Ik ben anoniem, ik ben 16 jaar oud en woon rond de Veluwe.
Mijn paard heet Hunter en is een 5 (bijna 6) jarige draver ruin.
In het verleden (ik 14 jaar, Hunter 4 jaar) vond ik het lastig om mijn paard de leiding te bieden die hij nodig had om zich veilig bij mij te kunnen voelen. Dit heeft in het verleden tot gevaarlijke situaties geleid. Ik ben momenteel hard bezig om aan ons te vertrouwen te werken (ik 16 jaar, 5 jaar) grondwerken, veel stappen e.t.c. Wel rijdt ik om de zoveel tijd (twee/drie maanden) met 2/3 mensen op buiten rit! hierbij genieten wij allebei heel erg, alleen is hij totaal gericht op de andere paard(en) die mee zijn en stopt hij niet als ik zeg dat hij moet stoppen. maar wel is hij ontspannen.
Ook ben ik de laatste tijd bezig met hem alleen leren buiten rijden met de gedachte dat hij zich meer op mij zal kunnen richten en beter naar mij zal luisteren. maar dan komt het probleem, hij wordt heel erg bang als ik met hem naar het hek toe loop, laatst ben ik een stukje met hem gaan stappen aan de hand en is het niet zo dat hij alleen naar bosjes kijkt of naar een water sproeier, nee, het is de hele tijd dat hij in de actie staat om het op een ren te zetten. Dit vind ik zelf erg vervelend want ik wil hem de leiding bieden die hij nodig heeft, maar hoe moet ik dit beter aanpakken (ik loop al heel zelfverzekerd voor hem uit: rug recht, hoofd omhoog enzovoort) en leid hem rustig mee als er iets engs is)
Het is al een lange tijd een droom dat ik met hem samen door de bossen kan trekken en soms over een boom stammetje kan springen
Weet iemand mij te helpen met dit probleem??
liefs.