[VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 16:35

ikke schreef:
Recept van die muesli-repen graag :9


https://avirtualvegan.com/no-bake-cinnamon-apple-energy-bars/

Echt een aanrader! Ik heb vaker mueslirepen geprobeerd te maken maar die wilde vaak niet stevig worden of bleven enorm plakkerig. Deze zijn mooi stevig (koste moeite om ze in stukken te snijden :') ) en niet te plakkerig (al moet ik dat mogelijk herzien als ze worden blootgesteld aan warmere temperaturen :+ ). En het recept is ook nog simpel!
En het bevat geen kokosolie, dat ga ik ook nooit meer in mueslirepen doen tenzij het winter is ofzo _O-


joke165 schreef:
Je zit mooi ingebouwd tussen de tassen :-). Ik vraag me ineens af hoe lastig opstijgen is met al die bepakking. Of valt dat mee?


Opstijgen valt erg mee, vooral je benen wat hoger en verder zwaaien. Afstappen - vooral na een aantal uren in het zadel - vind ik lastiger. _O- Dan is het toch net wat moeilijker om je been wat wijder en verder te zwaaien en blijf ik wel eens hangen. Wat dan soms makkelijker is, is je been voorlangs (over de hals) zwaaien. Maar ik heb nog niet eerder met zulke voortassen gereden, dus ik weet nog niet of ik dat ga proberen. :=

Emori schreef:
Ah zien er lekker uit die repen!

Straks veeel foto’s plaatsen van onderweg. Ik heb heimwee ;(


Dat ben ik zeker van plan! Al zal dat wel vaak na de rit zijn die dag om batterij van mijn mobiel te sparen.

Al lijkt het erop dat de Garmin het gewoon doet, dus hopelijk kunnen we daarmee navigeren.

ikke

Berichten: 37548
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:48

Wat is er mis met kokosolie? Wordt dat weer vloeibaar of zo?

Even het recept gelezen, ziet er inderdaad vrij simpel uit. Ga ik eens verder in spitten. Leek meer leuks op te staan.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:02

Kokosolie is tot een graad of 20-25 een vast vet, daarboven smelt het. Het wordt daarom ook verkocht in pot ipv fles.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 17:04

ikke schreef:
Wat is er mis met kokosolie? Wordt dat weer vloeibaar of zo?

Even het recept gelezen, ziet er inderdaad vrij simpel uit. Ga ik eens verder in spitten. Leek meer leuks op te staan.


Ja dat wordt enorm vloeibaar :') wat er dan overblijft is muesli in een laag olie _O-
Maar het smelt al als je gewoon vast hebt, dus dat is al niet zo succesvol...

Ik was nog geen halfuurtje kwijt met ze maken, toen in de koelkast gedaan en de volgende ochtend in stukken gesneden. Alle ingrediënten zijn wel bij de ah te vinden, die hebben ook van die gedroogde appelchips. Maar ik denk dat je er eigenlijk alles van gedroogd fruit en noten in kan doen. De gepofte rijst heb ik vervangen door gepofte quinoa en de rijststroop door agave, maar elke stroop is goed.

ikke

Berichten: 37548
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:39

Suliko schreef:
ikke schreef:
Wat is er mis met kokosolie? Wordt dat weer vloeibaar of zo?

Even het recept gelezen, ziet er inderdaad vrij simpel uit. Ga ik eens verder in spitten. Leek meer leuks op te staan.


Ja dat wordt enorm vloeibaar :') wat er dan overblijft is muesli in een laag olie _O-
Maar het smelt al als je gewoon vast hebt, dus dat is al niet zo succesvol...

Ik was nog geen halfuurtje kwijt met ze maken, toen in de koelkast gedaan en de volgende ochtend in stukken gesneden. Alle ingrediënten zijn wel bij de ah te vinden, die hebben ook van die gedroogde appelchips. Maar ik denk dat je er eigenlijk alles van gedroogd fruit en noten in kan doen. De gepofte rijst heb ik vervangen door gepofte quinoa en de rijststroop door agave, maar elke stroop is goed.

Ah, kijk, dat verklaart de boel :j Ik heb beeld bij de smurrie die ontstaat :+ ga ik dus op letten.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 09:18

Update van de to-do list, gelukkig niet zoveel meer!

To do list
- Route dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 en dag 5 in GPS bestanden
- Paklijst mens
- Paklijst paard
- Paklijst kamperen
- Overnachtingen boeken en bevestigen

- Voedsel voor onderweg
- Garmin controleren
- Langs de decathlon voor lichtgewicht matjes
- Goede powerbank scoren
- Tent ophalen bij broer
- Zadeltas ophalen

- Conditie mens opbouwen toch netjes 2x in de week naar de sportschool gegaan, mijn conditie in zadeluren valt nog wat tegen :')
- Conditie paard... nee, die hebben ze eigenlijk al wel _O-
- Bepakking uit proberen

- Hoefschoenen nachecken

Woensdag heb ik al een paar boodschappen gedaan en muesli repen gemaakt. Ik ga vandaag even het 'trektocht menu' verder samen stellen, die zal ik hier ook delen voor de geïnteresseerde. Vanavond gaan we samen de laatste boodschappen doen.

