Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in augustus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 15:40

Ik krijg net info hiervan binnen, lijkt me leuk, maar ik wil graag horen of jullie het kennen.
Weidegang , de uitrijmogelijkheden voor paard en wagen en onder de man, wie heeft er ervaring mee?
Er staan meerdere appartementen, wie kent deze en hoe zijn ze, gaat dan om de 4 en 6 persoons huisjes.
Hoe is het in Augustus met de dazen, wij hebben ze hier aan de kust nml niet, dus hoe erg is het, valt er wel te rijden............
Tips zijn welkom..

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:45

in 1 woord super!!!

onder de man rijden kan je daar echt super ook in dee bossen daar..
en verder gewoon zelf vliegenspul maken per dag en voor het rijden met een grote spons over je paard heen gieten..

huizen zijn wat oud van binnen maar prima te doen je bent toch vaak buiten..

joycie

Berichten: 2662
Geregistreerd: 05-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 15:46

Ik ben dr 2x op ponykamp geweest. Er valt prima te rijden, de paarden werden iedere keer gesponst met een stinkend goedje dat wel goed hielp. En degene die er dan nog komen kun je makkelijk doodslaan.
Je kunt er hele leuke buitenritten maken, d'r zijn verschillende routes en je kunt zelf kiezen welke je neemt.
De huisjes heb ik geen ervaring mee, alleen de groepsaccomodatie.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:58

_Sammy_ schreef:
in 1 woord super!!!

onder de man rijden kan je daar echt super ook in dee bossen daar..
en verder gewoon zelf vliegenspul maken per dag en voor het rijden met een grote spons over je paard heen gieten..

huizen zijn wat oud van binnen maar prima te doen je bent toch vaak buiten..

Hhmm, alles is relatief, maar als ik naar Drenthe zou gaan, dan weet ik bosjes betere plekjes. Wat zoek je precies? Eigen paarden, huurpaarden, stal, weiland, hoeveel mensen, welke faciliteiten? Roept u maar, dan zal ik eens in mijn persoonlijke database gluren.

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 17:23

Da's mooi, kom maar op met je tips, hier wat we willen.....

-Weidegang voor 9 paarden, bij noodweer boxen, op loopafstand
-2 appartementen van 4/6 personen, niet perse luxe, wel gewone bedden/keuken/badkamer, geen blokhut, te primitief(evt stacaravan)
-mooie menroute's, zowel bos/hei/onverharde wegen
-voor de ruiters, ook mooie route's
-rustige locatie, ruimtelijk, veel plaats voor een vrachtwagen, aanhanger en 2 trailers/auto's
-gelegen in/aan bos, geen kilometers over de weg

Kan verder ff niets ontdekken, dit is wel een grote lijst, maar dit hadden we in laatst ook, maar je wilt ook es wat anders, we zoeken het wel in drenthe/gelderland/achterhoek....

Mocht je wat weten, ik houd me aanbevolen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:28

Wij zijn ook in Les Chevaux geweest, maar dat is al minstens 9 jaar geleden. Toen zaten er ook andere eigenaren in. Ik vond de sfeer op het terrein toen minder. Maar de uitrijmogelijkheden zijn super! Toendertijd lagen er op elk pad keien met daarop nummers en had je een kaart met de nummers erop. Zo kon je nooit verdwalen! (heel slim, moeten ze hier ook doen).
De huisjes waren toen ook al wat verouderd. Ik weet niet of dat inmiddels veranderd is.

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 17:38

Ik woon op nog geen 5 minuten afstand van Les Cheveaux en rij vaak door dat bos (=bijna m'n achtertuin)

Ik heb 3 paarden die iedere zomer, mn in augustus worden belaagd door dazen. Vooral m'n Friesje is de pineut. Bij mij gaan ze overdags naar binnen en 'snachts naar buiten.
De meeste mensen (die ik ken) hier rijden in die periode overdags niet buiten, eerder 's avonds.

