Waar in NL kan je een leuke rit maken over het strand met eigen paarden waar je vooraf het strand ook nog een route kan rijden door bos / duin dus dat het niet is parkeerplaats hup strand op. Want dat vind ik persoonlijk niet zo leuk. En dan liefst met een aangegeven route / bordjes volgen want drama met de weg onthouden
Wij zitten omgeving Gorinchem en willen tot ong. 1.5 max rijden.
Onze combinatie is vrij lang B vrachtwagen met trailer er achter dus beetje ruime parkeergelegenheid is wel fijn.
Schoorlse duinen, heel mooi duin en bosgebied gecombineerd met strand. Bij Schoorl heb je een grote parkeerplaats. Weg ernaartoe laatste stukje is even minder prettig met wagen maar we te doen (smalle wegen en bochten de laatste km). Mocht je interesse hebben kan ik mijn vriend exacte adres vragen? Die kwam daar vaak.
Oostvoorne/Rockanje/Hellevoetsluis, staan alleen niet echt routebordjes, maar er loopt niet een heel netwerk van ruiterpaden daar, dus is niet super moeilijk te volgen.
[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer... Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.
Meijendel is mooi en voldoet aan je eisen qua bordjes, onderweg ook nog een leuke stopplaats waar je lekker kan eten en de paarden even op stal kan zetten bij de boerderij. Alles staat aangegeven met bordjes. Wel kleine waarschuwing, het kan erg mul zijn in de zomer.
In Heemskerk zijn twee grote pp´s aan de ingang van het duingebied, in Wijk aan Zee lukt dat ook. Ruiterpaden zijn goed onderhouden en door een gevarieerd landschap (bos en duinen). Zelfde gebied als Castricum (waar ik zelf liever bij Geversduin zou parkeren).