De routes moet ik nog aan verder werken, dag 2 is natuurlijk een rustdag geworden dus het gaat nog om dag 3, dag 4 en dag 5. Ik ben begonnen aan dag 3 maar zit constant in een dilemma of ik vooral boven of onderlangs de Sûre ga... Het is lastig te bepalen vanaf een beeldschermpje wat de mooiste maar ook fijnste route is. :+
Van de camping rechtsbovenin naar Harlange.
Afbeelding

Hoefschoenen zijn allemaal nagelopen, behalve de achterschoenen van Amy, daar gaan we dit weekend even naar kijken. Zij heeft eigenlijk nooit schoenen aan omdat ze overal en altijd wel loopt, maar om toch haar voetjes te beschermen (vooral voor onze eigen gemoedstoestand :') ) zal zij ook rondom op schoenen gaan.

Verder ga ik vandaag de rest van de spulletjes van de paklijst verzamelen. Vinden jullie het leuk als ik nog een uitgebreide post maak over de bepakking? Dan zal ik dat van het weekend doen. :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:48

Haha ik vind het al super netjes dat je de sportschool zo goed hebt volgehouden! Ik ben zeker benieuwd naar je trektocht menu en paklijst.

Het kaartje kan ik je niet mee helpen. Ik verdwaal nog in een omgeving die ik ken.. :+

Cassia

Berichten: 1725
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:58

De Sûre en het meer is sowieso mooi, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt of je langs boven of onder gaat! Ik ben zelf vaak te vinden rond Clervaux dus ken Noord-Lux vrij goed. Super leuk dat je er een tocht gaat maken. Veel succes!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 22:37

Selka schreef:
Haha ik vind het al super netjes dat je de sportschool zo goed hebt volgehouden! Ik ben zeker benieuwd naar je trektocht menu en paklijst.

Het kaartje kan ik je niet mee helpen. Ik verdwaal nog in een omgeving die ik ken.. :+


Ik was ook erg trots op mezelf dat ik gisteren om 07:00 s’ochtends al in de sportschool stond :')
Cassia schreef:
De Sûre en het meer is sowieso mooi, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt of je langs boven of onder gaat! Ik ben zelf vaak te vinden rond Clervaux dus ken Noord-Lux vrij goed. Super leuk dat je er een tocht gaat maken. Veel succes!


De keus is uiteindelijk voor mij gemaakt, als je eenmaal onder de Sûre bent, zijn er maar weinig (paardwaardige) opties weer naar boven toe. Dus het eerste gedeelte gaat onder langs, tot waar het stuwmeer ongeveer begint. Daarna vooral boven langs. Van wat ik zag in google maps streetview gaan we echt door prachtige bossen, heuveltjes, veel watertjes en oude dorpjes. Zoveel zin in!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 23:27

Aangekomen op ons beginpunt
Vanmiddag zijn we gearriveerd bij Miranda in Scheitenkorb, het was zo’n 5 uur rijden vanaf Arnhem.
Hele lieve mensen waar we mee hebben gegeten en een fijn bed hebben gekregen.
Na het eten zijn we nog met Miranda naar 2 overnachtingsplekken gegaan om voer en een deel van de bepakking vooruit te brengen. Echt lief, want dit wilde we eigenlijk met de bus doen maar zij kent hier goed de weg en daardoor ging het allemaal een stuk vlotter en konden wij een beetje uitrusten in de auto.

Morgenvroeg gaan we dan echt op pad! De paardjes staan heerlijk in een ruime weide met gras en hooi.
Ben nu vooral erg moe, het was een lange dag. De post over het trektochtmenu en de bepakking plaats ik later, op de rustdag of na de trektocht. Had daar nog even geen rust voor gevonden.
Nu lekker slapen!

Afbeelding
Afbeelding

Ontploffing van spullen met alles ordenen en voer klaar maken.
Afbeelding

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:30

Och, vind ik dit topic pas wanneer je al onderweg bent.

Ooit wil ik ook een rij-trektocht maken ipv wandeltrektocht-met-pakpaard. Ik sla dit topic op, voor de vele handige tips :-)

Camping Berkel ken ik, 2 jaar terug geweest, super lieve mensen!

Onwijs veel plezier gewenst!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 01:19

Heel veel plezier!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:20

Heel veel plezier en geniet er van!

Faringo
Berichten: 8218
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:34

Stille meelezer wenst jullie een hele mooie, goede, gezellige en leuke trektocht!

ikke

Berichten: 37548
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:44

Goede reis!

Enne, deel graag ook jullie ervaringen met de bepakking en bagage. Dat kan vermakelijk zijn maar vooral ook leerzaam :j

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:54

Fijne reis en heel veel plezier!!

5 uur van Arnhem is niet eens zo ver weg :)

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 15:14

Dankjewel allemaal! :D korte update in onze pauze.