Maar, ik moet wel zeggen dat sommige paarden er veel meer last van hebben dan andere.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:42

mammaslamma schreef:
Da's mooi, kom maar op met je tips, hier wat we willen.....

-Weidegang voor 9 paarden, bij noodweer boxen, op loopafstand
-2 appartementen van 4/6 personen, niet perse luxe, wel gewone bedden/keuken/badkamer, geen blokhut, te primitief(evt stacaravan)
-mooie menroute's, zowel bos/hei/onverharde wegen
-voor de ruiters, ook mooie route's
-rustige locatie, ruimtelijk, veel plaats voor een vrachtwagen, aanhanger en 2 trailers/auto's
-gelegen in/aan bos, geen kilometers over de weg

Kan verder ff niets ontdekken, dit is wel een grote lijst, maar dit hadden we in laatst ook, maar je wilt ook es wat anders, we zoeken het wel in drenthe/gelderland/achterhoek....

Mocht je wat weten, ik houd me aanbevolen


Voor alle bovenstaande punten kun je prima in Buinen terecht! Het ligt er alleen aan in welke periode je wilt, want ik neem aan dat de zomervakantie al volgeboekt is.

Ieder jaar wordt er volgens mij wat aan de vakantiewoningen veranderd. Het zijn niet de meest luxe woningen, maar de meeste paardenmensen die daar logeren zijn vaak de hele dag lekker buiten of onderweg. Wel heeft iedere woning alle voorzieningen.

Alles ligt op het zelfde terrein en is dus prima te belopen. Je kunt te paard zowel richting Exloo en Emmen rijden als richting Gieten. Een schitterend en bosrijk gebied. Het duurt ongeveer 5 minuten in stap voordat je in het bos bent (mooi voor het uitstappen). LC ligt aan een achterafweg en het enige verkeer wat je tegenkomt zijn de boeren en mensen die op weg zijn naar het bos. Parkeren is geen enkel probleem.

Gezien de vele gasten die na jaren nog steeds terugkomen, kun je het altijd eens proberen!

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:44

freespirit schreef:
Ik woon op nog geen 5 minuten afstand van Les Cheveaux en rij vaak door dat bos (=bijna m'n achtertuin)

Ik heb 3 paarden die iedere zomer, mn in augustus worden belaagd door dazen. Vooral m'n Friesje is de pineut. Bij mij gaan ze overdags naar binnen en 'snachts naar buiten.
De meeste mensen (die ik ken) hier rijden in die periode overdags niet buiten, eerder 's avonds.

Maar, ik moet wel zeggen dat sommige paarden er veel meer last van hebben dan andere.


even vergeten: 't is wel hier kei mooi om te rijden en ik geloof zeker dat het erg gezellig is bij LC, goede faciliteiten daar !

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:50

Ik ken Les Chevaux verder niet goed, maar in Augustus zijn er best veel dazen. Je kunt dan het beste zo'n ongelooflijke stink spuitbus bij de welkoop of boerenbond halen. Dat is eigenlijk voor koeien, varkens etc tegen staart bijten en veren pikken. PBH-spray heet het. Het werkt wel

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:32

Inderdaad veel dazen, maar het verschilt per jaar. Verder ben ik het eens met GeJe over de accommodatie.
De huisjes zijn erg eenvoudig, maar alles is er. En nu met het WK voor de boeg is er ook maar satelliet TV geïnstalleerd.

Wat mij betreft een aanrader en volgens mij is op de website ook veel te vinden.

Oh ja om nog even terug te komen op het topic...

De dazen zijn prima te bestrijden met appelazijn aangemengd met knoflooktroep of "VEERUST" (van die spuitbussen met gele dop)

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:20

nou ze hebben daar niet bepaald de grootste bossen van drenthe!
en in juli en augustus wors je hier dood geprikt door de dazen

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 20:04

Wij zijn in eind Juli, begin Augustus naar Drenthe geweest, maar ik vind dat iedereen erg overdreven reageert op dazen, viel me erg mee, per rit van een paar uur een stuk of 20 dazen en wat vliegen, als het erger niet is...........
Hier aan de kust hebben we weinig dazen, maar des te meer irritante vliegen, vind ik erger, want een daas is langzamer, dus kun je makkelijker meppen!

