vladimir1979 schreef:Hi, ik vroeg me af wat de goede ervaringen zijn van route apps voor buitenrij routes. Met de zoekfunctie kwam ik er niet helemaal uit. Denk bijvoorbeeld aan Topo GPS, waar je een gpx bestand in kan laden en vervolgens de route kunt rijden. Of eentje waar al routes instaat of waar een website als ruiterenenmennen.nl of buitenrijden.nl goed mee werken. Ik zoek inspiratie en ervaringsdeskundigheid. Ik wil er best voor betalen, en het moet op een android apparaat kunnen draaien. Criteria zijn nauwkeurigheid, gebruiksgemak, batterij gebruik en liefst ook geschikt voor in t buitenland. Thanks!!!
Na heel wat jaren testen van allerlei apps zijn wij nog steeds van mening dat Topo-gps de meest eenvoudige en betrouwbaarste app is. Hij is eenvoudig in gebruik, geeft je positie heel nauwkeurig aan en het gebruik van de batterij valt mee. Wij raden bij een beetje grote tocht wel aan om altijd een extra opgeladen powerbank mee te nemen. Zoiets als het reservewiel van je paardentrailer. Is bijna nooit nodig, maar als je hem een keer niet bij hebt,,,,
.
Voor Nederland heb je de beschikking over de zeer gedetailleerde topografische kaart en verder OSM en voor het buitenland zijn extra kaarten bij te kopen. Let wel altijd op dat je je benodigde de kaarttegels download wanneer je nog internetverbinding hebt, zeker in het buitenland.
Een andere app goed werkt en beschikt over gesproken navigatie is LocusMaps. Is enkel geschikt voor Android maar wel iets ingewikkelder dan Topo. Heeft ook een ruim assortiment aan goede kaarten. Meer info is te vinden https://www.ruiterenenmennen.nl/C142-Ru ... phone.html en kijk ook eens in de R&M Vraagbaak onder zoekitem GPS.