Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 14:55

Hoihoi!

In september staat een drie weekse vakantie op de planning met de camper. Ik ga hier samen met mijn vader rond reizen en veel mooie plekken zien.
Nu zoek ik een plek waar ik kan rijden, maar ik zie echt door het bomen het bos niet meer. Ik will één van deze twee dingen:

- Een gave buitenrit over een mooie locatie (niet heel moeilijk) waar wel pit in zit, stukken galop etc
- Een waardevolle prive les, waar ik veel kan leren (misschien hunter-jumper?)

Voor buitenritten zie ik eigenlijk alleen maar "Suitable for everyone" ritjes, waar je dus alleen een beetje gaat stappen (sorry ik vind daar niks aan XD). En voor een speciale les, kom ik gelijk bij boarding schools terecht.

De reis begint in Las Vegas, we gaan sowieso naar LA, San Francisco en willen ook een stukje naar het oosten. We hebben drie weeken en de grove planning doet mijn vader (gratis reisgids *\o/* ) Hebben jullie de gouden tip?

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:23

Euridicey schreef:
Hoihoi!

In september staat een drie weekse vakantie op de planning met de camper. Ik ga hier samen met mijn vader rond reizen en veel mooie plekken zien.
Nu zoek ik een plek waar ik kan rijden, maar ik zie echt door het bomen het bos niet meer. Ik will één van deze twee dingen:

- Een gave buitenrit over een mooie locatie (niet heel moeilijk) waar wel pit in zit, stukken galop etc
- Een waardevolle prive les, waar ik veel kan leren (misschien hunter-jumper?)

Voor buitenritten zie ik eigenlijk alleen maar "Suitable for everyone" ritjes, waar je dus alleen een beetje gaat stappen (sorry ik vind daar niks aan XD). En voor een speciale les, kom ik gelijk bij boarding schools terecht.

De reis begint in Las Vegas, we gaan sowieso naar LA, San Francisco en willen ook een stukje naar het oosten. We hebben drie weeken en de grove planning doet mijn vader (gratis reisgids *\o/* ) Hebben jullie de gouden tip?


denk dat je je niet blind moet staren op de advertenties die zijn om mensen te trekken, ik zou gewoon de stal zelf benaderen om die advertenties heen en uitleggen wat je wil, daar in de omtrek zijn zeker wel paardrij mogelijkheden, anders uitwijken naar san diego, ligt naast LA en toen ik er ooit was was daar grote rodeo en local market en ben daar toen ook uitgenodigd om mee te gaan rijden bij hun, helaas was dat net voor vertrek dus niet meer van gekomen.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:10

Voor zover ik weet zijn buitenritten met draf of galop niet standaard aanbod vanwege liability. Wat je zou kunnen doen is een mooie plek uitzoeken (Joshua Tree National Park, ik zeg maar wat) en dan op Google zoeken naar 'Naam + Horse riding' of 'Naam + trail riding'. Voor JTNP kom je dan bijvoorbeeld bij deze uit: https://www.knobhillranch.com/. Ik zou ze mailen (en wellicht een filmpje of foto's toevoegen van je rijden) en vragen wat de opties zijn.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:28

De enige rit die wij gemaakt hebben met draf en galop was in Monument Valley. De mooiste rit ooit gemaakt. We waren maar samen en de gids. Hij reed op een merrie met een veulen aan de voet en ook nog drie honden. Geweldig!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:49

PP --> BEU

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:16

Voor lessen zeker kelequestrian vlakbij San Jose. Vast en zeker dat ze je ook de richting van goede buitenritten kan wijzen want ze kent veel mensen en stallen.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:43

Ceetje_bokt schreef:
De enige rit die wij gemaakt hebben met draf en galop was in Monument Valley. De mooiste rit ooit gemaakt. We waren maar samen en de gids. Hij reed op een merrie met een veulen aan de voet en ook nog drie honden. Geweldig!

Ik heb dit ook gedaan aldaar. Weliswaar inmiddels bijna 25 jaar geleden (!), maar dat zal me altijd bijblijven. Inderdaad de mooiste rit ooit, drie man inc de gids.
Jaar of twee, drie? later trouwens nog een keer, toen was de groep groter en met onervaren ruiters erbij, maar toen de gids doorhad dat wij tweeën wel ervaring hadden, tekende hij een soort kaartje van de omgeving in het zand en mochten we zelf vooruit in galop. ;-)

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:46

Ik volg even, want wij hebben dezelfde route op de planning staan en ik zou ook graag een goede rit willen doen.

Mijn ervaring is dezelfde als de jouwe, dood saai en echt zonde van het geld :=

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:47

Dallista schreef:
Ceetje_bokt schreef:
De enige rit die wij gemaakt hebben met draf en galop was in Monument Valley. De mooiste rit ooit gemaakt. We waren maar samen en de gids. Hij reed op een merrie met een veulen aan de voet en ook nog drie honden. Geweldig!

Ik heb dit ook gedaan aldaar. Weliswaar inmiddels bijna 25 jaar geleden (!), maar dat zal me altijd bijblijven. Inderdaad de mooiste rit ooit, drie man inc de gids.
Jaar of twee, drie? later trouwens nog een keer, toen was de groep groter en met onervaren ruiters erbij, maar toen de gids doorhad dat wij tweeën wel ervaring hadden, tekende hij een soort kaartje van de omgeving in het zand en mochten we zelf vooruit in galop. ;-)

Voor ons ook lang geleden, 2008, maar vergeten doe ik het nooit.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:25

Ceetje_bokt schreef:
De enige rit die wij gemaakt hebben met draf en galop was in Monument Valley. De mooiste rit ooit gemaakt. We waren maar samen en de gids. Hij reed op een merrie met een veulen aan de voet en ook nog drie honden. Geweldig!

