[VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 20:19

mvdende schreef:
Ik bedoel met Base Camp de winkel gevestigd in Ypenburg bij Den Haag, niet het merk van je tent :o


Heb ik net iets heel doms gezegd _O-
Ik vatte basecamp als het merk van de tent op en dacht dat de winkel die je bedoelde hetzelfde merk is :')
Is base camp dan überhaupt wel een merk? Of gewoon een benaming voor tent? :+

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:33

Ach, als je er genoeg besteld, naait ook De Waard gewoon jouw naam op de tent.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Belangrijkste is dat het een goede tent is :D

Hier ook twee tenten in de kast liggen maar voor op het paard zijn die toch te zwaar. De ene ging nog wel met een pakpaard erbij; de andere is gewoon niet geschikt. Die moet je achterin de auto stoppen, dan is ie prima.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:40

Wat tof dit, ik ga zeker volgen!

Qua tips voor bepakking ligt het heel erg aan wat je zelf wilt natuurlijk. Mijn ervaringen zijn van backpacken maar over het algemeen is dat ook buiten en het liefst zo licht mogelijk. Ik zou voor een matje aanraden om naar een exped mat te kijken. Ze zijn duurder maar het zeker waard. Ze zijn namelijk heel klein op te rollen (in een cilinder van 10x5 cm) en matjes als thermarest ga je nooit zo klein krijgen. Neem vooral eentje met een isolatie laag, dat scheelt de volgende dag heel wat spierpijn omdat je anders warmte verliest in de mat.

Weet je wat je voorkeur is voor een slaapzak? Ben je een koukleum of kan je goed in kou en buiten slapen (buiten is echt anders dan binnen)?
Dons isoleerd goed tov synthetisch materiaal en is vaak heel klein te verpakken en licht in gewicht. Dons heeft wel tijd nodig om weer uit te vouwen en kan je dus niet direct vanuit de zak gebruiken, opslag in huis neemt meer ruimte in en als het vochtig of nat word heb je er helemaal níks meer aan.
Syntetisch is zwaarder, houd minder warmte vast maar het is geen ramp als het licht vochtig word en eenmaal thuis kan het zonder omkijken in de wasmachine.

Kleding is ook veel gewicht waar je op kan korten. Neem geen truien mee maar fleece, geen rijbroek maar rij legging enzovoorts.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:43

ikke schreef:
Ach, als je er genoeg besteld, naait ook De Waard gewoon jouw naam op de tent.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Belangrijkste is dat het een goede tent is :D

Hier ook twee tenten in de kast liggen maar voor op het paard zijn die toch te zwaar. De ene ging nog wel met een pakpaard erbij; de andere is gewoon niet geschikt. Die moet je achterin de auto stoppen, dan is ie prima.


Haha. Nee ik weet wel zeker dat Base Camp geen tenten heeft verkocht met zn naam erop. Is bijna een Éénmanszaak..

https://base-camp.nl/

Ik heb echt geen aandelen ofzo hoor, heb een paar maanden hier gewerkt en de eigenaar Erwin heeft gewoon ontzettend veel ervaring in de outdoor branch.

De naam base camp wordt op veel verschillende manieren "geschreven" als naam van een bedrijf en als er bijvoorbeeld een bedrijf in Amerika een naam heeft en jij wil exact dezelfde naam gebruiken hier in Nederland kan dat gewoon.

Ik heb je tentje gegoogeld, maar kan hem niet vinden. Zal ongetwijfeld een prima tentje zijn, maar waarschijnlijk al wat ouder waardoor Google hem niet meer kan vinden.

