Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:07

Nou dat.. ik was heel blij toen alles 2 weken terug zo snel met toeters en bellen op het pad stond. Zou wat zijn als ze halverwege verongelukken, omdat ze beleefd de sirene uitzetten voor iemand met een paard.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:35

Ik vind het wel hard hoor om te zeggen dat je je paard hier maar op moet trainen. Wij wonen op een paar km afstand van een ziekenhuis en de weg waarover de ambulances gaan ligt door een (flinke) akker gescheiden van ons huis en de wei. Horen hier dus zeer regelmatig ambulances met toeters en bellen langsgaan. (en ook politie / soms brandweer over dezelfde weg trouwens). Dat hoor je binnen in huis nog prima.

Maar als zo'n ding vlak langs je heen rijdt dan is dat toch wel totaal andere koek!
Ik heb dat zelf nog dat ik dan best onder de indruk ben van het geweld van het intense geluid, licht en het tempo, laat staan een paard :(:)

Rena zou dat ook niet zo best trekken hoor, ook al is ze al tegen de 30 en staat ze al 12 jaar hier in de wei en heeft ze al honderden keren dat spul (op afstand!) langs zien en horen komen......

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 10:39

Gini schreef:
TS, heb je al besloten wat je gaat doen?


Ik heb het locale politie account uiteindelijk een Facebook bericht gestuurd of ik ze een tip mocht geven, en toen ze hiervoor toestemming gaven heb ik de situatie uitgelegd. Ze gaven aan het in komende trainingen nog eens mee te nemen, dus helemaal top +:)+

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:41

Goed gedaan van je +:)+

Op die manier zoiets aankaarten dat kan hooguit een positief effect hebben :)

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:41

En hier komt zoiets gelukkig nooit voorbij.
Maar zou natuurlijk zo maar eens kunnen.
Mijn ruintje geeft niet veel om groot verkeer. Heb als oefening bijvoorbeeld naast de puinbreker van de buren gestaan zonder problemen.
Maar komt er hier op de smalle wegen spoed voorbij met sirenes denk ik niet dat hij blijft staan. En ik zou ook niet weten hoe dat te oefenen.

Mooi opgelost toch Nala :j

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:45

Nou inderdaad het is toch bij de meesten niet zo dat er dagelijks een auto op flinke snelheid met toeters en bellen echt vlak langs razen.

Heb het zelf wel gehad. In de randstad is die kans ietwat groter. Mijn paard was toch ook wel onder de indruk. Ze ging er niet vandoor, maar het duurde wel even voor ze weer kon ontspannen en genieten van de rit.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:46

Nala heeft het van haar hart en dat is wat telt. Voor de rest lees ik toch wel het standaard antwoord van een doorsnee social media medewerker die hoogstwaarschijnlijk echt totaal niks te zeggen heeft over wat dan ook in de werking en training van politieagenten.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-21 10:48

Gini schreef:
Nala heeft het van haar hart en dat is wat telt. Voor de rest lees ik toch wel het standaard antwoord van een doorsnee social media medewerker die hoogstwaarschijnlijk echt totaal niks te zeggen heeft over wat dan ook in de werking en training van politieagenten.


Dat zit er dik in inderdaad, maar het is ook wat mijn vriend al zei: als je het nu niet aangeeft en het gaat straks fout, verwijt je jezelf misschien dat je toen niks gezegd hebt zodat het voorkomen had kunnen worden.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:50

pmarena schreef:
Ik vind het wel hard hoor om te zeggen dat je je paard hier maar op moet trainen. Wij wonen op een paar km afstand van een ziekenhuis en de weg waarover de ambulances gaan ligt door een (flinke) akker gescheiden van ons huis en de wei. Horen hier dus zeer regelmatig ambulances met toeters en bellen langsgaan. (en ook politie / soms brandweer over dezelfde weg trouwens). Dat hoor je binnen in huis nog prima.

Maar als zo'n ding vlak langs je heen rijdt dan is dat toch wel totaal andere koek!
Ik heb dat zelf nog dat ik dan best onder de indruk ben van het geweld van het intense geluid, licht en het tempo, laat staan een paard :(:)

Rena zou dat ook niet zo best trekken hoor, ook al is ze al tegen de 30 en staat ze al 12 jaar hier in de wei en heeft ze al honderden keren dat spul (op afstand!) langs zien en horen komen......