Dit heb ik ook samen met mijn partner gedaan. Supergaaf! We waren ook met zn tweeën en de gids. Mijn partner heeft geen rij ervaring, maar ik wou wel graag galopperen. Dit aangegeven bij de gids en die bleef bij mijn partner en ik heb hele stukken mogen galopperen en reed dan weer terug naar hun. Het was geweldig! <3

Afbeelding

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 00:53

Omdat dit topic beter op BRT past verplaats ik hem daarheen.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:08

Ik heb in 2019 in Zion gereden bij Jacob's Ranch.
Dat was namelijk wél een rit met galop. Uiteindelijk was het een privérit. Ik heb toen 250 dollar betaald voor een dagtocht (plus 50 dollar fooi).

Hieronder het stuk uit mijn reisverslag:
Citaat:
De volgende dag zijn mijn benen nog moe van de wandeling, maar staat er een avontuur te paard op het programma. Na het saaie ritje in Bryce had ik gezocht naar een ranch waar je écht kunt paardrijden. Zodoende was ik bij Jacob’s Ranch uitgekomen in Zion. Na een enorm lang telefoongesprek met de eigenaar, waren Yvonne en ik overtuigd om hun Adventure programma te volgen en zodoende waren we de hele dag zoet. We begonnen om 9.00u met de introductie. Michelle was onze wrangler en we hadden mazzel, want we waren de enige twee ruiters. Na een uitleg over de dag gingen we alle paarden halen, dit waren er 27. De paarden liepen vervolgens een soort schuur in (een overkapping met grote vakken om de paarden te kunnen verdelen). Michelle zocht wat paarden uit naar aanleiding van onze beschrijving van rijervaring en wensen en stuurde de overige paarden terug naar de wei (lees: grote kale vlakte, want bij temperaturen van 30+ graden en weinig regen groeit er geen gras meer). Er waren nog zo’n 10 paarden over en Michelle vertelde iets over elk paard. Daarna mochten wij de stallen in om kennis te maken met paarden die ons aanspraken. Ik had uiteindelijk Dice uitgekozen, een 5-jarige, groot, stoer en betrouwbaar. Na het uitgebreid poetsen van de paarden, mochten we in de roundpen kennismaken met ons paard. Je moest het paard zelf laten bewegen, linksom, rechtsom, stap, draf, met behulp van je lichaam (paardenkenners kennen dit als een join-up). Uiteindelijk komt het paard naar je toe en heb je een connectie om de buitenrit te kunnen starten. Vervolgens zadelden we onze paarden op en kon de rit beginnen. Het was ondertussen al 13.00u! We kregen elk onze eigen zadeltas en dit is hard nodig, want het is warm (35 graden) en van rijden in de zon krijg je dorst. Met drie liter had ik zelfs nog te weinig mee.

De rit start vanaf de ranch langs de snelweg. Zei ik eerder in mijn blog dat ik wielrenners langs de weg maar eng vond, dit was een overtreffende trap, haha. Gelukkig was er een brede berm en sloegen we al gauw een afslag in richting de bergen van Zion. Uiteindelijk waren we pas om 18.00u terug bij de ranch en hebben we ruim vier uur te paard gezeten. Ik was verbaasd dat mijn rug het zo lang volhield. De rit zelf was prachtig. We hadden een privérit en konden zodoende het tempo aanpassen aan onze wensen. We hebben dus veel gestapt, maar ook gedraafd en gegaloppeerd. Op de heenweg hadden we wat stukjes draf gedaan over het landschap en eindigden we bij een kleine natuurlijke renbaan. Zo konden we onze galop oefenen en voelen wat voor controle we hadden over ons paard. Na een lunch bij de rivier (de paarden konden even uitrusten en drinken) gingen we verder en hoger de berg op. Dit is het avontuurlijke deel van de rit. We mochten de heuvels op galopperen, dat is gaaf! Naar beneden is nog spannender, hopende dat je paard niet onderuit gaat. Wat een prachtige tocht was dit. We hebben echt heerlijk gereden.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:13

Ik heb met dit adres geen ervaring, maar had hem destijds opgeslagen als ranch waar je fatsoenlijk kunt paardrijden :)

Hell's Backbone Ranch and Trail in Utah vlakbij Capitol Reef. Maar dit zit voor jou misschien wat te ver naar het oosten.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:42

Hier ook een geweldige ervaring in Monument Valley. Ik had een privé-rit geboekt en reed op een hengst. Ik had de Navajo begeleider verteld dat ik graag wilde galopperen en dat heb ik geweten. Echt knetterhard door Monument Valley gegaloppeerd. Once in a lifetime experience.

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:39

Fitzroy schreef:
Hier ook een geweldige ervaring in Monument Valley. Ik had een privé-rit geboekt en reed op een hengst. Ik had de Navajo begeleider verteld dat ik graag wilde galopperen en dat heb ik geweten. Echt knetterhard door Monument Valley gegaloppeerd. Once in a lifetime experience.


Heb je een naam/website voor ons? Dit klinkt wel cool :D

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Op vakantie West Amerika, Waar kan ik rijden? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 11:27

Ja die klinkt heel gaaf!! Hoor heel graag een naam