Zolang het tentje waterdicht is, gewoon lekker mee blijven nemen.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 21:13

Ja het is zeker een oudere tent! Daar zal het wel aan liggen. Wordt al jaren gebruikt op fietstochten en met bivaktochten/wildkamperen.
En belangrijkste, een goed formaat en gewicht om mee te nemen. :D

De tent die ik zelf heb liggen is zo'n zichzelf uitvouwende tent, ideaal met opzetten tijdens roadtrips, maar enorm onpraktisch om mee te nemen behalve in de auto. :+

@Muiz dankjewel voor de tip! Ik zie al dat de Bever ook Exped matjes heeft, dus daar ga ik zeker even naar kijken. Ik zie alleen wel dat de matjes die zo klein op te vouwen zijn, dat je die zelf moet opblazen of met een blaaszakje? Misschien is dat niet zoveel werk, maar het doet me gelijk denken aan van die matjes van vroeger die enorm vermoeiend waren om op te blazen zonder pomp. :')

Ik weeg heel weinig van mezelf en ben klein (1.63 en 43 kilo (ben verder gezond en eet genoeg, voordat mensen dat zich afvragen :o )), zolang ik in beweging ben kan ik mezelf goed warm houden maar als ik tot stilstand kom krijg ik het erg snel koud en heb ik weinig reserves om mezelf warm te maken. :brr:
Mijn reisgenootje heeft twee slaapzakken, ze reist veel (ook naar mongolië geweest), dus ik ga er vanuit dat het goede slaapzakken zijn, maar dat ga ik nog wel even checken. Ze zei al dat de een wat compacter is, maar dat die ook wat minder warm is. De ander is wat groter en warmer. Het zal snachts vast niet heel koud zijn, maar in de heuvels kan het toch wel goed afkoelen. Ik neem voor de zekerheid een thermolegging en geitenwollen sokken mee, en natuurlijk een warmere trui, heb ook een dunnere merino wollen trui die meegaat. Misschien is een haarband ook wel slim om mijn oren warm te houden? Schiet me nu even te binnen.

Qua kleding neem ik inderdaad meerdere laagjes mee die niet zoveel ruimte innemen, maar wel ook goede onderkleding (zoals een merino wollen truitje) voor als het kouder is. Rij al jaren in fijne endurance rijleggings, dus dat komt in ieder geval goed! Ik zal nog een post wijden aan kleding die ik meeneem en die ik fijn vind voor dagtochten.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:14

Wat leuk, wij komen al bijna 30 jaar in Kautenbach! Dat ligt onder midden van je route.

We wandelen daar veel en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit specifieke ruiterpaden ben tegen gekomen, maar ik zie wel regelmatig hoefafdrukken. Wel is wandelen daar een groot goed en is mijn ervaring dat paden vaak snel van obstakels worden vrij gemaakt.

Ik denk dat ik zo’n 15 jaar geleden een keer een buitenrit gemaakt heb vanaf een manege die in Roullingen ligt. Volgens mij zit er daar nog steeds een stal. Ook zou er een manege / boer met paarden in Alscheid moeten zitten (die kwam altijd ponyrijden op de camping doen) en tussen Consthum en Holzthum zit nog een stal dat ik weet.

Ik ben heel benieuwd naar je tocht!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:26

Leuk idee. Ik volg ook. Heb geen tips verder helaas voor jullie maar lees dat er al mensen zijn die goede hulp bieden

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:29

Die zakjes kan je er inderdaad bij nemen. Mijn eerste had ik zonder iets en moest ik dus zelf opblazen. Ze zijn gelukkig niet zo groot als ouderwetse luchtbedden maar omdat je ook vocht naar binnen blaast is het eigenlijk niet zo goed voor je matje. Ik had daarna een handpompje maar die werkte niet geweldig. Het beste is zo'n 'luchtzak' die vul je met lucht door lucht te vangen en vervolgens pers je het in je matje. Binnen 2 minuten is hij opgeblazen :)

Voor slaapzakken is klein alleen maar fijn! Dan hoef je minder lucht te verwarmen. Ik ben 1,77 en redelijk gevuld maar ik heb vaak de grootste moeite met warm blijven :')
Met jou lengte zou je zeker moeten kijken naar slaapzak modellen met een dames uitvoering. Dan blijf je beter warm en heb je minder stof om mee te nemen onderweg.

Ik weet niet precies waar je woont maar de Zwerfkei is echt een enorme aanrader voor outdoor. Slaapzakken en matjes kan je daar ook uitproberen en proefliggen. Bij de Bever kan dat vaak ook maar ik merk toch dat het aanbod minder is. De Zwerfkei heeft echt mega veel keus en ook super hulp voor het kiezen van spullen.

