Vakantie met eigen paard buitenland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Vakantie met eigen paard buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-23 08:08

Goedemorgen Bokkers,

Zoals de titel al aangeeft. Ik wil dolgraag met mijn paard op vakantie naar het buitenland naar heuvel/berg achtig gebied.

Wie heeft hier ervaring mee? Waar kan ik het beste zoeken? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik zat zelf aan Duitsland of de Belgische/Franse Ardennen te denken om de afstand een beetje leuk te houden


Groetjes,
Elise

SandraWierda

Berichten: 1407
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 12:52

EliseXJoelle schreef:
Goedemorgen Bokkers,

Zoals de titel al aangeeft. Ik wil dolgraag met mijn paard op vakantie naar het buitenland naar heuvel/berg achtig gebied.

Wie heeft hier ervaring mee? Waar kan ik het beste zoeken? Waar moet ik rekening mee houden?

Ik zat zelf aan Duitsland of de Belgische/Franse Ardennen te denken om de afstand een beetje leuk te houden


Groetjes,
Elise


In de Eiffel zit een accommodatie waar je volgens mij met eigen paard terecht kunt. Meer weet ik niet, hopelijk zijn er hier mensen die je verder kunnen helpen.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 21:36

Waar je vooral rekening mee moet houden is (het gebrek aan) de conditie van je paard.
Vergis je niet hoe zwaar heuvels en bergen zijn.

Dat wil niet zeggen dat het niet kan; het kan gewoon, maar zeker de eerste keer je plannen beperkt houden, kijken hoe het gaat en dan verder.

Vriend van me rijdt tegenwoordig TREC in Luxemburg en dat gaat prima maar kostte wel enige opbouw in training.

Check wel even de regels voor kort verblijf in het buitenland.

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:26

Kijk eens bij Terre du Prince op facebook, net over de Belgische grens in de Franse Ardennen met acco + gids te paard. Eindeloze bossen en heuvels!

Getup

Berichten: 8277
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 22:41

https://www.awte.be/
Hier staan al aardig wat adressen bij.



Eifel moet ook genoeg te vinden zijn, denk ik

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 09:36

Super leuk idee, maar begin klein (tenzij je een top getrainde eventer hebt of zo). Het is in het begin soms echt moeilijk voor ze als ze het niet gewend zijn en sommige paarden zijn echt verloren met omlaag lopen. Ze kunnen er ook echt kreupel op gaan als het paard er geen natuurlijke aanleg voor heeft.
Staat je paard op ijzers? De ondergrond in Belgie is vaak veel steentjes en split.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:08

Terre du prince :j

2jaar heen geweest nu, aanrader

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:18

https://www.eifelzupferd.de/

Heerlijk super leuk om vanaf een plek te rijden om mee te beginnen.
Afstanden per dag niet te groot maken zeker als je paard geen heuvels gewend is.

Ik ga geregeld naar de Eifel blijft een super mooie omgeving.
Gewoon lekker genieten en niet te gek doen dan komt het best goed.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:30

Weet dat dit topic al wat ouder is, maar heeft iemand nog adressen in Belgie (of evt Luxemburg)?
Terre du prince hebben wij wel contact mee, maar daar heb je officieel wel een gezondheidsverklaring voor nodig. Zelfde geldt natuurlijk voor eifelzupferd adressen (al hebben we wel een Duits paspoort, maar hij is al ingevoerd in Nederland).

Wil het liefst wat ervaringen met mooie omgeving, heuvels/bergachtig, met wat water of iets dergelijks.
De verzamelsites hebben we ook gevonden, maar vind het erg lastig om dan in te schatten wat er precies is.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Vakantie met eigen paard buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:34

Ik ga eerlijk gezegd altijd zonder verklaring ze hebben er bij mij nog nooit om gevraagd op het Eifel station

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Vakantie met eigen paard buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:43

Ik doe het liever niet, we zijn er al wel eerder naar gevraagd namelijk (bij het invoeren van deze pony).
Plus, voor Belgie is het niet nodig, dus dan gaan we liever gewoon naar Belgie.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:48

Nuttige sites! :)

Wij zijn aan het kijken om in mei een lang weekend naar de Belgische Ardennen te gaan.
Dat is vanuit Limburg niet zo ver. Paarden lopen op hoefschoenen.
Hebben jullie tips qua routes? Ik zag op ruiter en mennen niet veel routes staan. Ik heb een gps horloge.

Met Duitsland zou ik zonder NVWA keuring wel uitkijken. Wij zijn daar voor een weekend beetje op afgeknapt qua gedoe en kosten. Als je de verkeerde controle treft kunnen ze je paard in beslag nemen en ze zijn tegenwoordig stuk strenger geworden dan paar jaar geleden.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:47

Even een schopje omhoog, ik wil heel graag naar luxemburg. heeft er iemand aanraders?