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:40

mammaslamma schreef:
Wij zijn in eind Juli, begin Augustus naar Drenthe geweest, maar ik vind dat iedereen erg overdreven reageert op dazen, viel me erg mee, per rit van een paar uur een stuk of 20 dazen en wat vliegen, als het erger niet is...........
Hier aan de kust hebben we weinig dazen, maar des te meer irritante vliegen, vind ik erger, want een daas is langzamer, dus kun je makkelijker meppen!


Nou dat overdreven reageren valt wel mee hoor !!! Ik woon bijna naast Les Cheveaux en kan je zeggen dat ik iedere dag de paarden op stal had en pas weer 'savonds naar buiten. Heb jij het over een stuk over 20 dazen....ik heb mijn paarden omsingelt door een stuk of 2000 dazen gezien Boos! ....en dan overdrijf ik echt niet !!

Voordeel is dat je bij L.C. direct het bos in kunt duiken en dazen vertonen zich minder in (dichte) bos.

Enne...heb je die kudde met Friezen die tegenover L.C. staan niet iedere dag aan de kletter zien gaan door de dazen ?!!! en dat zijn die-hards wat betreft insecten, staan dag en nacht buiten...

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:50

at overdreven reageren valt wel mee hoor !!! Ik woon bijna naast Les Cheveaux en kan je zeggen dat ik iedere dag de paarden op stal had en pas weer 'savonds naar buiten. Heb jij het over een stuk over 20 dazen....ik heb mijn paarden omsingelt door een stuk of 2000 dazen gezien Boos! ....en dan overdrijf ik echt niet !!

Voordeel is dat je bij L.C. direct het bos in kunt duiken en dazen vertonen zich minder in (dichte) bos.

Enne...heb je die kudde met Friezen die tegenover L.C. staan niet iedere dag aan de kletter zien gaan door de dazen ?!!! en dat zijn die-hards wat betreft insecten, staan dag en nacht buiten...[/quote]
Ik ben niet bij L.C geweest, wij zaten op de Alberthoeve eind Juli/begin Augustus en ik blijf erbij, dat het gewoon goed te doen was, in de wei, in het bos, weinig last, dus hoe verklaar je dat dan...
Wij zijn niet gestoken, de paarden een paar bultjes, dat hebben ze hier ook, dus voor mij is het verschil minimaal met de kust, blijkbaar ervaart iedereen het anders.....
Ik zag er ook tegenop om in de zomer de bossen in te gaan, maar zoals we het nu meegemaakt hebben, doen we het volgend jaar zeker weer!

janice22
Berichten: 57
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: hellevoet

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:02

hmm
wij zijn ongeveer12 jaar terug 4 zomers achter elkaar op LV geweest 3 weken in een huisje en het was echt super.
kan me wel die stink troep herinneren waar je je pony mee moest insmeren voor de dazen maar veder niet dat het heel erg was ofzo. maarja als degene die er dichtbij staat zegt dat het erg is zou ik dat wel serieus nemen denk ik.
gewoon goed spul kopen dus

veder vind ik de bossen erg mooi en wij reden ongveer 2uur nou dan waren we het bos nog niet rond. vooral het 4km pad was bij ons favoriet Lachen

freespirit
Berichten: 1913
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: tussen Assen en Emmen

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:31

Ik ben niet bij L.C geweest, wij zaten op de Alberthoeve eind Juli/begin Augustus en ik blijf erbij, dat het gewoon goed te doen was, in de wei, in het bos, weinig last, dus hoe verklaar je dat dan...
Wij zijn niet gestoken, de paarden een paar bultjes, dat hebben ze hier ook, dus voor mij is het verschil minimaal met de kust, blijkbaar ervaart iedereen het anders.....
Ik zag er ook tegenop om in de zomer de bossen in te gaan, maar zoals we het nu meegemaakt hebben, doen we het volgend jaar zeker weer!
[/quote]

A....Ik hoef niks te verklaren....
B....ik verzin het niet...
C....LC en Alberthoeve liggen 67 km (!) uit elkaar...
D....vooral hier vakantie met je paardje komen vieren !