Zelf heb ik altijd een liner in mijn slaapzak liggen, eentje van fleece. Dat zorgt dat mijn dons niet nat word door eventueel zweet, niet zo snel vies word en het slaapt gewoon lekker. Daar kan je ook naar kijken. Ik geloof dat mijn liner 200 gram weegt dus dat valt te overwegen.
Een hoofdband kan zeker helpen! Ik slaap zelfs in de zomer nog met een unox muts in heuvelachtige gebieden :+
Vooral niet met kleding die je overdag gedragen hebt in je slaapzak, ook niet je sokken. Dan word je slaapzak nat en die krijg je met lichaamswarmte niet meer warm dus daar verlies je veel warmte op.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:34

Muiz schreef:
Wat tof dit, ik ga zeker volgen!

Qua tips voor bepakking ligt het heel erg aan wat je zelf wilt natuurlijk. Mijn ervaringen zijn van backpacken maar over het algemeen is dat ook buiten en het liefst zo licht mogelijk. Ik zou voor een matje aanraden om naar een exped mat te kijken. Ze zijn duurder maar het zeker waard. Ze zijn namelijk heel klein op te rollen (in een cilinder van 10x5 cm) en matjes als thermarest ga je nooit zo klein krijgen. Neem vooral eentje met een isolatie laag, dat scheelt de volgende dag heel wat spierpijn omdat je anders warmte verliest in de mat.

Het maakt ook uit of je een full size mat wil of een korte, tot de heup.

Wij hebben twee full size matten (70x190) en dat neemt niet eens zoveel meer ruimte in, maar slaapt wel een stuk comfortabeler.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:34

Dorus het lijkt er ook op dat er weinig officiële ruiterpaden zijn, hetzelfde geldt voor België (al is er daar zeker meer te vinden) en ook in Duitsland kan je wel veel routes vinden, maar zijn dit ook niet altijd officiële ruiterpaden. Ik denk dat Nederland, waarin elk pad een bestemming heeft en dat ook algauw betekend dat een pad veel verboden heeft, een uitzondering is. Luxemburg, Duitsland en België hebben zo enorm veel veldwegen zonder bestemming, waar je ideaal kan rijden.
Leuk dat je wel vaak hoefafdrukken tegen komt!

Ik zal binnenkort een post wijden aan de overnachtingsplekken en hoe ik die gevonden heb. Met 2 moet ik nog contact opnemen, die ga ik deze week nog bellen.

Op de wanderreitkarte heb je onderstaande legenda. Als ik een route teken dan geeft de website zelf ook suggesties, dus dat is ideaal! Groen beschouw ik als prima en waarschijnlijk goed begaanbaar, oranje vermijd ik maar is soms niet aan te ontkomen en rood is uitgesloten.
(oversteken bij een railroad kan natuurlijk wel, heb dit even vlug getekend. Bridleway en riding route zijn onvindbaar tot nu toe.)
Afbeelding

Siersma leuk dat je komt volgen! Tips zijn altijd fijn, maar gezellig meekletsen waardeer ik ook heel erg!

Muiz dankjewel voor de toelichting! Ik woon in Utrecht en zie dat de Zwerfkei best wel in de buurt zit, als ik de auto een keer tot mijn beschikking heb kan ik daar wel langs gaan.
Zo'n luchtzakje klinkt ook prima en zal waarschijnlijk geen ruimte innemen, dus een exped matje gaat ook op het lijstje om naar te kijken. :)

Misschien pas ik wel in een kinderslaapzak :Y) zijn compacter en vaak ook goedkoper... zo heb ik ook een zonnebril en handschoentjes in kinderformaat omdat volwassene vaak te groot zijn, zelfs xs :')

Iets van een dun dekentje meenemen is ook wel een goed idee, mijn moeder opperde al om een yak deken mee te nemen, die zijn ook zo dun als fleece en heerlijk warm en zacht!
De thermolegging en geitenwollen sokken zullen dan bedoeld zijn voor slapen, qua trui moet ik dan wel nog even kijken naar een apart kledingstuk die ik niet overdag gebruik!

ikke ik ga wel voor een full size matje. Mijn heupen, onderrug en knieën raken makkelijk overbelast ('gelukkig' vooral van zitten/studeren, bewegen en paardrijden gaat goed mits ik het onderhoud met krachttraining, bepaalde oefeningen en goed opbouwen (en knie tape ik vaak in)). Dus ik wil wel voor een beetje comfort gaan. Maar vandaar dat ik er ook vanuit ga dat slapen op een matje toch afzien gaat worden met mijn heupen.

