Pony op ‘ sleeptouw ‘

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myponys
Berichten: 17
Geregistreerd: 08-03-20

Pony op ‘ sleeptouw ‘

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 08:11

Hey hey

Ik zag laatst een meisje die met haar pony op buitenrit was. In haar hand had ze een longeerlijn met daar aan vast haar shetlander. Die liep er achteraan. Het zag er super leuk uit :j . Maar ik dacht bij mezelf: is dat wel verstandig? Als er 1 schrikt, heb je een probleem. Wat vinden jullie?

Groetjesss

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Pony op ‘ sleeptouw ‘

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:16

Handpaard/ pony wordt dat genoemd.

Verstandig? Geen idee, ik wandel zelf ook met 2 dieren tegelijk.

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:16

Als je een goed getraind leidpaard en handpaard hebt dan kan dat prima. Idd heb je dat risico maar dat heb je ook als je zonder handpaard gaat immers.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:30

Myponys schreef:
Hey hey

Ik zag laatst een meisje die met haar pony op buitenrit was. In haar hand had ze een longeerlijn met daar aan vast haar shetlander. Die liep er achteraan. Het zag er super leuk uit :j . Maar ik dacht bij mezelf: is dat wel verstandig? Als er 1 schrikt, heb je een probleem. Wat vinden jullie?

Groetjesss

Als je je zorgen maakt dat je paard schrikt, dan ben je niet klaar voor een buitenrit ;)
Maar serieus, hier in IJsland wordt het veel gedaan en bij het opleiden van jonge paarden wordt er veel nadruk op gelegd, een gehoorzaam handpaard zijn is belangrijk.
Onderweg zijn met twee (of meer) paarden vermindert juist de kans op "schrikken". Paarden zijn rustiger en meer zeker van zichzelf met een maatje naast zich.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Pony op ‘ sleeptouw ‘

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:47

Ik rijd met enige regelmaat met een handpaard.
Kwestie van beide paarden goed opvoeden.

Ik heb mijn jonkie destijds zo veel meegenomen naar 't bos, naast m'n senior waar ik dan op zat.
En nu is de senior wel zo'n beetje met pensioen maar die mag dus af en toe als handpaard ook nog mee het bos in.