Ruiterroutes Herperduin

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Ruiterroutes Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:22

Een paar vragen over Herperduin:
- wat is een goede parkeerplaats aan de noordkant waar je zo het gebied in kan rijden zonder dat je door een hekje oid moet? Ik wil niet van mijn paard af stappen om door een hekje te moeten :D. Ik hoorde onlangs dat je door klaphekjes moet om het gebied in te komen ?
- is er een kaart met de knooppunten route verkrijgbaar of online vindbaar ? Ik heb al wat info gezocht op internet, maar kom niet verder dan ruiterenenmennen.nl met digitale routes.
Op ruitersmennersherperduinmaashorst.nl staat vooral info over

Ben (nog) niet bekend in het gebied, dus alle tips and trics zijn welkom

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:34

Je kan buitenom de afrastering volgen, je komt zo op de zandverstuiving en bij het Klompven. In dit stukje bos kun je rijden zonder hekjes, maar dan ben je wel snel klaar.
Je kan ook geen ronde om de Herperduin heen rijden zonder hekjes te passeren, dan zal je op een gegeven moment of moeten doorsteken of moeten omdraaien.

Bij de Kriekeput is een trailer parkeerplaats. Verder heb je aan de kant van Koolwijk en Berghem ook wel kleinere parkeerplaatsen. In de weekenden zijn de parkeerplaatsen afgesloten, doordeweeks weet ik niet zeker.

Binnen de Herperduinen is het vrij rijden op alle paden, ideaal. Het is niet zo'n groot bos, maar echt een leuk mooi en gevarieerd gebied om in te rijden. Dus ik zou toch ervoor kiezen om binnen de afrastering te gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Grit op 05-05-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Ruiterroutes Herperduin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:45

Als er binnen de afrastering iets v picknicktafels of zo staan dan lukt het wel, maar mn paard is 1.80m... ik kom er niet zomaar op als ik er eenmaal naast sta....

Grit

Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:53

Ik weet dat de meeste daarvoor dan een boomstronk opzoeken. Vanaf onze stal zat er een achter het hekje, maar daar is verder geen officiƫle parkeerplek (start/eindpunt aan de zuidkant op onderstaande kaart).

Dit is een voorbeeld van een route buitenom, maar vanaf punt 7 moet je dan of omdraaien of doorsteken door hekjes.
Bij punt 3 zit je bij de zandvlakte en het Klompven. Bij dat gebied is de parkeerplaats de Kriekeput.

Afbeelding