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:08

Wat een gedoe over een paar stomme vliegjes...

bovendien is het dazenseizoen alweer lang afgelopen! Haha!

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 07:53

Ik zeg niet dat je het verzint, maar ik heb het anders ervaren, dat is wat anders, en als er bij jullie zoveel dazen zitten, is dat een reden om er niet heen te gaan, blijven we in de andere hoek.
En inderdaad, waar gaat het over...........

kleppieklep
Berichten: 54
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:10

janice22 schreef:
hmm
wij zijn ongeveer12 jaar terug 4 zomers achter elkaar op LV geweest 3 weken in een huisje en het was echt super.
kan me wel die stink troep herinneren waar je je pony mee moest insmeren voor de dazen maar veder niet dat het heel erg was ofzo. maarja als degene die er dichtbij staat zegt dat het erg is zou ik dat wel serieus nemen denk ik.
gewoon goed spul kopen dus

veder vind ik de bossen erg mooi en wij reden ongveer 2uur nou dan waren we het bos nog niet rond. vooral het 4km pad was bij ons favoriet Lachen

Hej!En de ponykampen waren ook helemaal super!Echt leuke tijd gehad daar ieder jaar in de herfstvakantie,en idd 4 km pad was favoriet Duivel Jihaaa hahahaha

Sonja_

Berichten: 2134
Geregistreerd: 22-06-05

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 08:15

Ik veb er op ponykamp geweest!
en het is echt een súper manege !
heb het erg naar me zin gehad daaroo!

janice22
Berichten: 57
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: hellevoet

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:30

zou zo weer gaan,
maar ben bang dta het dan toch heel anders is
zeker nu met die bolle dana ipv met luke Lachen
maarre san misschien over een jaartje..??

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:53

Ik woon zelf ook in Drenthe en hier (midden Drenthe) hebben we wel erg veel last van dazen. Maar zoals met vrijwel alles verschilt het van paard tot paard, de ene heeft er meer last van dan de andere.
Dazen zouden op warmte af moeten komen........mijn schimmel die inmiddels spierwit is geworden (en dus een stuk koeler is dan de andere paarden) moet ik helemaal inpakken als ik hem buiten zet omdat hij levend wordt opgegeten (jawel, opgegeten, dazen steken namelijk niet, dan heb je dus te maken met horzels, dazen bijten alleen maar) en het donkerbruine paard van mijn vriend waar je in de zon een ei op kan bakken heeft vrijwel geen last van dazen en dat het ene jaar wel en het andere jaar niet.
Dus het last hebben van dazen is per paard en mens verschillend, hoeveel er ook zijn op een bepaalde plek.

Maaiikii

Berichten: 4474
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: IJsselstein

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:31

Ik ben er op kamp geweest. Het is echt een mooie omgeving!

Je hebt prachtige bossen, je hoeft niet langs of over een drukke weg.
Volgens mij zijn er in aug. daar behoorlijk wat dazen.
Je hebt goede menroutes en maar je kan er ook leuke tochten te paard maken. Lachen

kleppieklep
Berichten: 54
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: Les Chevaux , Drenthe, wie is er geweest/dazen in august

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:38

janice22 schreef:
zou zo weer gaan,
maar ben bang dta het dan toch heel anders is
zeker nu met die bolle dana ipv met luke Lachen
maarre san misschien over een jaartje..??

Ja wie weet..Lijkt me eigenlijk nog wel lache ook!Maar het zal idd wel ff anders zijn dan vroeger Knipoog Maar wel gezellie!