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:11

Wat leuk! Ik ben benieuwd :D

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:17

Muts / hoofdband is is een goed idee :j
Een aantal jaar geleden hebben mijn man en ik in het IJshotel in Zweden geslapen, in een fatsoenlijke slaapzak van daar, maar daar raden ze inderdaad ook aan een muts op te doen zodat je hoofd niet afkoelt.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:22

Indy_Mouse_9 schreef:
Muts / hoofdband is is een goed idee :j
Een aantal jaar geleden hebben mijn man en ik in het IJshotel in Zweden geslapen, in een fatsoenlijke slaapzak van daar, maar daar raden ze inderdaad ook aan een muts op te doen zodat je hoofd niet afkoelt.

Dat is een schril contrast met onder een lakentje op een open vouwwagen slapen en het dan nog te warm hebben :brr:

Het is inderdaad belangrijk om je kleding aan te passen aan de te verwachten omstandigheden.
Korte mouw is echter niet aan te bevelen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:28

Ik weet niet of je een buff hebt? Zo’n band die je als sjaaltje om je nek kunt dragen, of als haarband of oorwarmer. Die zijn er in verschillende stoffen, reuze praktisch op reis.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:34

Ik ben ook een echte koukleun ik koel vooral snel af na wat beweging. Ik slaap dan ook in een slaapzak voor extreem weer en met een muts op :') ook als het buiten nog 10/15 graden is, dan rits ik m eventueel open zodat het koeler is. Als je geen extreme koukleun bent kan een fleecedeken veel helpen, voor in je slaapzak of als extra isolatie tussen de mat en de slaapzak. En zorg voor genoeg kleding dat je droog kunt zijn, dus regenkleding die je zo kunt pakken of extra set droge kleding. Kleding droogt in de avond ook bijna niet.

Voor eten neem ik ook altijd van die unox (of ander merk) noodles mee. En rookworst die per een verpakt zijn en gehaktballetjes in blik voorals er geen supermarkt on de buurt is. Niet bijzonder maar aan het eind van een inspannende dag smaken bij mij bijna alle warme maaltijden goed en dat zegt een kieskeurige eter.

En heel belangrijk goede zaklampen en voldoende batterijen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:31

moonsparkle schreef:
Ik ben ook een echte koukleun ik koel vooral snel af na wat beweging. Ik slaap dan ook in een slaapzak voor extreem weer en met een muts op :') ook als het buiten nog 10/15 graden is, dan rits ik m eventueel open zodat het koeler is. Als je geen extreme koukleun bent kan een fleecedeken veel helpen, voor in je slaapzak of als extra isolatie tussen de mat en de slaapzak. En zorg voor genoeg kleding dat je droog kunt zijn, dus regenkleding die je zo kunt pakken of extra set droge kleding. Kleding droogt in de avond ook bijna niet.

Voor eten neem ik ook altijd van die unox (of ander merk) noodles mee. En rookworst die per een verpakt zijn en gehaktballetjes in blik voorals er geen supermarkt on de buurt is. Niet bijzonder maar aan het eind van een inspannende dag smaken bij mij bijna alle warme maaltijden goed en dat zegt een kieskeurige eter.

En heel belangrijk goede zaklampen en voldoende batterijen.


Ipv een zaklamp, neem een (goed) hoofdlampje! Altijd het licht waar je op dat moment naar kijkt en beide handen vrij.