We zijn wat later vertrokken dan gepland (2e hands renegades waarvan de schoefjes zo versleten waren dat de sleutel constant dol draaide en Miranda die weer zo lief was om nog even mee te kijken naar de routes, zij is erg bekend met lange tochten in Luxemburg, waardoor we 3 stukken korter konden maken en heel fijn de bevestiging gekregen dat de routes die ik getekend heb ook grotendeels de routes zouden zijn waar zij voor zou kiezen. Oftewel, goed begaanbare paden!). De gebeurtenissen/opvallendheden tot nu toe:
- temperatuur is echt top! Wel warm, maar niet te. Bovenop een heuvel is het even ploeteren, maar onderaan en halverwege goed te doen door de bomen en het is koeler in het dal.
- geen dazen *\o/* beetje vliegen, maar valt erg mee.
- er zijn meer paden dan welke kaart dan ook aangeeft en soms bestaan paden die de kaart wel aangeeft dan weer niet. :+ Dat zorgde al voor een avontuurlijk begon waarbij ons pad er opeens niet meer was en we op gevoel andere paden zijn gaan volgen, zo hebben we zelfs 1 km kunnen afsnijden!
- in de pauze (nu) erachter gekomen dat amy een deel van een achterschoen is verloren... beetje jammer! We hebben ook geen idee waar. Gelukkig kan zij achter goed zonder, bij Miranda ligt nog een paar oude van haar, dus hopelijk hebben we die binnenkort weer voor achter.
Afbeelding


Afbeelding

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:01

Bij stolzembourg overgestoken?
Heel veel plezier nog de komende dagen!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:22

Heerlijk! Ik blijf goed volgen. De eerste dag al meteen met wat bijzonderheden. Benieuwd hoe het verder verloopt. Geniet er van!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 22:47

Helaas een wat mindere update. Mijn moeder belde dat mijn vader is opgenomen in het ziekenhuis met ernstig uitgezaaide longkanker (5 hersentumoren). Eerst was er sprake van dat ik deze avond opgehaald zou worden, maar het bleek uiteindelijk toch minder accuut.
Hij is stabiel, niet echt aanspreekbaar. Het was allemaal erg vaag in het begin want het heeft ze 4 dagen gekost om iemand te vinden waar ze contact mee op konden nemen.
Ik heb zelf al een aantal jaar geen contact meer met mijn vader, wat het ook nog erg zwaar maakt, ik dacht er al een tijd aan om weer contact te zoeken en hoopte ergens nog op een periode van ‘normaal’ contact (zo ver dat met hem kan). Mijn gedachtes en emoties tollen dus alle kanten op en ik weet nog even niet zo goed waar ik aan toe ben.
Morgen gelukkig een rustdag, dan heb ik alle tijd om na te denken. Mogelijk korten we de tocht in.

Niet het bericht wat ik gehoopt had te plaatsen, maar ook dit soort dingen horen erbij in het leven...
de paardjes staan lekker in de weide met de koeien als buren. Door ons latere vertrek zijn we ook redelijk laat aangekomen, nu voel ik me gesloopt, zowel fysiek als emotioneel. Dus ik hoop dat ik een beetje uit kan rusten vannacht.

Foto gemaakt op het laatste pad richting de camping.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:04

Dat is natuurlijk niet leuk...pittig ook.

Maar wat n mooi uitzicht !

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:52

Heftig zeg! Hopelijk geeft de rustdag je duidelijkheid.

noordje

Berichten: 2209
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:16

Ik volg ook! Hartstikke tof om dit te doen.
Hier in Noorwegen is het heel normaal om dagen met je paard erop uit te trekken.
Zou dit jaar met een vriendin meegaan,maar die heeft wat pech gehad met 1 van haar paarden en de trailer,dus dat gaat niet door.

Niet leuk dat je zo'n bericht te horen krijgt,hopelijk vindt je tijdens de rustdag uit wat te doen.
Succes en veel plezier!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 11:05

Miranda komt zo de oude achterschoenen van Amy brengen, we gaan met haar even overleggen wat handig is om te doen als we direct door willen naar clervaux morgen (zo’n 25 km), dan rijden we donderdag direct weer terug naar scheitenkorb en slaan we harlange dus over.

Het is nog niet zeker dat we dat gaan doen maar we gaan wel even de opties herzien. Zo’n tocht is fysiek en mentaal al wel pittig, en emotioneel ben ik best wel gebroken op het moment waardoor ik ook niet zoveel aan kan (en bijvoorbeeld tot 2x toe mijn mobiel in het weiland verlies, waarvan 1x in het modderige beekje om de paarden te laten zien dat het niet eng is om daar te drinken, het duurde 5 minuten voor ik mijn mobiel ondergedompeld in een poeltje vond... iPhone heeft zichzelf wel bewezen al waterdicht :') ). Maar goed, als ik thuis ben moet ik ook alles onder ogen zien, dus of ik hier of daar zit maakt dan ook niet uit.
Ik ga nog even rustig nadenken over alles. :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:27

Jeetje, het zit je niet mee. Na al die voorpret en voorbereidingen ben je lekker op reis en dan krijg je zo'n bericht over je vader. Ook al heb je al jaren geen contact meer, dit hakt er toch in. Heel goed dat je de tijd neemt om te overdenken hoe je hiermee om wilt gaan. Ik wens je sterkte en wijsheid toe.