Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rij je ook dit jaar (weer) met ons mee virtueel?

Ja, gewoon om te kijken hoe vaak Mariska "het is warm" gaat schrijven.. Geen beter vermaak dan leedvermaak..
96 (22%)
Ja, kom maar op met de drank en de sterke verhalen..
110 (26%)
Ja, ik volg voor de eerste keer
55 (13%)
Ja, ik volg weer
148 (35%)
Nee, ik zit liever thuis te mopperen over Corona maatregelen..
13 (3%)

Totaal aantal stemmen: 422


lizy29

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:08

Annick75 schreef:
lizy29 schreef:
Vegetarisch rund en vegetarische kip >;)



Tuurlijk, die eten toch geen vlees :D .

Nou onze kippen zijn gewoon omnivoren en zelfs kannibalen als ze de kans krijgen.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 20:46

Regen.. eerst heel zachtjes, maar algauw valt het als een warme douche naar beneden.
En dat terwijl we net een bokker met aanhang op visite hadden, passend te paard natuurlijk..
Afbeelding

De honden vonden de regen niet echt wat..
Afbeelding

Daarna terwijl het zachtjes druppelde reden we van de camping zonder hooi af, op naar Orvelte. We staken direct de weg over het bos in, en wat een prachtig bos was dit.. zelfs met de regen die gestaag bleef vallen maar zo warm was dat het eigenlijk niet uitmaakte en een mist creëerde die bijdroeg aan de bijna mysterieuze sfeer in het bos..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben trouwens nog nooit zulke blije wandelaars in de regen tegengekomen als deze morgen.. Waarschijnlijk waren ze al lang blij dat het niet meer zo verzengend heet meer was. :D
Ik was op zich ook wel blij, alleen niet echt met de natte laaghangende takken die mij keer op keer een flink nat pak gaven :D

Afbeelding

Informatiebord bij en over een mega groot rode bosmieren nest.. Nou ja, hij stond er nog een aardig eind vandaan, waarom zou dat toch zijn? :D :D

Afbeelding

Nog weer zo`n mooi heideveld met vennetje. Dit is toch wel het mooie van in augustus gaan, het staat zo mooi in bloei allemaal..

Afbeelding

En toen reden we via een heel lang zandpad het bos uit. Dit stuk hadden we voor de vakantie verkend en gezien dat we hier langs konden.. Maar toen stond er nog geen grote sproeier met flinke slang en buizen waar we over en langs moesten..

Afbeelding

Afbeelding

Gerard en Liesbeth gingen kijken, zagen dat ik er langs kon, dus met een beetje stuurmanskunst kwamen we er langs.. Als we deze vakantie nog een keer zoiets tegen komen zal ik er aan proberen te denken de livestream aan te gooien.. Ik was er nu net even te druk met sturen voor :D

Afbeelding

Ondertussen was het droog geworden, maarja voor hoe lang? Wat is wijsheid, pauze doen of niet? De lange route via Orvelte of toch maar direct naar de camping?
Gekozen voor een tussenoplossing, wel gestopt, met de livestream aan de paarden op lekker gras gezet in de berm, en een koffie gedaan + knuffelsessie met de honden..

Afbeelding

Afbeelding

Net toen we aan het dubben waren of we anders ook zouden gaan lunchen begon het weer wat te druppelen.. Inpakken en naar de camping dan maar!

Toen reden we langs een plek wat als we ooit weer hier rijden zeer geschikt is voor een pauze!

Afbeelding

En een prachtig veld met (dood of de) ....

Afbeelding

Het laatste stukje vlak voor de camping..

Afbeelding

Nou foto`s van de campingplek en de kleine wei voor de paarden hebben jullie al gezien. Dit veld zonnenbloemen staat direct naast de camping, jammer dat ze ze verkeerd om geplant hebben :D

Afbeelding

Nou, kijken of ik de andere 2 nu wel kan verleiden voor een spelletje... Misschien moet ik er eerst nog wat drank in gooien bij ze . :D

OJA:
Kip is geen vlees, kip is fruit!!



Je plukt het!

Siers83

Berichten: 7377
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:49

Leuk verslag weer vandaag!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:55

Heerlijke dag gehad zo te zien! Fijn dat je stuurmanskunsten van pas kwamen. Anders moest je uitspannen en keren? Ik droomde altijd van dit soort ritten toen ik nog een Tinker had, dus stiekem ben ik een beetje jaloers :P maar toch fijn dat ik nu elk jaar via jullie op trektocht kan!

xoranlover

Berichten: 6628
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:58

Ja hallo wie zet die zonnebloemen nou ook verkeerd om neer. :')

Vraag je he? Ik heb echt 0 ervaring met mennen maar als je nu zo'n moeilijk stukje sturen hebt denken de paarden dan ook mee of doen ze alleen wat jij zegt?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26543
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:02

Dat zag eruit als een rit met een hindernis vandaag. Maar wel weer een goed bestede rit. Veel plezier met spelletje doen!

AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:04

Bedankt weer voor het verslag :D

ikke

Berichten: 37629
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:21

Mariska_28 schreef:
OJA:
Kip is geen vlees, kip is fruit!!



Je plukt het!

Vegetariërs kunnen dus ook kip eten. mooi!

_O- _O-


Maarre, met die laag hangende takken, kun je dan je zeil ook een stukje laten zakken? Of heb je alleen de optie open of dicht?

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 21:41

Krijg ik ze eindelijk zo ver om een potje ganzenbord te spelen, snappen we niets van de regels..

