Tips buitenrijden Tecklenburg (D) gevraagd

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sas67

Tips buitenrijden Tecklenburg (D) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 11:31

Graag zou ik een dagtocht gaan maken door het Tecklenburger Wald, in het gebied tussen Ibbenburen en Bad Iburg. Helaas lijken de bestaande ruiterroutes die ik heb kunnen vinden, vooral door het landelijke gebied ten zuiden daarvan te lopen. Is er iemand die weet of er echt in de heuvels ook ruiterroutes lopen? Of is het misschien toegestaan om op alle paden te rijden? Is er een vergunning of Reiterplakete noodzakelijk?

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:18

Wat leuk dat je daar wilt gaan rijden!
Het is over het algemeen gewoon toegestaan om daar te rijden, ik ben maar weinig paden tegengekomen die verboden zijn voor paarden.
Wat ik meestal doe, is fietsroutes of wandelroutes nemen. Die heb je daar in de omgeving echt enorm veel. Mocht er dan een pad komen waar paarden verboden zijn, kun je daar meestal makkelijk op uitwijken.

Officieel is er een Reiterplakette nodig in NRW.
In deze link https://www.kreis-steinfurt.de/kv_steinfurt/Kreisportrait/Tourismus/Reiten/ vind je meer info :)

Ieder einde is een nieuw begin :-)

Sas67

Re: Tips buitenrijden Tecklenburg (D) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 12:36

Siesjuh bedankt voor je tips. In het gebied waar ik graag zou willen rijden lopen geen gemarkeerde routes. Ik denk dat ik het er inderdaad op gok en de gewone fiets- en wandelroutes maar neem. Deze site biedt inderdaad meer info dan die ik tot nu toe heb bekeken, handig!

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:21

Graag gedaan! Ik kom er elk jaar 4 weken met de paarden, dus ben er redelijk bekend :D
Het is in ieder geval echt een geweldig mooie omgeving <3

Ieder einde is een nieuw begin :-)

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 15:17

Aha 4 weken dat is helemaal super. Ik woon in Twente, heb 15 jaar geleden veel rond Tecklenburg gemountainbiked en wil er nu graag eens met m'n paard rijden. Weet je dan nog toevallig een geschikte parkeerplaats voor de trailer? En ook lunchplekken waar de paarden welkom zijn?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie