Buitenrit gezocht, manege bereikbaar met OV.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Buitenrit gezocht, manege bereikbaar met OV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 11:22

Goedendag,

Eind mei/begin juni heb ik vakantie, en ik zou het heerlijk vinden om ergens een buitenrit van minstens 2 uur te rijden. Het liefst een langere tocht, maar daarvoor is het wellicht wat te kort dag.

Ik ben alleen en afhankelijk van het OV. Ik kan gemakkelijk in Zwolle komen, dus laten we zeggen: max 1.5 uur vanaf station Zwolle.

Eventueel mag een waddeneiland (terschelling, ameland, vlieland) ook, al moet ik dan ook een overnachting regelen.

Ik zoek een stal waar ze fijn omgaan met de paarden (voldoende weidegang, prima conditie) en waar ik kan aangeven een rustig/stabiel paard te willen ivm een lichte spierziekte. Conditie is prima, maar balans is net iets minder. Dat vind ik op onbekende stallen altijd wat spannend, want ik hoef geen schrikkerige stuiterbal onder mij. Dat kost mij wel veel energie :D

Ik ben benieuwd of jullie tips hebben.

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:25


Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 12:52

Roosch schreef:
https://www.rederij-doeksen.nl/dagkaart Een dagkaart Terschelling en dan een rit boeken bij de Prairie.

Zo een aanrader.


[ [url=m/AuD8Tg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7cIcj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klinkt heel goed! Ik zie ook stapritten zonder zadel op hun lijst staan <3 Lijkt mij heerlijk!

Sandlex

Berichten: 10
Geregistreerd: 02-05-23
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:11


Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:27

Kookaburra schreef:
Roosch schreef:
https://www.rederij-doeksen.nl/dagkaart Een dagkaart Terschelling en dan een rit boeken bij de Prairie.

Zo een aanrader.


[ [url=m/AuD8Tg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7cIcj7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat klinkt heel goed! Ik zie ook stapritten zonder zadel op hun lijst staan <3 Lijkt mij heerlijk!

Ik heb naar aanleiding van een eerdere rit wat knikkende knietjes overgehouden. Marleen heeft er super rekening mee gehouden en nav m'n laatste rit 2 weken geleden ga ik binnenkort zelf ook weer een dagje naar het eiland, speciaal om daar te rijden. :)) echt een heel dikke aanrader.

Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 23:12

Ik hoop dat ze nog een plekje heeft Roosch :D

Les Chevaux klinkt ook prima! Wellicht leuk om eens een langere rit daar te rijden!

Cambionn

Berichten: 840
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 23:33

The Mill ranch is ong 1,5 uur van Zwolle met het OV. Dan moet je met de trein naar station Ede-Wageningen en van daar gaan meerdere bussen die kant op voor het laatste stukje. De buitenritten zijn standaard 2 uur, maar ze hebben ook langere. Als je aangeeft kunnen ze rekening houden met als je een rustiger paard nodig bent, iig dat haal ik uit de website op het stukje onzekere ruiters (niet jouw probleem, maar resultaat is hetzelfde).

Zijn erg leuke ritten, ga er af en toe voor heen en weer in het weekend vanuit Leiden.

Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 06:39

The Mills heb ik inderdaad al meerdere keren gereden, fijne stal! Ze hadden helaas geen ruimte meer op de langere ritten :)

Ik zal vandaag even contact opnemen met Marleen. Wie weet wordt het een dagje Terschelling! Fiets mee, met de eerste boot heen.. En de laatste terug :D

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Buitenrit gezocht, manege bereikbaar met OV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 07:05

Tip: huur er een op het eiland. Met extra kosten om hem mee te sjouwen is het mij de moeite niet waard. Je betaalt voor zowel trein als boot een toeslag.

Dit wordt vast gaaf!

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Buitenrit gezocht, manege bereikbaar met OV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:18

Laat je nog weten waar je beland bent en hoe het bevalt? :)) Ik ben benieuwd! Geniet er in ieder geval van.

Kookaburra

Berichten: 5428
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 14:37

Het idee wordt toch Terschelling :D Maar ik zou nog worden teruggebeld.. Dus ik wacht nog even af tot dinsdag. Anders bel ik er even achteraan.

Even overleggen wat er kan in die dagen dat ik vakantie heb. Beslis ik daarna verder :)

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Buitenrit gezocht, manege bereikbaar met OV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:41

Moet goedkomen! Ik regel overigens altijd een rit via instagram, gaat als een tierelier. :))