Polly schreef:Op een ruiterpad mag je ook niet wandelen, is misschien ook handig om te weten..
Ibbel schreef:Je mag met paard en hond wandelen over ruiterpaden. In verreweg de meeste gevallen zal de hond aan de lijn moeten. Er zijn echter hondenlosloopgebieden waar ook ruiterpaden doorheen lopen (ik woon vlak bij zo'n gebied). Ik ben dus ook wel eens met de honden los mee gaan rijden in dat gebied. Meeste hondenlosloopgebieden zijn echter ieniemienie, dus echt lange ritten kun je er niet maken.
Polly schreef:Op een ruiterpad mag je ook niet wandelen, is misschien ook handig om te weten..
Polly schreef:@Ibbel, in de regio waar ik woon hebben we geen groene bordjes in het bos want we hebben hier geen bos. De enige ruiterpaden die ik hier ooit gezien heb zijn de blauwe borden.
Polly schreef:@Ibbel, in de regio waar ik woon hebben we geen groene bordjes in het bos want we hebben hier geen bos. De enige ruiterpaden die ik hier ooit gezien heb zijn de blauwe borden.
Ineke2 schreef:Polly schreef:Op een ruiterpad mag je ook niet wandelen, is misschien ook handig om te weten..
Eh wat? Op een ruiterpad mag je zeker te weten wél wandelen.
Als ruiter of met paard aan de hand mag je NIET op voetpaden komen.
Je bent in omgang met een paard ten alle tijden een bestuurder, voet en fietspaden zijn daarom verboden.
Als je echter tussen een fietspad en 80 km moet kiezen word het fietspad gedoogd als ruiter en wandelaar. Dit wanneer er ook geen veilige berm is.
Polly schreef:https://streetwize.nl/rijles-kennisbank ... %20fietsen.
Staat ook gewoon in het RVV
https://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2020-01-01
Bralindy schreef:Nou sorry, maar in het PWN duin gebied mag je NIET op de ruiterpaden wandelen. Daar zijn wandelpaden voor. En zeker ook niet bestemd voor mountainbikers.
Cinnepin schreef:Polly schreef:Op een ruiterpad mag je ook niet wandelen, is misschien ook handig om te weten..
Nou als wij hier op de Utrechtse heuvelrug met een paard wandelen aan de hand, moet dat echt op het ruiterpad
Bralindy schreef:Nou sorry, maar in het PWN duin gebied mag je NIET op de ruiterpaden wandelen. Daar zijn wandelpaden voor. En zeker ook niet bestemd voor mountainbikers.
Ibbel schreef:Die landeigenaren hebben - voor zover ik weet - allemaal de regel dat wandelaars overal mogen komen. Dus ook op ruiterpaden.
Gebruikers op dit forum: BingBot, chris87 en 4 bezoekers