De handleiding bij het spelletje is niet duidelijk, internet worden we eigenlijk nog niet wijzer van..
Afbeelding
Afbeelding
Weet je wat, laat maar.. Dan maar een ander spelletje, wie ben ik.. Ja wie ben ik eigenlijk? Of waar ben ik? En hoe weet je wie weet mag beginnen?? _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26543
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:44

Beginnen is simpel: iedereen gooit de dobbelsteen. Degene met de hoogste ogen mag beginnen. De rest van het spel gooi je met 2 dobbelstenen. Tenminste, dat is zoals ik het ken. Deze versie speel je blijkbaar met 1 dobbelsteen.

Verder is het heel simpel: kom je op een vakje met een plaatje van een gans, mag je nog een keer zoveel vakjes vooruit. Dus kom je met een 6 op vakje met de gans, dan mag je nog eens 6 vakjes vooruit.

En andere vakjes met plaatje gebeurt iets, dat staat in de spelregels wat je dan moet doen.

ikke

Berichten: 37629
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:49

JPitty schreef:
Beginnen is simpel: iedereen gooit de dobbelsteen. Degene met de hoogste ogen mag beginnen. De rest van het spel gooi je met 2 dobbelstenen. Tenminste, dat is zoals ik het ken. Deze versie speel je blijkbaar met 1 dobbelsteen.

Verder is het heel simpel: kom je op een vakje met een plaatje van een gans, mag je nog een keer zoveel vakjes vooruit. Dus kom je met een 6 op vakje met de gans, dan mag je nog eens 6 vakjes vooruit.

En andere vakjes met plaatje gebeurt iets, dat staat in de spelregels wat je dan moet doen.

Kan met een of twee dobbelstenen, maakt niet uit.

Bij de plaatjes moet je een opdracht uitvoeren, meestal in de vorm van plekken vooruit, terug of nog een keer gooien met de dobbelsteen.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 21:56

Afbeelding
Niet echt politiek correct, iedereen is blank..

Haha dronken mensen die wie ben ik spelen zijn echt grappig.. Gerard stelt echt rare vragen zoals "heb ik geen snor?" En gooit dan ook gewoon iedereen met een snor om terwijl liesbeth toch echt nee zei :D
Je had er bij moeten zijn denk ik _O-
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 15-08-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:57

Mariska_28 schreef:
[ [url=m/al92jN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet echt politiek correct, iedereen is blank..


Haha, de eerste vraag die ik altijd stelde was: Heeft die van jou een dikke neus? :+

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-20 22:00

Bambi1995 schreef:
Mariska_28 schreef:
[ [url=m/al92jN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet echt politiek correct, iedereen is blank..


Haha, de eerste vraag die ik altijd stelde was: Heeft die van jou een dikke neus? :+

_O-

Roosje01

Berichten: 10744
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:22

Mariska_28 schreef:
[ [url=m/al92jN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Niet echt politiek correct, iedereen is blank..

Haha dronken mensen die wie ben ik spelen zijn echt grappig.. Gerard stelt echt rare vragen zoals "heb ik geen snor?" En gooit dan ook gewoon iedereen met een snor om terwijl liesbeth toch echt nee zei :D
Je had er bij moeten zijn denk ik _O-


Volgende keer maar live stream dan O:)

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:57

Jullie zijn zonder mij vertrokken, maar ik ben weer bij. Raar dat er voor de paarden en geen gras en geen hooi was. Gelukkig hebben ze er niets aan over gehouden.

Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, trouwen in het zwart is wel apart.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 10:29

Mooi dat je weer bij bent en dank je wel!

Bijna klaar voor vertrek! Half uur eerder dan gisteren jaja.. En dat ondanks een slechte nachtrust.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:11

Heerlijk weer om te kunnen volgen, zat op Endomondo te kijken en vroeg me af hoe het er naast het kanaal uit zou zien, en hup, daar was een live-stream <3 Mooi hoor!

Wel een vraagje van iemand die er totaal niks van kent: ik heb best wel problemen met de filmpjes, zowel live als bij het terugkijken achteraf. Blijft regelmatig hangen of valt zelfs uit. Ligt dit aan mij of aan jullie? :P

missfalki
Berichten: 2274
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:43

Hier nu ook bij gelezen, (filmpjes nog wel) vanwege de hitte uitval ...

Maar ook hier nog de felicitaties nog voor jullie trouwdag.
De 360 graden foto's zijn bijzonder ik vloog ermee door alle hoeken van de huifkar
iets met eigen niet werkende coördinatie.
En wat een verschil in weer, hier nog bijna niets gevallen ...
Wel gisterochtend lang nevel wat apart was tegelijk warmte en koude nattigheid.

Maar heerlijk om mee te mogen genieten met jullie :j

Groet Karin.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 13:11

Korte pauze bij de bosrand na een enerverende rit door het bos.

Geen lunch in het bos, willen eventuele buien voor zijn en er zitten hier redelijk veel insecten dus echt ontspannen zitten zit er niet in.
Afbeelding

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:16

Zo'n mooi stuk bos is dat he! Ik rijd er in de zomer ook altijd wanneer ik met mijn paard in schoonoord ben!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37308
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:20

Klinkt weer als een spannende ochtend. Insecten die mee willen lunchen is niet fijn nee

dck48
Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-15

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:08

Dat in "Wie ben ik" alleen maar blanken personen zitten is 1 probleem, maar in de huidige tijd moeten de vragen natuurlijk ook gender-neutraal zijn. O:) O:) O:)

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:26

Grappig, ik zie toch echt verschil kwa etniciteit!
Iemand donkerder met grote neus, mevrouw met kroeshaar etc. Maar idd geen groot verschil huidskleur.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 15:25

Jullie zijn erg haha!

Op de camping, warme maar mooie rit!
Nu eerst maar eens lunchen, heb ondertussen echt honger! Afbeelding