Vorig jaar plaatste ik hier een topic omdat ik voor het eerst op trektocht ging. De reis ging met mijn 2 paarden (merrie en jaarling) en hond een rondje door de Noordkop. Elke avond zette ik een vlog online, we werden gepubliceerd in de krant van Den Helder, Schagen en Alkmaar en kwamen op de laatste dag van de tocht zelfs in het nieuws. Ook voor Bokt mocht ik wat leuks schrijven, en alle vlogs zijn daar ook te vinden.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=2088775

Die tocht beviel me zo goed dat ik dit jaar opnieuw op pad wil. Het wordt een enkele reis zodat ik verder van huis kan rijden en mijn moeder haalt me na afloop met de trailer op. Ik heb hier ongeveer twee weken voor uitgetrokken en vervolgens kwam de vraag; waar ga ik heen? Uiteraard start ik vanaf mijn stal in Heerhugowaard en de suggesties kwamen via FB al binnendruppelen. Of ik niet liever op de veluwe zou rijden...
Dan rijd ik toch gewoon naar de veluwe toe?!

Zo gezegd zo gedaan, dus nu is de planning volop in gang om naar de Veluwe toe te rijden. Uiteraard kan ik de voorbereidingen weer in stukjes opdelen:
Spullen
Ik tover er straks even de lijst van vorig jaar bij, en ik was vorig jaar perfect voorzien en heel tevreden met wat ik bij me droeg. Dit jaar ga ik wel mijn eigen tent meenemen (jaarling is nu ook al een twenter dus kan wat meer dragen) en ik wil kijken voor een gaststelletje/pannetje.
Route en touristische stops
Ik wil via de dijk van Enkhuizen richting de Veluwe, om daar hopelijk nog een paar dagen heerlijk rond te kunnen rijden. Na afloop word ik met de trailer opgehaald. Per dag hoop ik 15-20 km te rijden (op de veluwe iets minder, zodat we meer kunnen genieten van de ruiterpaden). Alleen de dag van Enkhuizen naar Lelystad gaat heftig zijn, want de dijk is 26 km en inclusief van en naar de adresjes rijden zit ik net over de 30 km...
Dag 1: Heerhugowaard - Zwaagdijk (VOORZIEN)
Dag 2: Zwaagdijk - Enkhuizen (VOORZIEN)
Dag 3: Enkhuizen - Lelystad (VOORZIEN)
Dag 4: Lelystad - Biddinghuizen (???)
Dag 5: Biddinghuizen - Ermelo (VOORZIEN)
Dag 6: Ermelo - Voorthuizen (VOORZIEN, lunch bij boshuis drie)
Dag 7: Voorthuizen - Otterlo (???)
Dag 8: Otterlo - Ede (???)
Dag 9: Ede - Arnhem (???)
Dag 10:
Tips voor mooie routes en adresjes op de Veluwe, natuurgebieden waar ik écht langs moet rijden, of gebieden die ik echt moet vermijden hoor ik graag!
Media
Wie o wie heeft tips; het lijkt mij super leuk om mijn reis via allerlei mediaplatforms vast te laten leggen. Vorig jaar was dat door middel van een interview voor de Noord-Hollandse dagbladen (Den Helder, Schagen, Alkmaar) en uiteindelijk gefilmd voor NH-Nieuws op tv, maar ik sta werkelijk overal voor open, dus brand maar los!
Dit topic zal ten tijdens van de trektocht niet meer actief zijn maar de trektocht is te volgen via instagram en facebook en wellicht weer de media.

Zin in!