Als je doelt op mij... wat ik bedoel is dat je als eigenaar je verantwoordelijkheid moet nemen. Trainen is daar een manier voor, zorgen dat je niet in de situatie terecht komt is ook een manier.
En ja, ik weet waar ik het over heb, mijn oudste paard is op momenten ook af en toe een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving als hij alleen naar buiten moet, daarom komt die ook niet meer alleen op de weg. Hij is daar helaas niet voldoende in te trainen, dus moet ik mijn verantwoordelijkheid nemen.

Er zijn behoorlijk wat paardeneigenaren die vinden dat de wereld zich moet aanpassen aan hun paard op het moment dat zij op de weg komen. Dat is wat mij betreft echt de wereld op z'n kop. Rekening houden met je medeweggebruikers is niet meer dan normaal, maar verwachten dat auto's zo ongeveer stil gaan staan (zie die plaatjes die eens in de zoveel tijd weer voorbij komen op facebook bijvoorbeeld), of dat de politie de sirene uit zet gaat voor mij echt veel te ver.
Jij komt met je paard op de weg, dus jij bent verantwoordelijk. En zo lang je medeweggebruikers zich niet asociaal gedragen, en jij degene die moet zorgen dat de rest van het verkeer zich niet hoeft aan te passen aan jouw paard. Rekening houden is meestal wel zo netjes, maar zeker in een spoedsituatie gelden er gewoon andere regels.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:50

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zag laatst een TikTok van een ambulance die sirenes uit zet in de buurt van een trailer ondanks de drukte. Dus het lijkt mij in deze situatie ook een beetje overdreven. Maar ik weet de rest natuurlijk niet.

https://vm.tiktok.com/ZMd4NLkf8/

Edit: hij reageert wel ook dit:
‘ @jeroen_tikkietok:is een service. de chauffeur maakt de inschatting of het veilig kan, gezien we officieel (als ambulance) onze status van voorrangsvoertuig verliezen’
Laatst bijgewerkt door sureido op 10-07-21 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:54

Nala schreef:
Gini schreef:
Nala heeft het van haar hart en dat is wat telt. Voor de rest lees ik toch wel het standaard antwoord van een doorsnee social media medewerker die hoogstwaarschijnlijk echt totaal niks te zeggen heeft over wat dan ook in de werking en training van politieagenten.


Dat zit er dik in inderdaad, maar het is ook wat mijn vriend al zei: als je het nu niet aangeeft en het gaat straks fout, verwijt je jezelf misschien dat je toen niks gezegd hebt zodat het voorkomen had kunnen worden.

Als het straks fout gaat heb jij een probleem, en niet de politie, dat weet je toch wel?

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:56

sureido schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zag laatst een TikTok van een ambulance die sirenes uit zet in de buurt van een trailer ondanks de drukte. Dus het lijkt mij in deze situatie ook een beetje overdreven. Maar ik weet de rest natuurlijk niet.

https://vm.tiktok.com/ZMd4NLkf8/

Hier heeft de chauffeur dus bewust de keuze gemaakt dat de sirenes uit konden op dat moment ;) Ansich, als ze op de rotonde rijden hebben ze al voorrang op overig verkeer, en de snelweg is overzichtelijk.

Maar inderdaad. Heel fijn dat ze hem hier uitzetten!

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:05

Goed gedaan TS!
Ik heb een hele brave pony voor de sulky, nooit bang voor iets maar sirenes vindt hij doodeng. Als ik ook maar zoiets hoor, stap ik af en pak ik de pony bij zijn hoofdstel.
Ik weet niet of zoiets voor jou zou werken een volgende keer maar je zou, mits je genoeg tijd hebt hoor, ook af kunnen stappen, heb je net wat meer te zeggen :)
Nare situatie en vindt dat je goed hebt gehandeld door ze even een vriendelijk berichtje te sturen!

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:06

Ik vind het altijd knap dat er "feiten" voorbij komen in zulke topics, die echt totaal niet waar zijn :')

Politie auto s hebben allemaal een eigen kenteken, net als gewone auto 's.

Politie is idd alleen een voorrangsvoertuig als hij optische én geluid signalen voert.

