Na mijn eerdere zoektocht naar een vakantie plekje aan het strand in Zeeland kwam ik erachter dat dit misschien iets te veel van het goede was. Dikke 1000 euro en in totaal 7 uur trailer rijden was wat te gortig voor 5 dagen.
Nu kwam mijn staleigenaresse met het idee om echt een paardenvakantie te doen, dus rijdend eropuit en onderweg overnachten. Nou, dat ik daar zelf nog nooit serieuzer over nagedacht heb
Heerlijk nieuwe paden ontdekken zonder de kosten en het gedoe van een trailer, geweldig!
Nu wil ik jullie graag laten meegenieten (en meespeuren, voor wie dat leuk vindt) van mijn ruitertrektocht vakantie vanuit onze stal in Aachen naar de Eifel!
Veel staat nog niet vast, maar ik kan nu al niet wachten
Dus alle tips zijn welkom! Zowel over uitrusting, gunstige tijden/paden, gunstige plekken om te kunnen overnachten, etc!
Dit zijn wij:

Nala, mijn 12 jarige Mérens merrie, en ik
Handig ook om de eifel zo kortbij te hebben, ben er een paar jaar geleden met de trailer geweest en wat een mooi landschap, zeg. Hoeveel kilometer plannen jullie te doen dagelijks? En zeker de Eifel zu Pferd (die zich eigenlijk niet helemaal enkel beperkt tot de eifel) gîte catalogus eens bekijken, in Monschau was een heel prettig overnachtingsplekje. En de overnachtingsplekjes kosten echt niet veel daar!
Blessures liggen dan snel om de hoek. Als je langer wilt gaan, zal je met een iets onfit paard trager moeten gaan. Als je korter gaat (minus eventuele bergen, want dan moet je ook trager) kan je sneller.
Hier ook zo'n spastje, ik mag geen twee keer na elkaar dezelfde route doen of ze stopt en ze weigert naar huis te gaan tot ze een ander pad gedaan heeft.
Cool, ik lees graag mee! Droom er ook van om ooit nog zoiets te doen. 
Wist niet dat je daar niet van de ruiterpaden af mag. Dat is wel balen.
Ben erg benieuwd wat je ervan gaat vinden! Als de paarden braaf genoeg zijn, kun je bij boscafé Het Hijgend Hert ook nog even stoppen tussendoor voor een lichte snack/wat drinken, etc. Je kunt ze daar vastzetten.