Thioro schreef:Voor water zal je ofwel een waterplaats op de route moeten zoeken ofwel een auto naar de rustplaats laten komen met water.
Je kan wel een plooibare emmer meenemen indien het water voor het paard onbereikbaar is (put bvb).
Hooi ga je ook niet meeslepen.
Principe is toch dat je het paard niet letterlijk als een pakezel gaat volladen.
Halster en touw, eten en drinken voor jezelf, zijn het voornaamste. Hoevenkrabber, mes en plooibare emmer kunnen handig zijn.
Verder zo licht mogelijk bepakken. Dus rekening houden met het weer en bvb niet nog tig truien/jassen weet ik wat meeslepen 'voor het geval dat'.
Heb al meerdere keren dagtochten gereden, ook meerdaagse.
Tijdens de middagpauze was het vooral van belang dat het paard in de schaduw kan rusten. Gras en begroeiing ter plekke waren meestal voldoende om de batterijen weer op te laden.
Bij langere tochten (30+km) en zeker als het warmer was probeer ik wel altijd langs een waterpunt te rijden zodat ze kan drinken.
Indien niet mogelijk (zelden) zorg ik ervoor dat ik een waterton in de auto heb staan zodat ze kan drinken zodra we terug bij de trailer zijn en dat ik het ergste zweet kan afsponzen.
Meestal drinkt ze niet overdreven veel tijdens of vlak na de rit, tenzij het echt warm is.
Eenmaal thuis drinkt ze vaak beter.
Oh ja, zeer belangrijk puntje: telefoon en een papieren routekaart zodat je je altijd kan oriënteren, ook als de telefoon even geen bereik heeft.
En verder gewoon genieten, het is heerlijk om zo op pad te gaan.
Denk je dat 1 waterpunt genoeg is? Ik ga alleen maar stappen en draven/tölten