Natasja71 schreef:Het Haagse Bos is prima te doen, leuk rondje, goede paden, goede bewegwijzering, er lopen ook wel ruiterpaden door het (honden) losloopgebied. Heb er zelf vele jaren gereden met mijn paard en op 1x na een wit keffertje nooit problemen gehad. Nou was dat paard helemaal niet onder de indruk van honden....Je kunt ook nog even zwaaien naar de majesteit als hij thuis is.
Haagse bos bestaat uit 2 delen, deel bij het paleis en deel aan andere kant richting Malieveld. Je moet dan wel drukke weg over zonder stoplichten (is ook te doen met braaf paard hoor). Vroeger stond dit stuk bekend als cruise/homogebied, maar is nu niet meer zo (af en toe een zwerver, maar daar controleert de politie/Boswachter ook streng op)
Meijendel zou ik alleen doen na regen, dan is het allemaal wat harder.
Clingendael zijn de ruiterpaden wat minder goed onderhouden en het is echt slecht/niet aangegeven (wel heel leuke slingerende paadjes en op en neer) en inderdaad ook loslopende honden die niet allemaal even goed onder appél staan. (daarom ga ik er met mijn hond zelf liever ook niet naar toe) maar als je een cool paard hebt zou dat geen probleem moeten zijn.
Wist je dat je via Meijendel, naar de Waalsdorpervlakte (ook alleen na regen doen) kunt en dan via Ecoduct naar Clingendael en dan naar Haagse Bos?
Op landgoed Backershage in Wassenaar zijn ook wat (doorgaande) ruiterpaden, is niet echt een rondje ofzo.
Tussen 1 maart en 1 augustus honden aan de lijn (broedgebied) maar tussen 1 augustus en 1 maar overal honden losloopgebied!
Den Haag heeft gelukkig veel honden losloopgebied. Eigenlijk overal waar ook de ruiterpaden lopen.
Houdt er nu met corona rekening mee, dat het overal erg druk is in de bossen.