik mijn nieuwe auto heb gaan we met zijn vieren + de paarden en honden een keer een lang weekend naar een van de eilanden om eindelijk eens een strandrit te maken...heerlijk lijkt me dat!

Mrn
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:20

ook nog nooit gedaan mij vriendin heeft het wel gedaan en ze vond het erg leuk.
ik ga het vast en cker nog een keer doen Haha!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:22

Geweldig Haha!

Alleen is het verboden op het makkumer strand te komen, en ik woon er toevallig bijna naast.. Dan baal je!

SAMIERTJE

Berichten: 563
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:25

Ah, dat vindt ik echt héérlijk!
Heb dat nu 3x gedaan, maar helaas nog niet mn soort van bijrijd/verzorgpaardjes.
Hoop dat ook nog ooit een keer te kunnen doen.
Maar het is gewoon super om lekker aan zee te stappen/draven/galopperen!

Tornado_
Berichten: 109
Geregistreerd: 19-06-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:40

Wat zou er nou níet leuk kunnen zijn aan een strandrit Tong uitsteken.. echt geweldig vind ik het! En Tornado ook hoor, daar niet van!

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:24

Mij zelf lijkt het echt heel erg leuk en mooi! Haha!
maar ik heb het helaas nog nooit gedaan Ach gut
wil het wel heel erg graag.. maar dat komt vast
wel een keertje Knipoog

Mrn
Berichten: 25
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:02

ik woon nie digt bij het strand dus dat ik wel jmmr maar ik ga het cker een kir doen

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:04

Ik heb mijn paardje al dik 11 jaar, maar heb het nog nooit gedaan.. Misschien ook een beetje de angst ervoor.
Hij loopt altijd slecht op zijn eigen benen, ben gewoon bang dat we onderuit gaan ofzo (zal niet de eerste x zijn!)

Maar toch zou ik het graag een keer met hem doen!!!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:56

Wat is er anders aan een strandrit dan aan een bosrit of andere buitenrit?

cremellogek

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-06-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:58

ik heb het juist niet op strandritten, zeker niet om net in de branding te racen. Op het strand zelf is het zand vaak te zwaar en in het water kan je nooit zien of er ergens een kuil zit en je ineens wegzakt ofzo. Ik zou dat dus nooit met m'n eigen paard doen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:48

Cremellogek, vandaar dus mijn vraag.

Ik heb namelijk het idee dat veel van de posters hier het strand zien als 'racen'. Nu kan racen best wel af en toe, maar in de meeste gevallen is het strand te zwaar, te druk en als je altijd gaat racen dan krijg je een erg vervelend paard.

Als je naar het strand wilt dan kun je toch ook gewoon rijden zoals je in het bos zou doen?

Je kunt op internet opzoeken wanneer het laag water is (www.getij.nl) en gaan rijden ongeveer 1 uur/anderhalf uur voordat het water op het laagste is. Dan heb je prima strand, lekker hard stuk en is het niet zo zwaar.

cremellogek

Berichten: 985
Geregistreerd: 12-06-06

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:50

Dat is dan wel te doen ja. En tuurlijk is dat water met dit warme weer bv best lekker. Maar alleen maar racen, is juist op een strand vaak niet verstandig..

stoltur

Berichten: 591
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: waar het land de zee kust

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 11:54

ik vind het heerlijk om op het strand te rijden, met laag water en gewoon rustig, geen gerace. Ik vind het lekker om met een lang teugeltje langs/door het water te stappen.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:04

Vroeger op manegepaarden ging ik altijd lekker voluit met de groep, nu samen met mijn eigen paard durf ik niet meer helemaal voluit te gaan, ze staat nl. zomaar ineens op de rem en ik wil niet meemaken wat er dan gebeurt Clown . Strandrit is gaaf, maar bij mij kalm aan.

IVfotos
Berichten: 1158
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:06

ik ga elk jaar naar vlieland en vind het echt super.

yostrasammer

Berichten: 396
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Heerhugowaard (Noord Holland)

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:19

ik ga op vakantie naar texel toe en neem me eigen paarden mee,het is voor het eerst dat mijn strand zien in hun ogen.
het zal vast een leuke vakantie worden daar twijfel ik niet aan.

