Vliegenmasker voor paard met dunne zomervacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Vliegenmasker voor paard met dunne zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 10:20

Hallo Bokkers,

Nu het vliegenseizoen zo lekker aan de gang is en paardlief haar vliegenmasker voor de zoveelste keer ergens weer beschadigt is, ben ik langzaam aan het kijken naar een alternatief. Nu zie ik veel van die lycra achtige vliegenmaskers voorbij. Aangezien er wel eens hier en daar een vlieg onder haar masker zit, lijkt me dit wel een fijne oplossing. Echter heeft mijn paard een erg dun zomervachtje. Ronde ogen zijn de haartjes bijna niet eens zichtbaar. Ze loopt dan ook zonder halster in de wei en stal om te voorkomen dat de vacht/huid nog meer beschadigd wordt.

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen mensen die ook een paard hebben met zo'n dun vachtje en zo'n aangesloten vliegenmasker hebben geprobeerd.

Wie oh wie kan me helpen?

MRIIIS

Re: Vliegenmasker voor paard met dunne zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:50

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:04

Na meerdere wondjes van vliegenmaskers, heb ik nu de Kentucky slim fit +:)+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:17

WhiskeyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:29

Hier een ruin die snel schuurplekken krijg. Voor hem heb ik deze: https://www.agradi.nl/shires-vliegenmas ... nblauw.htm

Op zich tevreden. Heel licht schuurplekje op de neus, maar dit kan ook komen omdat hij zelf overal zijn hoofd tegenaan schuurt. Pluspunt is dat dit masker daar niet bepaald snel kapot gaan gaat. Nog geen gaatje of losse stiksel o.i.d. te vinden!