Gezocht Tips voor Noordwijk strand met eigen paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veerlewww

Gezocht Tips voor Noordwijk strand met eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:29

Heee,

Ik ga eind deze week met mn eigen paard en een stalgenootje naar Noordwijk met de trailer. Ik heb inmiddels al heel bokt afgespeurd en ben gelukkig al veel tips tegen gekomen. Maar nu vroeg ik mij af of er nog mensen waren met goede routes/parkeerplaatsen/etc en welke tijden raden jullie bijvoorbeeld aan om op het strand te gaan rijden.

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-07-20 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar de regels

Veerlewww

Re: GEZOCHT Tips voor Noordwijk strand met eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:32

Oh ik zal even vertellen wat tot nu toe er uit is gekomen en mijn plan is:

Parkeren bij northgodreef/wantveld en via de oude (afgebrande) manege het ruiterpad op naar strandafrit 22.

Dan door rijden tot het verbod bij Langevelderslag, stukje terug over het strand of evt bij strandafslag 23 eraf en terug via de duinen.

Is dit een beetje een logisch plannen en zijn er nog ruiterpaden/splitsingen die belangrijk zijn?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:37

Parkeren zou ik daar ook doen. Let wel op dat het erg druk kan zijn.

De duinen in langs Meeuwenoord, en dan links aanhouden, dan ga je bij de eerste overgang het (naakt)strand op. Daar mag je rijden. Dan rij je door tot het stopbord en bij de Golfclub ga je de klucht over en dan terug door de duinen.

Veerlewww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:39

Ja top thanks Storm. Zou je dan qua drukte het beste s ochtends kunnen gaan of bijv avond? Denk eerder ochtend rond uur of 9?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:40

Dat maakt niet zoveel uit. Rond 9 uur of na 7 uur. Veel plezier, ik heb een aantal jaar op Meeuwenoord gewerkt, prachtige omgeving!

Veerlewww

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:43

Ja bedankt! Ben erg benieuwd!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:50

Ik vraag mij af hoe je daar gaat parkeren, lijkt mij niet geschikt eerlijk gezegd, altijd enorm druk daar en dan met een trailer... weet niet of je die daar kwijt kunt.
Parkeerde zelf altijd aan de Randweg, daar loopt een parallelweg langs met parkeerplaatsen, vanuit die parallelweg kun je de naastgelegen campings bereiken zeg maar. Als je daar de weg oversteekt kom je ook op een ruiterpad het duin in, die loopt naar de afgang naast de golfclub, dus eigenlijk tegenovergesteld aan jouw eerdere voorgestelde route.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:07

Parkeren kan ook bij Manege Bakker (Noordwijkerhout), wel even bellen of ze geen wedstrijd hebben of een ander evenement. Vanaf daar zit je binnen een minuut in het bos en 10 minuten op strand. Wil je echt naar Noordwijk rijden of gewoon daar in de buurt?

Veerlewww

Re: Gezocht Tips voor Noordwijk strand met eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:17

Ah oke snap ik. We zijn met een 2 paards vrachtwagentje dus iets van plek is wel nodig. Ik heb geen route die ik per se wil rijden maar begreep dat dit het stuk was waar je met de paarden mag komen vandaar.