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:20

Apple schreef:
Wat is er anders aan een strandrit dan aan een bosrit of andere buitenrit?


Ik zie dat je zelf bij het strand woont. Daardoor is het voor jou makkelijker om langs het strand te gaan rijden en daardoor minder bijzonder. Zelf heb ik in Den Haag gewoond en maakte toen in de zomer met de manege regelmatig strandritten. Ik vond het altijd geweldig maar had toen ook wel eens van nu zou ik liever weer eens gewoon les willen ipv te gaan buiten rijden.

Nu woon ik in een deel van het land waar je niet goed kan buitenrijden. We doen het dus ook nooit. Alleen afgelopen week hebben we een keer langs de weg gestapt omdat het zo vreselijk warm was. Kan me dan niet echt ontspannen vanwege het verkeer. Heb niet echt zin om onder een auto te liggen. Bovendien is de omgeving gewoon niet echt mooi. Maak nu dus zelden een buitenrit en daarom is dat voor mij bijzonder. Een bosrit is ook leuk maar vaak heb je best wel smalle ruiterpaden. Met een groot paard moet je opletten dat je geen takken in je gezicht krijgt, de paadjes zijn vaak kronkelig. Als je er af valt heb je grote kans om tegen een boom te vallen.

Op het strand heb je ruimte om je heen. Geen bakranden, geen bomen, maar een lekkere open vlakte met een wijds uitzicht. Die ruimte alleen al maakt het strand bijzonder en natuurlijk dat mooie uitzicht.

Het strand is een van de weinige plaatsen waar je eens een keer kan racen. In het bos wil dat toch minder goed vanwege de bochten. Om dat altijd te doen is misschien niet leuk maar om voor een keer echt hard te gaan is wel leuk.

Als je in het binnenland woont en bijna nooit de gelegenheid krijgt om op het strand te rijden is dat gewoon speciaal. Weet niet of er bij jou in de buurt ook bos is, maar zo niet dat vind jij een bosrit waarschijnlijk leuker gewoon omdat dit minder vaak kan dan een strandrit.

Mexx93

Berichten: 1560
Geregistreerd: 15-08-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:20

nou het is echt fantastisch! helaas is er bij ons in de buurt geen strand dus kan ik er nooit heen met mijn eigen pony..

_Bolero_
Berichten: 572
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Zevenbergen

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:23

Apple schreef:
Wat is er anders aan een strandrit dan aan een bosrit of andere buitenrit?



Tijdens een bosrit of buitenrit kun je niet zo oneindig ver kijken als op het strand.
Meeste paarden hebben dan toch zoiets van GAAAN!!
Op het strand leef je je eigen helemaal uit, bosrit en gewone buitenrit zijn meestal veel rustiger. Volgens mij.

Jonne
Berichten: 283
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:32

Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me wel gaaf Haha! Ik woon ook niet zo ver van het strand, maar ik heb geen eigen paard dus kan er neit zo 1,2,3 heen rijden Knipoog

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat vinden jullie van strandritten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 12:37

Lindsey, je hebt helemaal gelijk, als je geen buitenrijmogelijkheden hebt dan is een buitenrit (strandrit/bosrit) speciaal. Als je idd altijd op het strand rijdt dan is een bosrit wel eens leuk om te doen en andersom.

Wat mij echter op viel in dit topic is dat veel van de posters een strandrit automatisch zien als GAAAN!! inderdaad. Dat vind ik een rare misvatting. Op het strand kun je net zo rijden als dat je anders zou doen in het bos dus wat dat betreft zie ik geen verschil.

Dan komt ik automatisch op de post van Wendos85 Haha!. Meeste paarden, als ze voor het eerst op het strand zijn, zien het strand helemaal niet als GAAAN!!. Integendeel zelfs, meeste paarden zijn nogal overdonderd door de hele situatie. Als je wilt racen zul je ze dit echt zelf moeten vertellen. En ja, als je dat dan vaak genoeg doet op het strand dan wordt het vanzelf wel GAAAN!! op het strand.

Een strandrit kan net zo rustig zijn als een bosrit of een rit langs de weg.