vakantie met paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

vakantie met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 10:12

Ik wil samen met een vriendin en onze paarden voor een lang weekend op vakantie (in NL).
Maar nou zoeken we een plekje met de volgende "eisen" :
-verschillende lange bosritten kunnen maken (we willen niet elke dag hetzelfde zien)
- de paarden hebben we 'snachts et liefs op een wei
- camping bij de manege/plek waar de paarden staan (kunnen we ze wel een beetje in de gaten
houden Knipoog )
- staanplaats voor 1 a 2 tentjes

We willen niet naar de veluwe, aangezien we daar al een aantal keren geweest zijn.
Heeft iemand nog leuke ideeën/ervaringen?

Janine_L

Re: vakantie met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:10

Hoi hoi,

Wij zijn een paar weken geleden hier een weekje geweest.

Veel mogelijk heden, en een super leuk appartement.
Je paard kan op stal of in de wei wat je wil en ook dag en nacht op de wei of dag en nacht op stal.
Mensen zijn erg gastvrij en hebben ook leuke route's liggen.
Dichtbij zit een landgoed genaamd slangenburg en daar kun je heerlijke ritten maken.
Hierbij de website:
http://www.recreatieoordhippique.nl het is dus niet op de veluwe maar in de achterhoek.

Ik heb nog een adresje waar je leuk kunt zijn.
Dat licht in de drents friese wouden (dus ook geen veluwe) en is erg fijn omdat daar geen of nauwelijks dazen zitten.
Hier zijn we ook al een paar keer geweest en hebben goede ervaringen.
Leuke mensen en mooie accomedatie en je kunt in de buurt ook met je paard het water in.
Erg leuk daar
Hier is de website hiervan:
http://www.drenthevakantie.nl

Nou dan heb je alweer 2 adresjes.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Veel plezier met je vakanite

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:06

en aan de andere kant van NL: www.pelgrimspark.nl.nu in Ulicoten bij Baarle Nassau, je kan er ook in een blokhut slapen ipv in een tent

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:04

Morrie schreef:
en aan de andere kant van NL: www.pelgrimspark.nl.nu in Ulicoten bij Baarle Nassau, je kan er ook in een blokhut slapen ipv in een tent

Tussen de dazen Haha! Haha!
Maar verder, even denken......
Minicamping familie Wubbs in Eesergroen city (Drenthe) ligt in het open gebied tussen de bossen van Gieten, Odoorn en Exloo. Zij hebben ook weilanden, dus misschien kan er iets (geen idee, ik heb een priveplek daar vlakbij) Ze hebben ook een heel knus appartement en een caravan te huur.
Als je bij stichting "vrienden op de fiets" gaat zoeken, dan vindt je een adres in Drouwen, die hebben plek voor paarden. Dat is een soort B&B en heel gezellig.
Manege Groll in Renesse heeft een camping en weilanden voor hun gasten.
De Alberthoeve in Wateren in het Drents-Friese wold. Appartementen en wei voor de paarden.

Tja, weet je, ik heb niet zoveel adressen. Als ik ergens heen wil, bel ik een NVVR-lid en dan ben ik onder dak, ongeacht in welk deel van het land. Gezellig, zo'n club. Meer weten? www.nvvr.info

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:06

Citaat:
Tussen de dazen

alsof er in Drente geen dazen zijn...... en de dazen zitten niet bij de blokhutten, maar bij de paarden, als ze bezweet zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:09

ik houd dit topic even in de gaten voor volgend jaar!!
dit jaar lijkt me best lastig op vrij korte termijn..