Ik ben net terug van een vakantie van 22 dagen paardrijden in Thailand. Enorm van genoten. Tijdens mijn vakantie kwam ik langs verschillende plekken en ik wilde onderzoeken of ik op Koh Samui of Koh Phangan een strandrit met zonsopgang of zonsondergang kon maken. Via internet en social media kwam ik bij verschillende bedrijven terecht maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat de strandrit + een taxi heen en terug te duur werd en het te moeilijk werd om (alleen) te ondernemen. Van andere bedrijven daar kon ik niet goed inschatten of ze goed voor de dieren zorgden. Sowieso is dit in Thailand een moeilijk punt omdat alles om toerisme draait.
FYI dit was mijn eerste reis buiten Europa.
Nu ben ik op zoek naar tips en ervaringen, hoe onderzoeken jullie of je diervriendelijk kan paardrijden in het buitenland? Zijn er instanties/organisaties die controleren of een bedrijf ethisch werkt? Zelf heb ik via social media meerdere vragen gesteld over het welzijn van de dieren en hoe ze dit waarborgen maar een bedrijf zal natuurlijk niet snel zeggen dat dit niet goed in orde is. Ook ben ik zelf een recreatieve ruiter en zou het ook wel leuk vinden om met een groep mee te gaan die ook een beetje kan paardrijden en niet enkel toeristen.
Adressen en suggesties zijn welkom. In de toekomst zou ik graag nog een keer met paarden willen zwemmen op het strand en misschien ook eens een paardrij vakantie in het buitenland, liefst met safari. Adressen, tips en suggesties zijn welkom!

Als het topic hier verkeerd staat dan excuses.