Mijn draver, 9 jaar, is echt een schat van een paard!

Wanneer we thuis gaan uit rijden is hij echt braaf, rustig, doet wat hij moet doen. Wanneer ik met mijn vriendin alleen op verplaatsing ga rijden (dus gewoon met z'n 2tjes, elk ons eigen paard) is hij wat zenuwachtiger, maar nog steeds braaf. Hij zal wat voorwaartser zijn, wil wat sneller gaan, op kop lopen,... maar hij laat zich ook terugnemen, kan dan ook wanneer ik het vraag rustiger gaan wandelen, doet nog rustige galopjes etc.
Maar nu zijn we dus gisteren met een groep op buitenrit geweest (waar we volgende maand ook mee zouden gaan) maar hij was echt niet te houden! De hele tijd in de teugels hangen, teugels uit de handen trekken (hij is enorm sterk in de mond!) voorop willen lopen, iedereen voorbij willen steken.
In de galop zo erg dat hij echt de kop omlaag deed en volledig wegschoot waarbij ik hem dus niet meer krijg teruggenomen! Noodstop werkte niet, ophoudingen werkte niet,... Hij is pas gestopt toen hij vol tegen een boom aan knalde (die hij niet zag) omdat hij een ander paard voorbij wou steken!

Gelukkig hebben we beiden niets overgehouden aan deze rit (behalve ik een blauwe knie en wat schrammen). Maar ik ben dus op zoek naar tips en tricks hoe ik dit volgende keer kan voorkomen...
Hem laten koplopen gaat helaas niet omdat het een begeleide rit is en we de weg daar niet kennen en ik ben ook bang als hij voorop loopt en in de galop is, dat er dan helemaal geen rem meer op gaat zijn :/
Foto van de dader in kwestie xD