Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:20

Ach gossie, Katinka....wat een pech.
Beterschap en succes morgen id kliniek.

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:23

Jeetje, jullie hebben wel de ultieme pech nu hoor. Ik hoop dat de beide dames gauw opknappen. Succes bij de kliniek morgen.

Anoniem

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:49

Pff, wat een stom verloop allemaal dit. Hopelijk morgen duidelijkheid en zijn beide dames binnen no time weer de oude.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:50

rien10 schreef:
Birdie60 schreef:
Alfi2010 kan ik ook broodjes bestellen voor morgenvroeg :D

Kan hij ook 2 gekookte eitjes brengen?

ook lekker.

jeetje balen, heel veel sterkte met beide paarden. :(:)

-Namiro-

Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:06

Ah nee toch! Wat een ellende...
hopelijk beide paarden snel weer op de rit! :(:)

Siers83

Berichten: 7381
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:16

Gelukkig weer thuis nu. Hopelijk houd Katinka niks aan haar val over

Olga89

Berichten: 2000
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:21

Wat fijn dat iedereen weer thuis is (handig zo'n kennis met een grote trailer)

Maar jeetje mina katinka ook nog -O-

Wat een bruut einde van deze vakantie...

Hopelijk loopt het met beide dames met een sisser af en houden ze er niets aan over en staan ze snel weer heppy de peppy te trappelen voor de kar.

Froukje_J

Berichten: 2222
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:30

Jeetje wat enorm vervelend
:(:) dikke knuffel

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:32

Nou, gerard en liesbeth zijn nu de huifkar aan het ophalen, ik zit in het zonnetje naar de paarden te kijken..

Wat een rare dag zo.. Het begon zo mooi, lekker verse broodjes, alles ingepakt en dan even de paarden ophalen. Zodra ik Ciara pakte zag ik het meteen, dit is niet goed...

Even met haar op en neer gelopen, twee jaar terug stond ze tijdens de vakantie opeens spierbevangen, en dat werd na wat lopen beter. Maar dit niet, heel kort en stijf, pijnlijk, niet willen draaien.. Niet best... Spier of hoefbevangen was mijn inschatting, hoe dan ook acuut, pijnlijk en daar moest in ieder geval direct een dierenarts bij..

Dichtstbijzijnde kliniek was Aa&Hunze, ook de kliniek van de camping waar wij waren. Die dus gebeld.. Ja, nee, lastig, niemand beschikbaar, ja misschien ergens vanmiddag.. Of ik klant bij hun was, ja wel geweest, zit nu bij klijndijk maar dat is vanaf hier wel erg ver weg.. Nou ik moest toch maar klijndijk bellen want ze hadden geen tijd om klanten van andere te helpen.. Okey, ik bel Klijndijk op, ja lastig, niemand beschikbaar, wel erg ver weg dus sowieso niemand in de buurt, of ik Aa&Hunze niet kon bellen.. Okey, andere kliniek in Beilen, helaas niemand beschikbaar.. Nou, toen stonden de tranen mij echt in de ogen.. Op Google zoeken, ja nog een kliniek in Westerbork, die gebeld, ondertussen aardig overstuur, en deze hadden eigenlijk ook geen tijd, maar was het wel met mij eens dat het iets was waar direct een dierenarts naar zou moeten kijken. Ze ging overleggen en zou mij terug bellen.. Sta je dan.. Maar gelukkig belde ze al snel terug, de dierenarts is binnen 30 minuten bij U. En wat een fijne man was dat zeg, ene Bart. Hij heeft gekeken en gevoeld, ze had ook wat verhoging, hij schatte in dat ze hoogstwaarschijnlijk spierbevangen was. We hadden haar helaas nog niet zien plassen, aangezien donkere urine een duidelijk teken daarvan is.

Hij heeft haar in ieder geval pijnstillers ingespoten, een fles novacam gegeven en tips hoe gaat te verzorgen (rust, veel drinken, arm voer).

Daarna dus een goede vriend met trailer kunnen regelen, en waar ik al bang voor was gebeurde, arme arme Katinka. Ik heb haar beloofd dat als er zoiets ooit nog gebeurd, ik haar naar huis loop, dan duurt het maar twee dagen..

Edit:sorry, misschien een beetje een warrig stukje, maar wou het toch even kwijt.. ;(

Anoniem

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:38

Aah wat een roteinde zo zeg :n

Wat heeft Katinka met de trailer? Is ze er bang voor?

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:42

Relaxed schreef:
Aah wat een roteinde zo zeg :n

Wat heeft Katinka met de trailer? Is ze er bang voor?

Nee, ze loopt er zo op.. Dat zodra je gaat rijden verliest ze haar evenwicht, en valt steeds bijna om.. Of zoals nu dus, helemaal..

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:46

Ach Mariska wat een verschrikkelijk sneu einde van jullie vakantie :\ Ik las stilletjes mee en genoot van de verhalen, maar wilde jullie nu toch wel een hart onder de riem steken.