Het is geen verplichting sirenes uit te zetten bij paarden.

De (lokale) politie sociale media word bijgehouden door politie mensen die ook betrokken zijn bij dié regio / nevenstaande.

Veel politie(/ambu, brandweer) mensen hebben geen idee hoe het "werkt" met paarden. Die hebben geen idee dat zo'n dier ervan schrikt, totale ontwetendheid omdat ze zelf bijv geen dieren hebben. Soms word het wel degelijk met een training meegegeven doet geluid uit te zetten, áls het kan. Op een volle kruising kan het bijv niet uitgezet worden.

Overigens blijf je als ruiter / begeleider verantwoordelijk voor je paard, die hoor je immers onder controle te houden.

Natuurlijk heb ik geen idee van de situatie van jou TS. Maar goed dat je ze gewoon even een tip mee geeft! :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:11

Kookaburra schreef:
sureido schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zag laatst een TikTok van een ambulance die sirenes uit zet in de buurt van een trailer ondanks de drukte. Dus het lijkt mij in deze situatie ook een beetje overdreven. Maar ik weet de rest natuurlijk niet.

https://vm.tiktok.com/ZMd4NLkf8/

Hier heeft de chauffeur dus bewust de keuze gemaakt dat de sirenes uit konden op dat moment ;) Ansich, als ze op de rotonde rijden hebben ze al voorrang op overig verkeer, en de snelweg is overzichtelijk.

Maar inderdaad. Heel fijn dat ze hem hier uitzetten!

Dat is dus inderdaad wat ik heb toegevoegd.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:43

Achterom schreef:
Als je doelt op mij... wat ik bedoel is dat je als eigenaar je verantwoordelijkheid moet nemen. Trainen is daar een manier voor, zorgen dat je niet in de situatie terecht komt is ook een manier.


Wat een onzin. Je kunt trainen voor een boel dagelijkse situaties, maar sommige dingen zijn gewoon zo intens en zo bedreigend dat je dat niet voor kunt zijn en dat het bij paarden (en mensen) gewoon het hele deel van de hersenen overslaat waarin 'doordacht reageren' ligt opgeslagen.

Hulphonden kunnen nog zo goed getraind zijn , als er een voetzoeker onder hun poten belandt en afgaan raken ze in paniek. Paarden kunnen volstrekt niet bang zijn voor onweer maar als de bliksem ineens inslaat in een boom rond hun weide (die ontploft) dan rennen ze echt wel in paniek weg. Je kunt paarden trainen op sirenes en verkeer en dan nog is het enorm bedreigend als iets met veel licht en veel signalen recht op je af komt. Dat zit zo diep in de instincten verankerd (ook wij mensen zijn het niet kwijt) dat dat boven training gaat. En dat hoeft niets te zeggen over of een paard wel of niet voldoende geschikt is.

Citaat:
Er zijn behoorlijk wat paardeneigenaren die vinden dat de wereld zich moet aanpassen aan hun paard op het moment dat zij op de weg komen.


Dat is wat mij betreft niet het uitgangspunt. Wel belangrijk is dat je op een smalle weg niet altijd aan de kant kunt, en de politieauto er *ook* niets mee opschiet als het paard ineens op zijn motorkap zit.

Citaat:
Jij komt met je paard op de weg, dus jij bent verantwoordelijk.


Het gaat niet alleen om verantwoordelijkheid of schuld of aansprakelijkheid of recht... het gaat erom dat IEDEREEN er voordeel bij heeft als er in dit soort situaties geen extra ongelukken gebeuren. Dat betekent dus inderdaad dat je niet zomaar met ongetrainde paarden gevaarlijke wegen opzoekt... maar ook dat het wel degelijk handig is als de politie en andere voorrangsvoertuigen beseffen dat sommige situaties zo intens zijn dat zelfs heel goed getrainde dieren niet per se voorspelbaar reageren, en dat je daar niet alle controle over kunt hebben bij dieren van formaat/kracht pony's en paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:10

In zulke gevallen moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Er vanuit gaan "dat ze die toeters wel even uitzetten" is sowieso nooit de juiste keuze. Ze rijden er niet voor niks mee, je kan er niet vanuit gaan dat ze jou wel op tijd zien en uitzetten is soms domweg gewoon geen optie, omdat dat meer potentieel gevaar oplevert dan een schrikreactie van een paard.

