route langs defensie tankbaan, kootwijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:56

Dat filmpje van Kaitlyn, ben je nou blijven zitten? Mijn "angst" zou ook niet die voertuigen zijn. Die zie en hoor je van verre aankomen. Desnoods ga je een zijpad in, en stap je af. Maar van die grapjassen die in de bosjes zitten en ineens omhoog komen, brrr. Zo ben ik er wel eens af gevallen door een jager met hond. Ineens kwam die hond omhoog. Dood eng natuurlijk. Verwacht je zelf ook niet als je lekker relaxt langs komt rijden.

Wat we hier in de buurt momenteel erg veel hebben is helikopters. Gister nog net langs stal Apaches die heel laag vlogen. Paarden doen er niks op. Oja en straaljagers komen ook ineens heel vaak (ook laag!) over vliegen. Volgens mij omdat ze nu niet in het buitenland kunnen oefenen.

Ibbel

Berichten: 49251
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:08

Ja, ze zijn momenteel op delen van de Veluwe 'stofwolklandingen' aan het oefenen. Doen ze normaal in de Sahara en zo.

Kaitlyn

Berichten: 9741
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:30

Anoniem schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik denk dat mijn paard liever een tank was tegen gekomen dan militairen die op wandelende struiken leken. :')

[ Video ]

_O- _O- _O-
Ik heb hier echt te hard om gelachen. Heerlijk voor de maandagmorgen!


Ik blijf het filmpje ook grappig vinden. :')
Mijn gedachtes gingen zo:
"Ho poedersuiker, nee! Nog meer militairen aan de andere kant, waarom heb ik die niet gezien?! Niet mijn telefoon laten vallen! Oh oliebol, ik ga vallen! Oh nee toch niet." :Y)

Ik ben daarna wel maar weer de andere kant op gereden, leek toch iets veiliger. :')
Overigens liep ze nét niet een groepje andere militairen die ineens aan de andere kant stonden ondersteboven.

SusanH schreef:
Dat filmpje van Kaitlyn, ben je nou blijven zitten? Mijn "angst" zou ook niet die voertuigen zijn. Die zie en hoor je van verre aankomen. Desnoods ga je een zijpad in, en stap je af. Maar van die grapjassen die in de bosjes zitten en ineens omhoog komen, brrr. Zo ben ik er wel eens af gevallen door een jager met hond. Ineens kwam die hond omhoog. Dood eng natuurlijk. Verwacht je zelf ook niet als je lekker relaxt langs komt rijden.

Wat we hier in de buurt momenteel erg veel hebben is helikopters. Gister nog net langs stal Apaches die heel laag vlogen. Paarden doen er niks op. Oja en straaljagers komen ook ineens heel vaak (ook laag!) over vliegen. Volgens mij omdat ze nu niet in het buitenland kunnen oefenen.

Jazeker :)) Ik denk dat Gibbie als een gek weg was gaan rennen als ik eraf was gevallen, en dan had ik wel iets een probleem gehad want die militairen hoefden op dat moment echt niet in haar buurt te komen als ze zouden helpen vangen. :=

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:37

Dit was een paar weken geleden op de Ginkelse Heide :+
Afbeelding

Ze werden overal en nergens gedropt en overal liepen groepjes militairen. Paarden gingen prima tot er 1tje in de verte lag te rusten en ging zitten toen wij aan kwamen :') poe dat was schrikken.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:41

Lagonda schreef:
Dit was een paar weken geleden op de Ginkelse Heide :+
[ [url=m/29qC1n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze werden overal en nergens gedropt en overal liepen groepjes militairen. Paarden gingen prima tot er 1tje in de verte lag te rusten en ging zitten toen wij aan kwamen :') poe dat was schrikken.


Vanaf vandaag ook weer daar in de buurt, de hele week.
Ik rijdt ook wel op oefenterreinen, maar kom nooit iets tegen in t weekend. En anders maar wel, daar leert ie weer van

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34791
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:59

Haha Lagonda wat een briljante foto :')

Kaitlyn knap hoor.

Stofwolklandingen midden tussen de weilanden zullen ze wel niet doen. Veel zand is er niet bij onze stal in de buurt. Of het moet het land zijn waar de maïs net af is. Maar dat zal de boer niet tof vinden denk ik. Ze vlogen echt op boomtop hoogte.

meggiemeg

Berichten: 12257
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: route langs defensie tankbaan, kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:19

die oefeningen worden veelal op de hei of de zandvlaktes rondom Kootwijk gegeven.