Waar/hoe zoek jij naar kampeerplaats met eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 07:02

iirrssjjee schreef:
Ik heb er geen verstand van, maar wil wel even inhaken op het feit dat mensen zeggen; wat duur voor de faciliteiten!

Vaak is locatie veel meer zeggend dan faciliteiten.... Kijk alleen al naar de huizenprijzen in bv. Amsterdam en Groningen... De prij die je voor 20m2 in Amsterdam betaald heb je in Groningen een woonboerderij voor. En echt niet omdat de faciliteiten in die 20m2 zo geweldig zijn :+.

Als je hebt qua locatie ga ik liever naar Groningen als Amsterdam ivm rust en ruimte :D

Ik geloof dat ts in omgeving van Eindhoven zit. Genoeg te vinden voor elk wat wils.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:30

Ik vind je ook niet direct te duur hoor. Voor mij is een (bijna) privé camping in de natuur echt wel wat waard. Ik bedoel: leuk dat je ergens anders voor een paar euro meer, een luxe toiletgebouw krijgt, een broodjes service en weet ik wat nog meer.. maar die moet je dan delen met allerlei mensen waar ik misschien helemaal niet op zit te wachten.

Ik zou echter niet meer dan 1/2 nachtjes blijven staan bij je. Dan zou ik toch wel graag een warme douche willen :). Maar goed, dat is in de zomer ook op te lossen met een douchezak die opwarmt in de zon. Het ligt dus ook aan het jaargetijde.

Het afval zou voor mij wel een dingetje zijn. Wij gaan juist vaak wandelend of fietsend op pad, en omdat ik nergens afval wil achterlaten vind ik het wel fijn als je dat op een camping wel kwijt kunt.

Ik vind het in ieder geval een tof idee en zou willen dat er meer van dit soort campings waren :).

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 08:46

Prairy schreef:
Wij rekenen nu 10 euro voor de eerste en 5 voor de 2e persoon. Dat is voor ons ook wel het minimum. Het is hobby maar het moet wel leuk blijven :P

Ik zou gerust 10 euro pp rekenen en 5 euro per paard.

Lijkt me een hele toffe locatie voor overnachting met paard. Ik zou wel graag en plek hebben waar ik het paard kan vastzetten (de poetsplaats die iemand hiervoor al noemde) en het ontbreken van stroom op het draad zou voor mij ook een ding zijn. Ik heb geen eigen stroomklok mee namelijk en garandeer niet dat mijn paard binnen het draad blijft zonder...

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:50

Prairy schreef:
Sinds kort bieden wij ons terrein aan voor 1-2 nachten aan kampeerders die bijvoorbeeld met de fiets komen. Nu dacht ik, misschien is het ook wel iets voor ruiters/aanspanningen aangezien we aan een ruiterroute/menroute zitten en aan het bos.

Waar zoeken jullie naar campings als je met paard op vakantie wil? Welke sites bijvoorbeeld?


De routeplanner van https://www.ruiterenenmennen.nl/

verder ook op de website Onderdakadressen & Horeca
https://www.ruiterenenmennen.nl/C371-Ki ... arden.html

en ook bij de Themaroutes:
https://www.ruiterenenmennen.nl/C275-De ... teerd.html

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 09:26

MarliesV schreef:
Ja maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde mvdende.
Je hebt je punt denk ik wel gemaakt inmiddels.

TS ik vind 10 euro pp en dan 5 voor de 2e netjes hoor. Zou ivm koud water geen week bij je willen staan maar voor een weekend is dat prima.

Heb je iets van verlichting bij het toilet voor de nacht? Of moet je zelf lampjes meenemen? Dat zou ik vermelden dan (zegt een nacht plasser haha)


Zelf lampjes meenemen (en ook weer mee nemen als je gaat is schijnbaar een dingetje, we hebben nu een paar kampeerders gehad en hebben al heel wat dingen gevonden die mensen vergeten zijn mee te nemen :') ), er staan wel een paar van die solar lampjes maar of die de hele nacht licht geven heb ik niet getest :+

Citaat:
Ik vind je ook niet direct te duur hoor. Voor mij is een (bijna) privé camping in de natuur echt wel wat waard. Ik bedoel: leuk dat je ergens anders voor een paar euro meer, een luxe toiletgebouw krijgt, een broodjes service en weet ik wat nog meer.. maar die moet je dan delen met allerlei mensen waar ik misschien helemaal niet op zit te wachten.

Ik zou echter niet meer dan 1/2 nachtjes blijven staan bij je. Dan zou ik toch wel graag een warme douche willen :). Maar goed, dat is in de zomer ook op te lossen met een douchezak die opwarmt in de zon. Het ligt dus ook aan het jaargetijde.

Het afval zou voor mij wel een dingetje zijn. Wij gaan juist vaak wandelend of fietsend op pad, en omdat ik nergens afval wil achterlaten vind ik het wel fijn als je dat op een camping wel kwijt kunt.

Ik vind het in ieder geval een tof idee en zou willen dat er meer van dit soort campings waren :).


Over het algemeen heb je de camping hier voor jezelf inderdaad, tot nu toe in ieder geval wel :)

En we hebben ook gemerkt dat wij het zelf niet fijn vinden als mensen langer blijven, we hadden 1 koppel die 4 dagen bleef, maar dat vonden we zelf te lang. Zoals volgens mij annemiek zei, je levert toch (behoorlijk) wat privacy in, en we gaan bijv dan ook niet aan de slag met dingen die herrie maken zoals een kettingzaag of kloofmachine, wat betekent dat sommige projecten dan weer niet door kunnen gaan. Ik voel me in ieder geval redelijk beperkt in het doen en laten op mijn eigen terrein omdat ik de gasten niet wil storen.

We hebben dus sowieso een maximum van 2 nachten ingesteld.

Afval meenemen, tja... We hebben maar 1 grijze bak, die wordt 1x per maand geleegd en dat kost me 24 euro per keer(!) We wonen in een belachelijk dure gemeente. Vandaar dat we zeggen dat mensen hun afval weer mee moeten nemen. Ik snap best dat het vervelend is, maar zoveel houden we nu ook niet aan de overnachtingen over :) Lucratief is het niet echt :') Een uurtje extra werken levert meer op zeg maar.

We doen het echt als experiment en omdat we onze plek willen delen met mensen die van rust en natuur genieten. Als we het voor de inkomsten moesten doen dan was brood met pindakaas elke dag nog te duur :+

Enne, het is hier prachtig hoor :D We zitten aan de rand van het Leenderbos, de Achelse Kluis en De Groote Heide, allemaal hele grote en mooie natuurgebieden <3

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:42

Yvette01 schreef:
Prairy schreef:
Sinds kort bieden wij ons terrein aan voor 1-2 nachten aan kampeerders die bijvoorbeeld met de fiets komen. Nu dacht ik, misschien is het ook wel iets voor ruiters/aanspanningen aangezien we aan een ruiterroute/menroute zitten en aan het bos.

Waar zoeken jullie naar campings als je met paard op vakantie wil? Welke sites bijvoorbeeld?


De routeplanner van https://www.ruiterenenmennen.nl/

verder ook op de website Onderdakadressen & Horeca
https://www.ruiterenenmennen.nl/C371-Ki ... arden.html

en ook bij de Themaroutes:
https://www.ruiterenenmennen.nl/C275-De ... teerd.html


En wat kost het om op die pagina’s te staan?