Wat dan de beste keuze is, hangt van je paard af. In mijn geval als ik ze zo aan hoor komen, spring ik eraf en draai mijn paard in hun richting. Kan hij het goed zien, mag hij ook best even schrikken. Hoe verkeersmak ook, soms zijn zaken gewoon even wel spannend en dat is prima. Blijf ik erop hangen we grote kans 200 meter verder of terug in een boom/hek. Dus dat risico neem ik niet. Sta ik ernaast en gaat de sirene wel uit, helemaal fijn natuurlijk. Blijken ze toch de andere kant op te rijden, ook prima.

prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:46

Ik snap überhaupt niet dat het in je op zou komen een melding te maken "dat de politie te hard langsreed met sirenes aan". Het is de politie. Niet je buurman die 100 gaat over de 50 weg. Ze hebben écht niet zomaar alle toeters en bellen aan. Dat mag niet. Als ze ergens met sirenes aan heen moeten, hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan jouw pony'tje die misschien wel schrikt.

Ja sorry, we hebben een aanrijding op een kruispunt want we moesten even de sirenes uitdoen voor een pony die in de berm liep en toen hoorde de overige weggebruikers ons niet.

Hier had je niemand over horen klagen die met een hond liep.

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:50

Wow serieus? Dat je überhaupt er aan dacht melding te maken... |o

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:56

sureido schreef:
Kookaburra schreef:
Hier heeft de chauffeur dus bewust de keuze gemaakt dat de sirenes uit konden op dat moment ;) Ansich, als ze op de rotonde rijden hebben ze al voorrang op overig verkeer, en de snelweg is overzichtelijk.

Maar inderdaad. Heel fijn dat ze hem hier uitzetten!

Dat is dus inderdaad wat ik heb toegevoegd.

Ik zie je aanvulling nu ja. Mooie reactie van de chauffeur ;)

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:02

Shadow0 schreef:
Achterom schreef:
Als je doelt op mij... wat ik bedoel is dat je als eigenaar je verantwoordelijkheid moet nemen. Trainen is daar een manier voor, zorgen dat je niet in de situatie terecht komt is ook een manier.


Wat een onzin. Je kunt trainen voor een boel dagelijkse situaties, maar sommige dingen zijn gewoon zo intens en zo bedreigend dat je dat niet voor kunt zijn en dat het bij paarden (en mensen) gewoon het hele deel van de hersenen overslaat waarin 'doordacht reageren' ligt opgeslagen.

Hulphonden kunnen nog zo goed getraind zijn , als er een voetzoeker onder hun poten belandt en afgaan raken ze in paniek. Paarden kunnen volstrekt niet bang zijn voor onweer maar als de bliksem ineens inslaat in een boom rond hun weide (die ontploft) dan rennen ze echt wel in paniek weg. Je kunt paarden trainen op sirenes en verkeer en dan nog is het enorm bedreigend als iets met veel licht en veel signalen recht op je af komt. Dat zit zo diep in de instincten verankerd (ook wij mensen zijn het niet kwijt) dat dat boven training gaat. En dat hoeft niets te zeggen over of een paard wel of niet voldoende geschikt is.

Jij maakt er van dat ik zeg dat dit er uit te trainen is, maar dat schrijf ik helemaal niet. Wat je wel kunt doen is trainen en leren omgaan met de schrikreactie van je paard.
Bovendien kun je als eigenaar anticiperen. In dit geval: niet dom doorlopen, maar zoals een aantal anderen ook al schreven: paard laten kijken. Of een andere manier die werkt voor jouw paard.
Ik vind het trouwens nogal overdreven om dit te vergelijken met een blikseminslag naast het paard, of een voetzoeker onder een hond. Dat is echt nog wel van een andere orde dan een politieauto die langs scheurt.
Citaat:
Citaat:
Er zijn behoorlijk wat paardeneigenaren die vinden dat de wereld zich moet aanpassen aan hun paard op het moment dat zij op de weg komen.


Dat is wat mij betreft niet het uitgangspunt. Wel belangrijk is dat je op een smalle weg niet altijd aan de kant kunt, en de politieauto er *ook* niets mee opschiet als het paard ineens op zijn motorkap zit.