Veel sterkte voor beide dames, hopelijk knappen ze beiden snel op! En ook een dikke :(:) voor jullie, wat een schrik en zorgen zo zeg.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:49

Wat ontzettend sneu dit. :knuffel:
Ik duim voor jullie!

Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 16:00

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Fijn dat er zoveel mensen meeleven. Er zijn zoveel ergere dingen dan dit, maar toch moet het even bezinken denk ik..

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18189
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:08

Hé toch, heel logisch dat dit even moet bezinken. Je schrikt je lam als dit gebeurt. In elk geval heb je ze nu thuis toch? dat is alweer een zorg minder.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:20

:knuffel: Ook al zijn er ergere dingen dit is toch wel heel heel sneu om zo je vakantie te moeten eindigen!! En dan ook nog Katinka erbij echt niet grappig. Ik vind het logisch dat jullie wat van slag zijn want los vd vakantie heb je nu ook de bezorgdheid over je paarden vrienden
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-05-21 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Berichten: 10745
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:21

Logies dat het even moet bezinken dit verwacht je niet als je net lekker aan je ontbijtje zit.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:33

Wat ontzettend vervelend zeg en wat een naar einde van je leuke vakantie! Arme paarden. Het is ook in de prov. Groningen erg lastig met de paardenartsen momenteel. Ze zijn eigenlijk allemaal overbezet. Ik belde (mijn eigen) kliniek onlangs op woensdag en eigenlijk hadden ze de hele week geen tijd meer om langs te komen. Mijn paard was super kreupel dus ook geen optie om te laten staan. Uiteindelijk wel perfect opgelost hoor en zelfde dag nog geregeld maar ik kan me voorstellen dat ze alleen nog eigen klanten helpen. Vervelend is dat wel als je ergens op vakantie bent |( ! Ik hoor soortgelijke verhalen over andere praktijken en dierenartsen momenteel.
Heel veel beterschap voor de paarden!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:45

Pfff wat een poedersuiker einde zeg....had op FB al iets gelezen. Maar aangezien ik hier niet heel actief ben hier nog niet gekeken. Maar als ik het nu zo lees....allemaal geen pretje. Heel veel succes op de kliniek morgen en hopelijk valt het allemaal een beetje mee! :(:)

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:47

Heel veel sterkte. Geen leuk einde vd vakantie zo.

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:56

Wat vreselijk zeg en wat stom van die dierenartspraktijk gelukkig was er toch een die kon helpen !
Fijn dat jullie nu thuis zijn maar wat een vervelend einde zo van de vakantie

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:36

Nou ja zeg. De ene dag zitten we nog gezellig met zijn allen te genieten en de volgende dag zitten we een stuk minder gezellig met zijn allen met jullie mee te leven. Paarden ... 't is altijd wat en hoe groter te zijn, hoe groter de zorgen. En jullie dames zijn best groot dus ik maak me ook best veel zorg om ze.

Ik hoop dat het met allebei weer goed komt. Ze zijn in goede handen bij jullie.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:40

Ah wat een ellendig einde van de vakantie zo... Zo sneu voor Ciara en dan Katinka, arme schat...
gaat het nu met jou wel een beetje? Ik kan me jouw gevoel naar aanleiding van je berichten helemaal voorstellen... :(:) ik heb verder geen tips voor de verzorging maar ik leef erg met jou, Gerard en jullie lieve paarden mee. Sterkte!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:54

Wat een ellendige dag.
Ik heb op kerstdag ook ooit buiten in de sneeuw gestaan met een paard dat acuut spierbevangen was. Paard stond te kreunen van de pijn. Vaste dierenarts gebeld, nam niet op ook niet na enkele keren bellen en heeft nooit teruggebeld. Had voicemail nagelaten en berichtje gestuurd. Geen enkele dierenarts in de buurt bereiken of bereid om te komen. Sta je daar in dat rotweer met een doodellendig paard... wanhopig mijn schoonzusje gebeld, haar oom is ook DA. Die mens moest meer dan een uur enkele rit rijden maar hij is gekomen. Echt eng was dat!

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Huifkarvakantie 2021: Voorpret telt voor 2? Mei en Augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:01

Oh jee, wat een drama zo. Arme Ciara, zo heb ik mijn Walter in zijn jonge jaren ook eens spierbevangen van de wei gehaald, dat was ook zo sneu.
Wat pien schrijft klopt wel, ze blijven er gevoelig voor. Walter is inmiddels 18, maar hij moet gewoon echt een deken op in de winter, anders gaat het niet goed. Nooit meer zo acuut spierbevangen geweest, maar wel kleine stijfheden en verkramping zeg maar. Een deken lost dat bij hem gewoonlijk op :)
En dan Katinka ook nog, dat lijkt me ook echt horror om je paard zo van de trailer te halen, heel bijzonder eigenlijk dat ze er dan nog steeds wel vol vertrouwen op gaat. Toppaarden heb je.