Veluwe vertrek Voorthuizen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Belgiƫ

Veluwe vertrek Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 17:06

Ik ga binnenkort een rit maken en vertrek te Voorthuizen.
Nu ben ik bekend met route planners en navigatie maar had toch enkele vragen.

We willen 30 km ongeveer rijden die dag (lus) en zouden een stop inlassen aan Boshuis drie. Of zijn er nog andere die de moeite zijn.
Ben je verplicht om op de paden te rijden die ook op het knooppunten netwerkstaan of mag je vrij rijden? En zijn er ook paden of delen van deze streek die je zeker moet gezien hebben?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veluwe vertrek Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:13

Ja, je moet je verplicht aan de ruiterpaden houden, vrij rijden is bijna nergens toegestaan in Nederland.

Vlakbij Boshuis is het Solse Gat, daar zou ik zeker even langsrijden (knooppunt 69)
Houtdorperveld is mooi (lopen koeien rond) en de Ermelose Hei ook (loopt een schaapskudde)

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:42

vayake schreef:
Ik ga binnenkort een rit maken en vertrek te Voorthuizen.
Nu ben ik bekend met route planners en navigatie maar had toch enkele vragen.

We willen 30 km ongeveer rijden die dag (lus) en zouden een stop inlassen aan Boshuis drie. Of zijn er nog andere die de moeite zijn.
Ben je verplicht om op de paden te rijden die ook op het knooppunten netwerkstaan of mag je vrij rijden? En zijn er ook paden of delen van deze streek die je zeker moet gezien hebben?

Zoals Ibbel aangeeft MOET je op de ruiterpaden blijven. Er zijn enkele gebiedjes in NL waar dat niet hoeft maar die kun je tellen op de Vingers van een hand en liggen niet in de buurt van Voorthuizen.

Het is wel mijn ervaring dat er wat meer ruiterpaden zijn dan op het knooppuntennetwerk staan maar dan moet je goed weten waar je bent om te kunnen blijven navigeren.
Raak dus niet in paniek als je een ruiterpad tegen komt dat niet op de kaart staat :D

vayake
Berichten: 244
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 11:24

Thanks!

Dan ga ik op die plekjes rijden waar wel vrij rijden is. Zijn er nog wel wat maar Noord Brabant is dat. Panikeren niet hoor! Navigeer heel veel. Ben wat gewoon. Knooppunt 69 genoteerd!