Wel paard rent er in godsnaam op het gevaar af? In het algemeen rennen ze van het gevaar weg. Dus die zal echt niet op de motorkap van de auto belanden :n
Citaat:
Citaat:
Jij komt met je paard op de weg, dus jij bent verantwoordelijk.


Het gaat niet alleen om verantwoordelijkheid of schuld of aansprakelijkheid of recht... het gaat erom dat IEDEREEN er voordeel bij heeft als er in dit soort situaties geen extra ongelukken gebeuren. Dat betekent dus inderdaad dat je niet zomaar met ongetrainde paarden gevaarlijke wegen opzoekt... maar ook dat het wel degelijk handig is als de politie en andere voorrangsvoertuigen beseffen dat sommige situaties zo intens zijn dat zelfs heel goed getrainde dieren niet per se voorspelbaar reageren, en dat je daar niet alle controle over kunt hebben bij dieren van formaat/kracht pony's en paarden.

Als je al vindt dat het hier niet om verantwoordelijkheid gaat, dan hoop ik jou nooit tegen te komen onderweg.
Juist als paardeneigenaar is het van belang om je altijd bewust te zijn van die verantwoordelijkheid. De rest van de weggebruikers vraagt er niet om dat jij met een 500 kilo wegend dier de weg op gaat, dat doe jij zelf voor jouw plezier. Ik zou niet weten waarom de rest van de wereld zich aan moet passen voor mijn pleziertjes.
Rekening met elkaar houden, dat is niet meer dan normaal. Maar mijn paard = mijn verantwoordelijkheid. Ik moet zorgen dat ik door met mijn paard de weg op te gaan geen anderen in gevaar breng.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Melden gevaarlijk gedrag politiewagen, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:16

Ehm er zijn wel degelijk paarden die naar het gevaar toespringen van schrik. Mijn laatste paard heb ik een behoorlijke tijd moeten trainen op passerende scooters. Ze kwam uit Polen en daar was ze dat niet gewend.

Ik wist niet wat mij overkwam toen dat gebeurde. Gelukkig geen ongelukken mee gebeurd, maar het heeft een flinke tijd training geduurd voor haar schrikreactie was veranderd naar sneller naar voren lopen ipv we springen opzij de weg op.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:18

Onali schreef:
Nee, er is een reden voor dat ze met toeters en bellen zo rijden.
Dat jij dan niet je dier in bedwang kan houden is niet hun probleem.

Voor hetzelfde geld waren ze onderweg naar een reanimatie.

Dit dus als jij over straat gaat is het jou verantwoordelijkheid om te zorgen dat je hem houd met toeters en bellen is niet voor niets.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:28

Achterom schreef:
Rekening met elkaar houden, dat is niet meer dan normaal. Maar mijn paard = mijn verantwoordelijkheid. Ik moet zorgen dat ik door met mijn paard de weg op te gaan geen anderen in gevaar breng.


Ok, dat scheelt wel. Ik deed hier in de buurt altijd braaf mijn best om een beetje rekening te houden met ruiters, bv niet te snel inhalen, niet te vlak achter ze blijven rijden, niet ineens optrekken als je nog maar een meter voorbij bent. Fijn om te weten dat dat niet meer hoeft, ik kan vanaf nu gelukkig gewoon vlak langs ze scheuren. Gebeurt er wat: niet mijn verantwoordelijkheid! Mag dat ook met wiebelende kinderen die het fietsen nog moeten leren? Zo wordt het leven van de automobilist wel een stuk makkelijker!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:29

Blij om te lezen dat meerdere mensen het niet oké vinden om hier een melding van te maken.
Vind het eigenlijk een arrogante houding om jezelf op zo'n moment belangrijker te vinden dat de melding waar ze op af gaan.

Ik denk dat niemand graag in zo'n situatie terecht komt. Maar gevaarlijk gedrag van een politie wagen? Dat is toch totaal niet aan de orde hier. Echt raar dat er toch nog mensen zijn die vinden dat je als ruiter/begeleider van een paard een soort van voorrangspositie hebt omdat je met een vlucht dier rijdt/loopt. En helemaal als andere belangrijke mensen onderweg zijn naar een spoedgeval.