Ik heb wel altijd nog een mini zaklamp die je op kan winden bij me. Die zijn echt heel klein, ongeveer één vingerkootje.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 10:36

Maflinger_S Goede! Daar had ik nog niet aan gedacht, maar ik kan me herinneren dat ik er zo eentje heb... ik ga even zoeken, misschien ligt hij wel bij mijn moeder. Ik heb in ieder geval een sport haarband, die goed onder mijn cap past, dat was echt het verschil van comfort en kou kleumen toen we met de paarden naar de Eifel waren in de herfstvakantie :') Warme oren doet zoveel!

Gelukkig gaan we in augustus, dus ik verwacht niet te veel kou en hopelijk niet te veel regen, maar je weet het nooit! De zomer hier is tot nu toe ook een heel stuk kouder en natter dan in tegenstelling tot vorig jaar :wow:

moonsparkle extra dekentje (als het past) staat in ieder geval genoteerd. En sowieso een goed setje kleren voor snachts die altijd droog is.
Een goede regenjas moet ik eigenlijk ook nog scoren... ik heb een hele fijne soft shell outdoorjas, maar die is totaal niet waterdicht natuurlijk. -O-
We eten beide geen vlees, maar ik geloof dat de Unox nu ook vega balletjes en worsten heeft :Y) dat is best een goede tip voor een snelle hap.

En inderdaad @mvdende, een hoofdlamp is handiger! Mijn vriend heeft een erg goede, dus die neem ik mee (met de belofte dat als hij stuk gaat, ik een nieuwe koop :') hij ziet mij dat ding waarschijnlijk al slingeren en dat Milo er dan op gaat staan).

Ruiterfitheid

Ik schreef in een eerdere post al dat ik helaas gezegend ben met snel overbelaste en pijnlijke/geblokkeerde onderrug, heup en knieën. Lang verhaal kort: geboren worden met beenlengte verschil en iets gekanteld bekken - heel lang chronisch ziek zijn als kind puber (lyme) - opeens veel energie hebben en heel veel gaan doen - overbelasting, met als resultaat de spieren in mijn core niet meer goed kunnen aansturen, veel compensatie vanuit de rug en knieën. Ik kon op een gegeven moment niet langer dan een kwartier zitten, hurken of traplopen was een hel.
Nu heb ik gelukkig een hele goede orthopeed en fysiotherapeut. En grootste conclusie is: ik moet gewoon niet lang zitten. Bewegen is prima, zolang ik het goed opbouw en dagelijks oefeningen doe om mijn core spieren aan te spreken, te stabiliseren en sterker en soepeler te maken.
Ik had ooit gedacht dat intensere sporten als dagtochten en klimmen niet voor mij weggelegd zouden zijn, maar dat is gelukkig niet waar!
Dus lichamelijk ging het eigenlijk heel lekker, totdat corona kwam. De sportschool ging dicht, ik was druk met studie en had weinig motivatie om thuis te sporten.
Mijn lichaam is op het moment dus best wel krakkemikkig, vooral omdat ik de afgelopen weken mijn laatste tentamens had. Stress + veel zitten = veel pijn en erg stijf. Als ik dan beweging niet goed opbouw en opeens een heel eind ga rijden, dan gaat mijn knie enorm zeuren. Of heb ik met dressuurmatig rijden heel erg veel moeite met mijn been naar achteren leggen en span ik constant verkeerd mijn heup aan (gelukkig ben ik erg goed geworden in werken aan de hand).

Maar de sportschool is weer open! *\o/* Dus tijd om aan de bak te gaan. Ik ga zo die kant op en ben benieuwd naar welk niveau ik gezakt ben. :') Maar het wordt weer tijd om me lekker in mijn lichaam te voelen en fit te zijn voor de tocht.

Mijn knieën blijven wel altijd een aandachtspuntje, door mijn bouw (en ondanks al heel veel verbetering door zooltjes), knikken die altijd iets naar binnen. En met veel draven merk ik dit ook wel. Mijn knieën vinden het gewoon lastig om die klappen op te vangen en er komt snel verkeerde druk op mijn pezen te staan. Gelukkig kan ik zelf mijn knie tapen en dat helpt echt heel erg goed! Dit ondersteunt en zorgt ervoor dat mijn knie niet alle kanten op flappert. :+

Misschien vinden mensen dit wel helemaal niet interessant om te lezen. Maar ik denk dat er meer mensen zijn als ik, die een geschiedenis hebben met lichamelijke klachten en zich daardoor wel eens beperkt voelen in activiteiten. Dus vandaar dat ik graag deel hoe ik daarmee om ga en toch gewoon alles doe wat ik wil! (behalve hardlopen, dat is uitgesloten, dan heb ik over een paar jaar kunst knieën :Y) ).

