Welke zadeltas bij Spaans zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Welke zadeltas bij Spaans zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 18:51

Ik ga in augustus een aantal dagen naar de Veluwe met mijn paard en ben op zoek naar een zadeltas die aan mijn zadel zou kunnen. Het liefst een banaantas, maar ik weet niet zo goed of die aan mijn zadel past. Ik heb namelijk een Spaans zadel (een Marjoman Potrera Royal). Ik heb achterop 3 ringen zitten. Weet iemand of een banaantas zou kunnen passen aan dit zadel? Of andere tips qua zadeltassen? Ik ben niet op zoek naar een zadeltas voorop het zadel, omdat ik vooraan weinig ruimte heb (korte hals).


Afbeelding


Afbeelding

sasja0705
Berichten: 1993
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Welke zadeltas bij Spaans zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:08

Even denken, ik kom zo niet op de naam maar er bestaat n soort zadeltas die precies over de achterkant vallen. Ik had ze toen (laaaaaan geleden) voor mijn Vaquerazadel. Misschien dat Animo ze nog heeft liggen

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:09

Dat is een goede vraag. Ik denk dat het alleen echt goed zit als je er eentje op maat laat maken, die precies bij de ringen drie bevestigingspunten heeft. Mijn banaantas zit onder de zweetbladen vast, en zo te zien is dat bij jouw zadel vrij lastig.

sasja0705
Berichten: 1993
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Welke zadeltas bij Spaans zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:11

Google eens naar saddlebag spanish saddle. Zaldi heeft in leer en wol - dan zie je wat ik bedoel (die van mij waren canvas)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Welke zadeltas bij Spaans zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-22 22:07

Bedankt allemaal voor de tips!