Ereste schreef:@Ibbel, dank voor de info. Ik vreesde al zoiets, maar eigenlijk vind ik het wel erg dat je mee verantwoordelijk bent terwijl het andere dier jouw dier lastig komt vallen. Maar goed, het is zoals het is... ik moet daar wel rekening mee houden.
@Relaxed, heb je helemaal gelijk in, daarom dat ik dus nog niet ben durven gaan. Hij is ondertussen al gewend aan de hond van mijn vriendin die ook erg actief rond de benen kan springen en heeft geleerd gewoon stil te blijven staan (heeft wel eventjes geduurd, eerst ging hij gaan lopen, ook niet ideaal op wandeling), maar of hij dat op verplaatsing zou doen, is een te groot vraagteken. Hij is slim genoeg om te weten dat het een andere hond is en zal dan al gespannen zijn door de vreemde situatie. Zal wat afhangen van de reactie van de hond. Het probleem is dat je dit alleen kan trainen door het te doen, en dat durf ik niet. Dus voorlopig blijf ik maar thuis.
@bloodymary, heb je dat je paard aangeleerd (en zo ja hoe?) of was die vanzelf op zijn gemak bij honden?
@Dees, doe ik dus ook niet, maar ergens is het wel jammer dat ik met mijn paard moet thuis blijven omdat anderen hun honden niet kunnen opvoeden.
Kan je niet naar een plek waar geen loslopende honden mogen zijn? Dus alleen aangelijnd? Dan is de honden eigenaar verantwoordelijk denk ik.
Ik weet niet of ik hier aan zou beginnen als je paard er echt heel veel spanning van krijgt, en jij misschien ook. Net als dat je niet altijd het gedrag van je paard in de hand hebt, ondanks dat je je best doet met het oefenen, kunnen honden natuurlijk ook eens een keer niet luisteren.