Gezocht: Buitenrit met begeleiding, niet in groep, beginner!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Gezocht: Buitenrit met begeleiding, niet in groep, beginner!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 17:48

Hoi allemaal!

Het is al een heeeele tijd geleden dat ik hier voor het laatst heb gepost. De reden: 1,5 jaar geleden is mijn verzorgpaard, die voelde als van mij, plotseling verkocht, en toen heb ik gezegd nooit meer iets met paarden te maken te willen hebben, want hij was the one and only. Had natuurlijk kunnen weten dat die gedachte maar tijdelijk zou zijn.... :)

Vandaar nu dit berichtje! Over 2 weken, op 29 juli, ben ik jarig, woehoe. Mijn vriend en ik willen dan samen iets leuks gaan doen en ik dacht: het kriebelt weer, laten we gaan paardrijden! Dingetje is alleen: mijn vriend heeft 0 rijervaring (letterlijk), en ik juist bijna 25 jaar.

DUS: ik zoek een plek waar wij samen op 29 juli een buitenrit kunnen maken. We willen sowieso niet in een groep, gewoon lekker met z’n tweetjes en een begeleider. En betrouwbare, rustige paarden zijn een eis, in ieder geval voor mijn vriend, en na 8 jaar lang hetzelfde paard gereden te hebben hoef ik zelf ook niet meteen een wildebras ;) Verder: max 1,5 uur rijden van Amersfoort, kosten moeten niet ál te ver de pan uit reizen maar zijn zeker bespreekbaar en ik heb een voorkeur voor bitloos, maar das natuurlijk geen vereiste. Het zou ook leuk zijn (maar geen must) als er voor mij ruimte is voor een galoppie of sprongetje, terwijl het voor hem juist heel rustig blijft. Wat een uitdaging, hè? :D

Hoop dat jullie ons kunnen helpen met leuke tips? Bring it ooooon!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-07-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd

Marigold

Re: GEZOCHT: Buitenrit met begeleiding, niet in groep, beginner!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:55

Misschien eens informeren bij manege Klein Oever in Balkbrug/Oud Avereest naar de mogelijkheden?
Wij willen zelf graag hetzelfde doen en zijn ook van plan daar te gaan informeren.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:11

Je zou het Fjordenpaard in Breda eens kunnen proberen, of de Kronkel. Denk dat het daar wel bespreekbaar is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:19

Bij fjordenpaard Breda kan dat :j heb ik ook gedaan met twee vriendinnen.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:23

Les Chevaux in Buinen, Drenthe

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 18:48

Thanks voor de goeie, snelle tips!! <3 Precies wat ik zoek. Heb een paar mailtjes uitstaan, meer tips blijven welkom!

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:54

Leersumse veld. Brave, maar geen slome paarden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:02

Ik heb een aantal weken geleden met een niet zo ervaren vriendin een buitenrit gemaakt bij Stal Denink in Vasse/Mander.
Qua afstand is dit voor jou wel echt de max denk ik.
Hele mooie bosrijke omgeving en de paarden waren erg braaf.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:05

Daphara

Re: Gezocht: Buitenrit met begeleiding, niet in groep, beginner!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:39

Wat dacht je van Big Field Shires in Zutphen?

Toen wij met vriendinnen een buitenrit deden was er ook een stel waarvan de man niet echt kon rijden, maar hij ging zelfs mee in een klein galopje.
De eigenaresse kent haar paarden goed genoeg, ze weet ook precies welk paard het niet erg vind om even te wachten terwijl de rest een sprintte trekken.

https://www.bigfieldshires.nl/galerij/

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:58

Manege jonker katwijk aan zee heerlijk mooi op het strand, belletje is sneller :))
Daarna heerlijk hapje eten op strand +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:16

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:21

Fjordenpaard in Breda is inderdaad een aanrader! Ze rijden op zondag ook in Scheveningen op het strand mocht je dat leuker vinden.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:28

hey wat leuk! Wij bieden heel kleinschalig in omgeving Oosterhout (nb),Teteringen, Dorst begeleide bosritten op maat aan (ben instructrice). Stappen vanuit onze lokatie zo het bos in. Krijg je er nog kop koffie bij ook:). Enige punt is dat onze paarden (quarter, IJslander, Connemara) niet heel groot zijn, dus aan gewicht zit wel een limiet (max 80/85 kg). zie hippischeducatiefcentrum.nl onder kopje paardrijdeninhetbos
PB, appen of mailen mag altijd.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:39

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 21:15

Wat een geweldige aanraders jongens, thanks. En op Shires, whaah! <3 Ik blijf her en der contact leggen maar tips blijven welkom, ook omdat ik natuurlijk zeker weet dat mijn vriend ‘t helemaal te gek vindt en dat we daarna nog heel vaak gaan :j

celticpony schreef:
hey wat leuk! Wij bieden heel kleinschalig in omgeving Oosterhout (nb),Teteringen, Dorst begeleide bosritten op maat aan (ben instructrice). Stappen vanuit onze lokatie zo het bos in. Krijg je er nog kop koffie bij ook:). Enige punt is dat onze paarden (quarter, IJslander, Connemara) niet heel groot zijn, dus aan gewicht zit wel een limiet (max 80/85 kg). zie hippischeducatiefcentrum.nl onder kopje paardrijdeninhetbos
PB, appen of mailen mag altijd.

Jouw site ziet ook onwijs leuk uit! Ik PB je morgen even! :)

Gemma_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:46

Stal Ermelo heeft ook hele brave paarden en fijne beginners ritten! Ik heb daar laatst met mijn moeder gereden (van 50, die pas net een half jaartje rijd) en we hebben een hele goede rit gehad. Paarden waren echt top braaf

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:06

Manege de Drift in Dwingeloo

Identity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:04

Leersumse veld is een aanrader! Doen alleen ritten per gezelschap, dus je gaat nooit in een grote groep weg. Er is een hoop bespreekbaar, fijne paarden die erg braaf zijn maar geen slome trapzakken over het algemeen.
Prijzen zijn ook niet schokkend, zo uit mijn hoofd 20 euro per uur per persoon en 20 euro per uur extra voor begeleiding per groep.