Veluwetrail!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:53

Hoi,
Ik zou graag een keer de Veluwetrail willen rijden met een paar vriendinnen, maar helaas beschikken wij niet over eigen paarden. Ik kan over de Veluwetrail zelf wel genoeg vinden, maar geen adressen waar je paarden kan huren waarmee je de trektocht kan rijden.....weet iemand waar dat kan????
Alvast bedankt!
Groetjes Marieke

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:19

Citaat:
de Veluwetrail willen rijden met een paar vriendinnen,

Me, me, me *Springt op en neer met der vinger in de lucht!* Hyper!

Haha Knipoog ik ben dus 1 van die vriendinnen.
Wie weet er een manage/ bedrijf/ iets waar er paardjes kunnen huren voor die super gave Veluwetrail? Want ja.. zo'n tocht maken zonder paard onder je kont is al een stuk minder leuk Haha!
(en nee Marieke, op elkaars rug hobbelen is ook niet egt een goed plan Clown)

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:29

weet dan helemaal niemand waar je paardjes kan huren om de Veluwetrail mee te rijden?????

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:48


Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 10:58

Ja die site hadden wij ook al bekeken, maar hier staan (gloof ik) alleen maar adressen waar we onder begeleiding een dagtochtje kunnen rijden. Wij willen eigenlijk de Veluwetrail rijden op gehuurde paarden, alleen met ons eigen vriendinnen clubje. Dus zelf lekkr kaart lezen en de weg zoeken Ja
Heeft iemand dit al een keer gedaan? of weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:02

LuMy schreef:
Ja die site hadden wij ook al bekeken, maar hier staan (gloof ik) alleen maar adressen waar we onder begeleiding een dagtochtje kunnen rijden. Wij willen eigenlijk de Veluwetrail rijden op gehuurde paarden, alleen met ons eigen vriendinnen clubje. Dus zelf lekkr kaart lezen en de weg zoeken Ja
Heeft iemand dit al een keer gedaan? of weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?


ik denk niet dat dat kan !
ik heb daar ook nog nooit over gehoord eerlijk gezegt Clown
als mensen paarden verhuren gaat er altijd een begeleider mee ..
en waarom..??

omdat hun verantwoordelijk zijn voor het gedrag van het paard en als er wat gebeurt en jullie zijn alleen ze wel voor de rechter gesleept kunnen worden!

groetjes Knipoog

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:14

http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/
Maar ligt wel wat verder weg van de veluwetrail (route 2)
Als ik jullie was zou ik gewoon gaan bellen en vragen naar wat de mogelijkheden zijn. Ik weet nog wel een adres waar ze paarden vehuren zonder begeleiding, maar da's in Drenthe.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:50

doom schreef:
LuMy schreef:
Ja die site hadden wij ook al bekeken, maar hier staan (gloof ik) alleen maar adressen waar we onder begeleiding een dagtochtje kunnen rijden. Wij willen eigenlijk de Veluwetrail rijden op gehuurde paarden, alleen met ons eigen vriendinnen clubje. Dus zelf lekkr kaart lezen en de weg zoeken Ja
Heeft iemand dit al een keer gedaan? of weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is?


ik denk niet dat dat kan !
ik heb daar ook nog nooit over gehoord eerlijk gezegt Clown
als mensen paarden verhuren gaat er altijd een begeleider mee ..
en waarom..??

omdat hun verantwoordelijk zijn voor het gedrag van het paard en als er wat gebeurt en jullie zijn alleen ze wel voor de rechter gesleept kunnen worden!

groetjes Knipoog

Jawel hoor, voor jaren terug was dat geen enkel probleem, maar in dit regelzieke landje wordt alle onzinnigheid geregeld en de echt zinvolle zaken niet.
Maar on-topic, ga eens op zoek naar een club die zich "hof van Ede" noemt en ook in Ede zit. Zij verhuren Tinkers voor ritten (onder begeleiding) en doen ook trektochten. Het schijnt en hele aardige club te zijn die z'n zaakjes goed voor elkaar heeft. (Ik zal er zelf nooit heen gaan, mijn paardje woont 300m verderop, dusse...... Haha! )

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:34

Hof van Ede verhuurt geen paarden zonder begeleiding. Ik heb vorig jaar voor 1 dag geprobeerd bij hun 1 paard erbij te huren ,maar dat deden ze niet zonder begeleiding mee te sturen.
Zélfs niet aan mij ,als ervaren trektocht ruiter Tong uitsteken

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:38

probeer het eens op www.debontewieven.nl
een aantal jaar geleden kon je daar paarden huren, maar weet niet of het nog zo is. grenst direct aan het bos, dus dan heb je een goed startpunt.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:45

Er is bijna geen bedrijf meer wat paarden zonder begeleiding verhuurt. En groot gelijk hebben ze !!!
Sommige mensen pretenderen namelijk "goede en ervaren" ruiters te zijn die vervolgens niets van paarden weten.
Men geeft paarden niet eens een uur mee, laat staan een trektocht !!!

