Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:38

Hoi allen,

Ik had het plan gevat om morgen naar het strand te gaan met mijn paard.

Na wat Google speurwerk ben ik nog niet heel veel wijzer geworden waar ik morgen (21-09) met paard kan parkeren en gemakkelijk het strand op kan.

Ik had gedacht naar Noordwijk te gaan en te parkeren bij perkeerterrein Langervelderslag. Zoals ik het lees op het internet mag je daar vanaf 01-09 met paard het strand op. Heb echter ook gelezen dat het niet mag?

Oprit 22,23 en 25 van Noordwijk zou je met paard het strand op mogen, maar waar is dat?

Wie oh wie heeft een goede tip/een mooi plekje waar ik gemakkelijk heen kan. Iets anders dan Noordwijk is ook prima.

:wave:

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 19:44

Als je langs manege bakker richting het strand rijd ga je eind van de met de bocht mee rechts en zit er gelijk links een parkeerplaats (gratis). Tegenover manege de stal. Je mag het gehele jaar met je paard rijden. Eerst rij je een klein stukje door de duinen.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 19:49

_inge_ schreef:
Als je langs manege bakker richting het strand rijd ga je eind van de met de bocht mee rechts en zit er gelijk links een parkeerplaats (gratis). Tegenover manege de stal. Je mag het gehele jaar met je paard rijden. Eerst rij je een klein stukje door de duinen.


Is dat parkeerplaats de Duindamseslag? Lijkt nog wel een redelijk stukje door de duinen. Heb iemand te voet mee, dus weet niet of dat te doen is?

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:11


_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:48

Ilja_1997 schreef:
_inge_ schreef:
Als je langs manege bakker richting het strand rijd ga je eind van de met de bocht mee rechts en zit er gelijk links een parkeerplaats (gratis). Tegenover manege de stal. Je mag het gehele jaar met je paard rijden. Eerst rij je een klein stukje door de duinen.


Is dat parkeerplaats de Duindamseslag? Lijkt nog wel een redelijk stukje door de duinen. Heb iemand te voet mee, dus weet niet of dat te doen is?


Klopt, of het te voet te doen is durf ik niet te zeggen.

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:03

Als je echt meteen het strand op wilt lopen kan je het beste bij manege Jonker parkeren in Katwijk. Enorme parkeerplaats, dus altijd ruimte! Je loopt zo rechtstreeks de klucht op!

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 23:33

Katwijk mag je helaas overdag nog niet op morgen, dus wellicht voor een andere keer.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:42

Ik stond altijd bij Kijkduin - Schoorl. Maar geen idee of die parkeerplaats er nog is en of je daar overdag al het strand op mag.
Was altijd wel een mooie rit daar met eerst een heel stuk strand, dan over het duin, door bos/heide, weer door het duin en dan weer over het strand terug.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Waar makkelijk naar het strand met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 20:57

Rit was geslaagd! Wel een beetje een ommetje gemaakt door de duinen. Ruiterpaden waren een beetje vaag aangegeven :')