Waterpunten Soest en omgeving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Waterpunten Soest en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 12:49

Hoi,

In verschillende natuurgebieden zijn er waterpunten waar je paard even bij kan tanken.
Nu we in Soest staan heb ik deze nog niet kunnen ontdekken. Weet iemand of ik dat soort plekjes ergens terug kan vinden? Alvast bedankt voor de tips!
Het gaat mij om onderstaand gebied:

Afbeelding

DreamGuide

Re: Waterpunten Soest en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:52

Ik lees even mee!

Er was vroeger een plekje vlakbij kasteel Groeneveld waar dat kon, maar volgens mij hebben ze dat nu dichtgemaakt met boomstammen. Zal er even langsrijden de eerstvolgende keer dat ik weer in het bos ben.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:54

Als het veel geregend heeft staat er in de Soesterduinen ook een klein bekken met water, daar is het wel altijd heel druk met honden en je mag er met de paarden eigenlijk niet komen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 15:47

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:18

Bij theehuis het Hooge Erf zijn ze berekend op dat je langskomt met je paard, en kun je ook water krijgen voor je paard. Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het is een leuke stop onderweg. Hoge Vuurseweg 11, 3749 AB Lage Vuursche

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:50

Het is mij niet duidelijk wat je precies zoekt: water waar je met je paard in mag of waterbakken waar je je paard uit kan laten drinken.

Ik weet dat er in verschillende stukken van het gooisch natuurreservaat grote grazers lopen en dat daar van die soeciale waterbakken zijn (met van die ballen de de dieren naar beneden moeten duwen met hun snuit om bij het water te komen. Maar die staan vaak op plekken waar je met je paard niet mag komen. Waterpunten voor paarden anders dan het theehuis weet ik zo niet.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:45

Ik heb het opgevat als een plek waar je je paard even wat kan laten drinken, maar weet inderdaad niet of dat de bedoeling was. Dan is een voorstel als van Missnienke misschien een zinvollere!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 21:48

Hoi,
Sorry voor de onduidelijkheid, maar het gaat echt om plekken waar paarden even kunnen drinken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 12:08

Sim schreef:
Het is mij niet duidelijk wat je precies zoekt: water waar je met je paard in mag of waterbakken waar je je paard uit kan laten drinken.

Ik weet dat er in verschillende stukken van het gooisch natuurreservaat grote grazers lopen en dat daar van die soeciale waterbakken zijn (met van die ballen de de dieren naar beneden moeten duwen met hun snuit om bij het water te komen. Maar die staan vaak op plekken waar je met je paard niet mag komen. Waterpunten voor paarden anders dan het theehuis weet ik zo niet.

Die bakken vind ik super handig :) zou kunnen idd dat je er niet mag komen...
Theehuis het Hooge Erf bedoel je dan die @MissNienke ook noemde?
Moet je dan je eigen bak meenemen of hebben ze daar wat liggen?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:34

Voor zover ik weet zijn deze punten er niet... rijd al jaren in de omgeving.
Maar ik denk dat je bij het Hooge Erf, Boschoord en de verschillende stallen in het bos vast wel een emmertje water kan krijgen!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:41

Wij wonen vlakbij de soesterduinen je mag wel hier langskomen dan geven we wel een emmertje :j
Nee, eigenlijk geen idee. Ik lees mee

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:43

Kijk even op de site paardrijdeninutrecht.nl, bij Parkeren en Tips. Daar vind je pitstop adressen en waterpunten.
Theehuis het Hooge Erf is er eentje van.

Er is ook een landelijke site van watertap punten, voor drinkwater. Die punten heb ik op de site gezet als ze in de buurt van een pad zijn, maar misschien staan er meer op die jou handig lijken.
Edit:drinkwaterkaart.nl