En zeg nou zelf: als jullie een bedrijf hadden zouden jullie dan je paarden meegeven aan een stel onbekenden voor een week??
Geen haar op mijn hoofd !! ik geef mijn paard niet eens mee aan mensen.

Maar daar hebben jullie niets aan.
Hebben jullie geen vriendinnen wiens paard je kunt lenen, of verzorgpony''s ?? Nee?? Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom men geen paarden meer verhuurt.

Is het een idee om gewoon met auto en tent op een plaats te gaan staan en dan dagelijks een dagtocht te maken? Je trekt dan gewoon met de auto of fiets naar plaatsen op de Veuwe en huurt elke dag ergens paarden en dan maak je een rit onder begeleiding.

Vrienden van mij huren paarden in Kootwijk enmaken onder begeleiding een weekend lang leuke ritten. Vrijdags 2 uur, zaterdags dagtocht van 5 uur en zondags 3 uur. Maaralles kan in overleg.

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:05

ElCamino schreef:
Sommige mensen pretenderen namelijk "goede en ervaren" ruiters te zijn die vervolgens niets van paarden weten.
Men geeft paarden niet eens een uur mee, laat staan een trektocht !!!

Heb je misschien wel gelijk in, maar wat zou je als begeleider doen met een kudde meiden die totaal niets van paarden weet. Dan ben je tog ook opweg en dan zit je er dan mee. Maar ik snap het punt wel hoor, maar t zou gwoon heel gaaf zijn als er iemand was die ons dat wel toevertrouwde. Je kan als bedrijf makkelijk de eis stellen: eerst 1 keer begeleid een tocht maken (kijken hoe ze met je paarden omgaan en hoe ze kunnen rijden), en daarna mag je de trektocht maken.

Citaat:
Hebben jullie geen vriendinnen wiens paard je kunt lenen, of verzorgpony''s ?? Nee?? Waarschijnlijk om dezelfde reden waarom men geen paarden meer verhuurt.

Nee dus!! Misschien dat we nog wel een paard van een vriendin kunnen lenen, zou misschien nog wel mogen ook, alleen... Hoe gaat die vriendin dan zelf mee op trektocht? Met zn 3-en op 1 paardje de trektocht hobbelen is een beetje lastig hè!
Verder heb ik nou ook weer niet zo heel veel kennissen/ vriendinnen en mensen om me heen met een eigen paard Clown Dus dat is ook een beetje lastig! En al mochten we paarden lenen van vrienden en kennissen om ons heen, dan moeten we met de trailer al die paarden van Zeeland naar de Veluwe verhuizen...
en tochten onder begeleiding kunnen we overal wel maken en dat hebben we ook zeker al een groot aantal keren gedaan. Zelf de route plannen, zelf bepalen hoe je gaat rijden lijkt ons juist zo gaaf. Meer het avontuurlijke idee denk ik wat ons trekt Ja En met een begeleider voor je neus is dat gevoel al een stuk minder...
Maar we zijn nu gwoon aan t kijken of die mogelijkheid er is; wat adressen vinden en wat rondvragen. En stel dat die mogelijkheid er nou nergens is, zien we wel weer verder. Eerst op zoek gaan naar de mogelijkheid van t leukste: Onbegeleid de Veluwe trail rijden!
Iemand nog adresjes?

Anne_87
Berichten: 1542
Geregistreerd: 06-12-04

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:07

zo mailtje gestuurd naar de bontewieven, even afwachten hoe en of ze reageren..
nog mensen die daar in de buurt wonen die adressen weten?
of mensen die ervaring hebben met het rijden van de Veluwetrail op gehuurde paarden?
hullup Tong uitsteken

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:51

ben benieuwd, hoop voor je dat 't lukt!

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Veluwetrail!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:12

hey iedereen echt superbedankt voor de moeite, ga al jullie tips ook eens bekijken en misschien rolt er nog wat leuks uit......meer tips zijn natuurlijk altijd nog welkom, ook evt over andere routes dan de Veluwetrail