Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 11:42

Hallo, wie heeft een tip voor een buitenrit in het noorden? Ik woon even ten westen van Groningen en zoek leuke plekken om met mijn 2 paarden erop uit te gaan.

Anoniem

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:44

Marum?

Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 12:19

Dankje Marije, kan je misschien nog iets specifieker zijn? Heb je daar zelf gereden?

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:25

Wil je op pad met de trailer? Ik ga zelf heel graag naar Gieten, Balloo of Grolloo, maar weet niet of dat voor jou te doen is qua afstand. Appelscha schijnt ook mooi te zijn.

Brimi_Disa

Berichten: 499
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:26

Ter Wupping en Smeerling zijn ook erg leuk, maar ik weet niet of je zover wilt rijden.
Je rijdt in een natuurgebied met veel (zand)paden.

Luit74

Berichten: 6
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:27


Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 12:42

Ah, bedankt! Ik heb pas net mijn trailerrijbewijs dus ik wil idd nog niet ver. Gieten is 35 min. Dat moet wel te doen zijn. Mijn paarden gaan dus ook niet vaak op de trailer, dus Ter Wupping is dan voor later, als we wat meer gewend zijn. Bedankt!
Appelscha hoor ik vaker, is ook "maar" 3 kwartier.... is het daar druk?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6715
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:52

Bij Lauwersoog (Marnewaard) kun je ook heel mooi buiten rijden! :j

Luit74

Berichten: 6
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:31

Appelscha: hangt er van af wanneer je gaat. In het weekeinde en op feestdagen kan het op een geschikte parkeerplaatsen wel druk zijn. Op de ruiterpaden valt het erg mee. Er is ~175 km aan ruiterpaden in het Drents Fries Wold. De parkeerplaats bij het buitencentrum (geschikt voor auto met trailer) is trouwens verplaatst naar een paar km verder op.

Maar, in de omgeving van Norg zijn ook veel mooie ruiterpaden. Vroeger met rijvereniging veel daar op kamp geweest.

JeaDH

Berichten: 2191
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:41

Bakkeveen, Blauwe bos Haulerwijk, Zuursche duinen(bij Steenbergen), allemaal niet heel uitgestrekt maar je kunt er toch heerlijk rijden. Lauwersmeer gebied is ook prachtig!
Gister zelf dit rondje gedaan wat je nog groter kunt maken door de weg over te steken richting Duurswoude

Afbeelding

Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 15:07

Wauw geweldig bedankt allemaal. Ik heb alles genoteerd en ga het uitzoeken. Top!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:10

Gabriella2 schreef:
Dankje [***], kan je misschien nog iets specifieker zijn? Heb je daar zelf gereden?


Ja heb daar zelf een buitenrit gedaan bij die mensen met kamelen. Niet met eigen paard overigens. Maar was wel een mooi gebied. Onder de snelweg door bij een recreatieplas langs en weer terug.

JeaDH

Berichten: 2191
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:20

Marije_1997 schreef:
Gabriella2 schreef:
Dankje Marije, kan je misschien nog iets specifieker zijn? Heb je daar zelf gereden?


Ja heb daar zelf een buitenrit gedaan bij die mensen met kamelen. Niet met eigen paard overigens. Maar was wel een mooi gebied. Onder de snelweg door bij een recreatieplas langs en weer terug.


Dit is Trimunt, ken ik ook goed, leuk maar toch wel een beetje klein. Wat wel leuk is dat (als je weet hoe je er op kunt komen) je de motorcross baan mee kunt nemen.

Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 09:46

NadjaNadja schreef:
Bij Lauwersoog (Marnewaard) kun je ook heel mooi buiten rijden! :j


Waar kan je dan parkeren? Tegenover de kazerne ga je volgens mij van de provinciale weg af, maar staat daar geen slagboom (militair terrein)?

_bella_
Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:02


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6715
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:34

Gabriella2 schreef:
NadjaNadja schreef:
Bij Lauwersoog (Marnewaard) kun je ook heel mooi buiten rijden! :j


Waar kan je dan parkeren? Tegenover de kazerne ga je volgens mij van de provinciale weg af, maar staat daar geen slagboom (militair terrein)?


Je kunt bij de Willem Lodewijk van Nassau kazerne parkeren inderdaad. Niet op het terrein van de kazerne, maar de weg waaraan de kazerne ligt is verbreed en aan de zijkanten kun je dan parkeren!

Een screenshot van hoe het er daar uit ziet:

Afbeelding

Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 13:08

Superbedankt! Ook de website is een goede tip, daar staan ook parkeerplaatsen aangegegeven. Ik wist niet dat je in het hele gebied mag rijden! Ik heb een detailkaart van staatsbosbeheer gekocht. Dit wordt geweldig!

Gabriella2
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-06-20

Re: Buitenritten Noord Nederland - Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 20:15

Wie is bekend op Ameland? Ik ga erheen met mijn 2 paarden en shet deze zomer. Ik zoek weidegang met schaduwplek. Wie weet waar ik moet zijn of kent iemand die dat kan bieden?