Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:26

De titel zegt het al: Kent iemand deze ranch en zoja; wat zijn de ervaringen van kampen of bezoekjes...? Ligt op de grens van Nederland en Belgie

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:28

Is best wel wat op internet over te vinden. :j
Ik ken ze niet goed, weet wel dat ze voornamelijk 'Parelli doen'.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:43

Dat weet ik ook :-) Maar het spreekt me erg aan, maar dat deed een ponykamp vorig jaar ook en dat was echt HELEMAAL niet leuk.... Dus ik wil dit jaar goed voorbereid zijn :-)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:13

Ik ben er 2x op leerweekend geweest.

Erg leuk er leerzaam.
Ik sliep wel alleen, maar had overdag veel aanspraak met iedereen die daar stond.

Mocht ook meekijken bij examens.
Ook erg leerzaam.

Ik was er met mijn eigen paardjes dus mocht ook zelf aangeven waar ik aan wilde werken

Was een erg leuk weekend beide keren.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:16

Ik heb er stage gelopen :D Wel weet ik dat ze niet alleen 'parelli doen', maar een mix van verschillende leermeesters. Een beetje van dit, en een beetje van dat en dat werkt echt heel goed. Ik heb er enorm veel over mijn paardje (en andere) geleerd en ik ga er graag naar terug :)

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:02

Heeft hier nog iemand ervaring met de leervakantie?

Ik doe zelf voornamelijk parelli met mijn paard. Is het dan slim om hier heen te gaan, sluit hun theorie een beetje aan bij parelli?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:04

ik heb er eens een lesje gehad, vond het erg basic en er werd totaal niet gekeken wat de ruiter al kon, maar een standaard beginners praatje gehouden.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 17:02

maar op het gebied van parelli, horsemanship en rijden met weinig hulpen enzo..? Is het dan wel goed of dan nog steeds een 'beginnerspraatje'? Verschillende reacties....

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:37

Ze zijn niet puur parrelli

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:43

Silence schreef:
Ze zijn niet puur parrelli


Nee dat wist ik, maar ik vraag me af of ik wat ga hebben aan lessen daar en of de theorie van de 2l7 ranch en parelli niet te erg botsen daarvoor.

Chrlooott
Berichten: 319
Geregistreerd: 07-04-09

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:47

Ik woon er in de buurt, ben 1x geweest om naar het winkeltje te gaan. Heel vriendelijke mensen dat daar rondlopen. Ik ken wel wat mensen dat daar geweest zijn en die zijn er super enthousiast over.

femmelz

Berichten: 321
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:39

Ik heb er elke week les in grondwerk en rijden (nu zo'n 5 jaar). Ik vind het een hele fijne 'ranch', er hangt een fijne sfeer. Als je vragen hebt kan je die altijd vragen!

@ilangok: Denk niet dat het botst met Parelli, als je op leervakantie gaat kijken ze vaak eerst wat je al kan en wat jij wilt leren. Zo stel je samen een doel vast voor die week. Je kan dus zelf kijken wat jij wil

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 13:20

femmelz schreef:
Ik heb er elke week les in grondwerk en rijden (nu zo'n 5 jaar). Ik vind het een hele fijne 'ranch', er hangt een fijne sfeer. Als je vragen hebt kan je die altijd vragen!

@ilangok: Denk niet dat het botst met Parelli, als je op leervakantie gaat kijken ze vaak eerst wat je al kan en wat jij wilt leren. Zo stel je samen een doel vast voor die week. Je kan dus zelf kijken wat jij wil


Oh oke, bedankt! Ik heb net geboekt voor een leervakantie :-).

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:09

Veel olezier misschien komen we elkaar nog tegen :-)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:12

Ik ben er ook geweest, graag nog 500 van dit soort pensionstallen/maneges in NL, zo zou het moeten! Paarden lekker buiten, mooi terrein, binnenbak, alle faciliteiten voor de ruiter én het paard gelukkig.

Ponylover_11

Berichten: 166
Geregistreerd: 25-03-12

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:25

Ik heb deze zomer ook een paardenkamp daar gedaan, en dat vond ik erg leuk. Wel was het niveau erg laag en kregen we alleen de basics van grondwerk en een beetje rijden, maar dat kan ook komen omdat ik bij het kamp zat tot 16 jaar, waarbij ik de oudste was met 15 jaar. Daarnaast moest ik een paard delen met iemand anders, omdat ik geen eigen paard had. Maar jij hebt wel een eigen paard, dus dan kan je daar de hele tijd mee bezig zijn. :)
Maar hoe het daar ingericht is voor de paarden is echt super, dat moet je echt eens zien. Ze mogen er lekker paard zijn, lopen er 24/7 buiten, hebben altijd op een slimme manier beschikking tot ruwvoer en kunnen genoeg uitdaging hebben tijdens het rijden/grondwerk met onder andere uitrijmogelijkheden en een funpark. Bovendien zijn de mensen heel aardig.