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:07

moonsparkle schreef:
Ik ben ook een echte koukleun ik koel vooral snel af na wat beweging. Ik slaap dan ook in een slaapzak voor extreem weer en met een muts op :') ook als het buiten nog 10/15 graden is, dan rits ik m eventueel open zodat het koeler is. Als je geen extreme koukleun bent kan een fleecedeken veel helpen, voor in je slaapzak of als extra isolatie tussen de mat en de slaapzak. En zorg voor genoeg kleding dat je droog kunt zijn, dus regenkleding die je zo kunt pakken of extra set droge kleding. Kleding droogt in de avond ook bijna niet.

Voor eten neem ik ook altijd van die unox (of ander merk) noodles mee. En rookworst die per een verpakt zijn en gehaktballetjes in blik voorals er geen supermarkt on de buurt is. Niet bijzonder maar aan het eind van een inspannende dag smaken bij mij bijna alle warme maaltijden goed en dat zegt een kieskeurige eter.

En heel belangrijk goede zaklampen en voldoende batterijen.

Denk je wel aan het gewicht? Als je streeft naar 5kg per tas, heb je nog niet zoveel bij je.

Kleding houdt je droog in je tassen door het in plastic tassen in te pakken. Geen enkele zadeltas is 100% waterdicht, zelfs mijn ex-Oostduitse-leger-tassen trekken het op enig moment niet meer en daar zit een gelaste PVC liner in!

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:51

Wat een gaaf topic! Ik ben erg benieuwd naar de voorbereidingen en de tocht! Veel plezier met alle voorpret :D

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 18:05

De route van de eerste dag is af! Van Scheitenkorb naar Toodlermillen-Tadler. Eerst was ik zo stom om de hele route te verwijderen, na er 2,5 uur aangezeten te hebben, doordat ik de website nog niet helemaal begrijp. _-:(
Het laatste stuk wist ik gelukkig nog wel, dus ben ik van eindbestemming naar start gaan werken (vandaar dat de kilometers in Topo GPS niet kloppen, dat hoort andersom, maar maakt niets uit als je een route start gelukkig). Voor nu ben ik tevreden en heb ik, naar mijn inziens, telkens de beste optie qua weg en lengte gekozen. Maar de praktijk zal het uitwijzen.

En zelfs op iets minder kilometers dan google maps als looproute had gegeven, 31,47 in plaats van 32. Dat vind ik al helemaal netjes!
Afbeelding

En de route in Topo GPS en een detail screenshot.
Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag en zaterdag heb ik nog een Cambridge Engels examen voor de taaleis van de universiteit, daar ben ik voor nu nog even druk mee, maar daarna kan ik me écht vol storten op de trektocht *\o/*

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:11

Domme vraag wellicht, maar wanneer ging je hem eigenlijk doen?

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 08:58

neile schreef:
Domme vraag wellicht, maar wanneer ging je hem eigenlijk doen?


Nee hoor, geen rare vraag! Heb het wel in de openingspost gezet, maar niet heel duidelijk misschien. Onder planning bij de route en dagelijkse kilometers. :)

Over precies een maandje gaan we! Maandag 10 augustus rijden we naar Scheitenkorb met de paarden en de dag erna, dinsdag 11 augustus, vertrekken we. We verwachten zaterdag 15 augustus weer terug aan te komen in Scheitenkorb.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:12

Ik volg mee. Ga al jaren naar Luxemburg op vakantie dus ben benieuwd naar je tocht!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:04

Spannend!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 10:41

Emori schreef:
Ik volg mee. Ga al jaren naar Luxemburg op vakantie dus ben benieuwd naar je tocht!


Leuk! Volgens mij 'ken' ik jou van het endomondo challenge topic, ook als actieve kilometerverslinder. :D