Jessix schreef:Geen idee waarom die man zou uit zijn plaat ging, maar het lijkt mij inderdaad dat hij zijn hond gewoon los mag hebben op zijn eigen terrein. Schade veroorzaakt door de hond zijn inderdaad voor de eigenaar, maar dat is niet anders dan als je je hond houd in huis of in een afgesloten tuin.
Ik heb zelf een stuk bos aan huis en moet daar ook regelmatig mensen weg sturen. Ik doe dat in eerste instantie wel beleef, maar je wil niet weten hoe brutaal sommige mensen zijn.... Had je bij mij het bos ingereden dan had ik je uitgelegd dat het mijn bos is waar mijn hond gewoon los mag lopen en je gevraagd om hier niet meer te komen.
Dat is leuk en aardig. Maar niet alle stukken gekocht grond zijn ook meteen privé. Dat ligt helemaal aan wat voor bestemming erop zit en wat er contractueel geregeld is.
Als ik van SBB een stuk grond koop met daarin opgenomen een recht van overpad voor wandelaars, mountainbikers e.d. dan kan ik hoog en laag springen, maar dan mogen die personen daar dus gewoon zijn.
Misschien is bordjes zetten voor jou een optie? Dat heeft een bezitter hier in de buurt ook gedaan.