Woow, heel verhaal getypt, haha. Veel plezier daar! :P

loenatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 02-09-12
Woonplaats: Aarschot (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:29

Ik had super slechte ervaringen van daar, maar als je ze wilt weten liefst in privébericht want ik wil hier geen discussie inzetten :)

Narita

Berichten: 883
Geregistreerd: 02-05-12
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:31

Ben daar 2x op ponykamp geweest (2 en 3 jaar geleden) en is me echt heel goed bevallen.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 18:28

@loenatje mag ik het in priveberichtje ajb? :)

ilangok

Berichten: 507
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:38

loenatje schreef:
Ik had super slechte ervaringen van daar, maar als je ze wilt weten liefst in privébericht want ik wil hier geen discussie inzetten :)

ik ook, ben wel benieuwd aangezien ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen heb gehoord.

FjordHorse
Berichten: 769
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:15

Ik heb er ook geen goede ervaringen. Pb maar voor meer info.

EvaEmir
Berichten: 35
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:56

Ikzelf ben er (nog ;)) niet geweest, vrienden en personen die ik ken wel en de meningen lopen uiteen:
bij sommige heeft het in de relatie een groot verschil gemaakt met hun paard, veel geleerd,.. bij andere dan weer problemen ivm inschrijvingen,...
ikzelf heb nog geen ervaring maar ga binnenkort op weekend en in 2016 op leervakantie (dit jaar ging helaas niet, ik ben nu 15, in 2016 16 en wil een leervakantie doen omdat ik een kamp wat duur vind voor wat het is maar op leervakantie heb je helemaal niets (je lessen natuurlijk wel) begeleiding en het is in een onbekende omgeving dus dit mocht niet van mijn ouders :p wat ik wel jammer vond)
voor de rest qua wat ik ervan weet is het goed daar, de paarden staan goed, en het funpark is volgens mij om van te dromen, qua faciliteiten niet te klagen en de shop is echt wow :oo
ook zijn ze heel "inventief" ze organiseren nu ook een weekend met een dag les van eva roemaat en de andere dag les op het funpark (ga ik doen) wat ik persoonlijk een leuk concept vond, ook ben je er altijd welkom en hun dingen als de meet&greets, en de summer en wintersale zijn leuk georganiseerd ;)
sorry voor de lange tekst!

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:01

Ik vind het een geweldige stal, en heb me daar tijdens een kamp redelijk vermaakt, alleen was het wel echt te kinderachtig. Zeker als je al enige ervaring met grondwerk hebt, want wat wij voornamelijk deden gedurende die week, waren de Seven Games van Parelli. Ook moesten we vroeg slapen, en omdat de leeftijden zo uiteenlopen (6 tot 16) vond ik dat ze beter hun best hadden mogen doen meer activiteiten ook voor de oudere kinderen te bedenken. Maar het eten was goed, aardige leiding, we hebben op zich leuke dingen gedaan en vooral de stal is heel goed. Ze zijn super voor hun paarden. Voor meer vragen kun je altijd pb'en!

Barendshoeve
Berichten: 960
Geregistreerd: 10-05-10

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:08

Hoi,

Ik ben er inmiddels 3 keer geweest en alle 3 de keren zijn me enorm tegen gevallen.
Er was niemand die ons begroette of wat dan ook. Ik heb meerdere mensen aan
gesproken en werd letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd. In het winkeltje
stond een blonde vrouw en het enge wat die te melden had was dat we maar moest
rond kijken.
De 2de keer hadden we een afspraak om naar een ruin te gaan kijken welke te koop
stond. Meneer zelf was niet opkomen dagen. En weer die blonde vouw die niet eens
de moeite wilde nemen om het voor te rijden oid. Want in de paddock kon ik toch ook
wel zien dat hij super liep. Ik vond het echt een verschrikking, en heb me nog nergens
zo waardeloos behandeld gevoeld.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Kent iemand Two Lazy Seven Ranch in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 16:11

ik ben er op leervakantie geweest vorig jaar.
ik vond het het geld niet waard.
bovendien vind ik ze enorm commercieel.