Vakantieadressen Benelux met paarden en honden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Vakantieadressen Benelux met paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 14:42

Beste Bokkers,

Ik heb op Bokt gezocht naar mooie vakantie adressen direct aan het bos waar je paard in een paddock/wei kan en je ook 2-3 honden mee kan nemen. In Nederland, België, Duitsland of Frankrijk. Huis, B&B en/of hotel. Camping alleen als er al een tent of woonwagen staat.

Peelhoven kwam ik tegen, alleen daar is het een stuk langs de weg rijden eer je in het bos bent (begreep ik).

Camping Boszicht is een optie

VD Valk Hotel Cantharel

Maar ik denk dat er nog veel meer mooie B&B’s zijn, huizen en hotels zijn. Op paard&bed vond ik niks met een paddock waar honden welkom zijn. Alleen boxen.

Als iemand goede ervaringen heeft lees ik dat graag. Bedankt alvast<3

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:26

hotel herberg d'n dries? Hebben wel een paddock, ik weet alleen niet of er honden zijn toegestaan.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 15:32

In Zutendaal, België (Limburg) zit "King of Gold" stables. Een appartement dat je kan huren voor jezelf en boxen/weides + buitenbak voor de paarden. Als je het erf verlaat zit je in het bos. En er is genoeg bos om te verkennen in die omgeving. Ik woon al tien jaar in de omgeving en ik ben al doorheen heel Limburg in natuurgebieden geweest en Zutendaal blijft mijn favoriete plek om te gaan rijden en wandelen. :)

De eigenaresse is een hele vlotte vrouw met kennis van paarden. :)

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Vakantieadressen Benelux met paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 13:40

Bedankt voor jullie informatie Snoetie en Ayesha!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 09:43

Camping de Reeenwissel in Hoogersmilde. Stalhouderij de Goldberg in Vorden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vakantieadressen Benelux met paarden en honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:07

Ik heb een hele leuke minitrektocht in de brabantse kempen gemaakt met pony en hond. Echt een aanrader!

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 12:20

Peelhoven hier :-)
Je hoeft echt niet een heel stuk langs de weg te rijden, want de zandpaden beginnen hier aan de overkant van de weg. Het is alleen een stuk rijden voordat je in het bos bent, een klein half uurtje als je alleen zou stappen, maar op de zandpaden kun je zo hard als dat je zelf wilt ;-) ik denk dat je alles bij elkaar misschien een kleine 500 meter over verharde weg moet, de rest is zand of gras en zijn paden tussen de weilanden door, dus verder geen verkeer, misschien een verdwaalde ree :-)
Mijn buitenrit begint zodra ik de weg oversteek, maar voor sommige mensen is dat pas als ze in het bos zijn......