Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corona tijden)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elin2412

Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corona tijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 07:14

Wie kan me helpen met tips. Nu in de Corona tijden zijn veel parkeerplekken dicht. Welke bossen kan ik nog heen Zeist/bilthoven/Soest. Waar ik veilig kan parkeren voor laden en lossen?
Laatst bijgewerkt door elin2412 op 29-04-20 07:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ineke2

Re: Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corinna tijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:16

Heb geen tip, maar zou je titel even aanpassen nu het nog kan.

Rose94

Re: Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corinna tijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:18

Parkeerplaatsen zijn niet voor niets afgesloten. De bedoeling is om een buitenrit te maken vanaf je eigen stal, in je eigen omgeving.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:21

Rose94 schreef:
Parkeerplaatsen zijn niet voor niets afgesloten. De bedoeling is om een buitenrit te maken vanaf je eigen stal, in je eigen omgeving.

Je mag gewoon vervoeren en een buitenrit maken in het bos. Bokkers zijn er niet voor om extra regels op te leggen.

Liever een buitenrit waarbij je makkelijk afstand kunt houden als hutje mutje gaan bbq’en in het park.

Saaams

Re: Goed parkeren voor bosrit omg Groenekan (in Corona tijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:32

Ik woon in Soest en daar zijn alle grote parkeerplaatsen afgesloten. Je kan de combinatie hooguit op sommige gebieden langs de berm zetten. Maar doe dit doordeweeks. Vrijdag tm zondag zit er meest vd tijd controle met hekken.

leenleen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:58

In gemeente De Bilt (en dus ook in Bilthoven) zijn alle parkeerplaatsen bij de bossen afgesloten, ook die bij beerschoten en panbos. Ook alle parkeerplaats bij Soest zijn dicht. Ook de parkeerplaatsen waar je met een trailer terecht kan bij de ruigenhoek zijn afgesloten. Er zijn een paar plekken waar je in de woonwijken kan parkeren, maar daar is geen plek om een trailer kwijt te kunnen helaas. Ik weet wel dat er een aantal plekken zijn bij Hilversum waar je nog kan parkereN, wellicht is dat iets?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:59

Bij zeist en austerlitz zijn ook alle parkeerplaatsen dicht

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 08:32

Ja bilthoven kan ik hem wel langs de weg kwijt. Waar zou ik terecht kunnen in Hilversum? Dank voor het meedenken alvast!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:55

Ineke2 schreef:
Rose94 schreef:

Je mag gewoon vervoeren en een buitenrit maken in het bos. Bokkers zijn er niet voor om extra regels op te leggen.

Bokkers niet nee maar die zeggen wat ze in hun eigen omgeving zien.

Alle parkeerplaatsen zijn afgesloten, waar wil je je combi kwijt dan?
Je wordt bekeurd als je fout geparkeerd staat.

Afbeelding

Dus nogmaals nee wij kunnen je het niet verbieden maar punt blijft dat je nergens je auto kwijt kan en het je afgeraden wordt door alle Utrechtse gemeentes.

En de maatregelen zijn dus ook verlengd, dus de datum uit dit bericht klopt al niet meer.

Maar he, wil je 400 euro kwijt voor een bosrit, be my guest.

Gelukkig hebben de MTB-ers wel gezond verstand, dit in tegenstelling tot veel bokkers ruiters.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:14

Ik word gewoon een beetje moe van het commentaar.
Zelf ga ik niet met een trailer weg, maar als anderen dat wel willen dan moeten ze dat zelf weten.
Als er een boete volgt dan is niet mijn probleem.

De mountain bikers hebben geen trailer die ze kwijt moeten en het is ( zeker in het weekend) druk in het bos als ik de berichten mag geloven dus of die allemaal maar braaf luisteren.... dat denk ik dan weer niet.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:17

Ik kan je melden dat alle parkeerplaatsen in gemeente De Bilt (Dus De Bilt, Bilthoven, Groenekan, Maartensdijk en Westbroek) momenteel afgesloten zijn.

Wij kunnen nu ook niet met de hond naar het bos (wonen er nu net te ver vandaan). Ik ben bang dat je moet wachten op versoepeling van de regels.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:21

Hoornboegse heide?
Parking bij Vliegveld Hilversum is gewoon open

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:22

Ineke2 schreef:
Ik word gewoon een beetje moe van het commentaar.
Zelf ga ik niet met een trailer weg, maar als anderen dat wel willen dan moeten ze dat zelf weten.
Als er een boete volgt dan is niet mijn probleem.

En ik word moe van commentaar dat het allemaal best wel kan.

Jij werkt niet in de zorg en hebt dus niets met corona.
Jij woont niet in een gebied waar alles dicht is gegooid vanwege corona. Waar dagjesmensen worden geweerd en alle parkeerplaatsen af zijn gezet.

Als meerdere bokkers dit dan al zeggen die WEL in deze omgeving wonen waarom ga jij er dan overheen met dat bokkers het niet voor het zeggen hebben.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:30

Hier zijn de parkeerplaatsen dicht. Heb al wel meerdere gezien die de combinatie gewoon in mijn straat zetten en dan het bos in gaan. Er wordt hier wel veel gecontroleerd en weet niet of het wel mag.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:32

geerte schreef:
Hier zijn de parkeerplaatsen dicht. Heb al wel meerdere gezien die de combinatie gewoon in mijn straat zetten en dan het bos in gaan. Er wordt hier wel veel gecontroleerd en weet niet of het wel mag.

Officieel mag je een aanhang 24 of 48 uur (weet niet meer welke) op een normale parkeerplaats/in een woonwijk laten staan. Dus wat dat betreft mag het volgens de wet wel.
Hoe dat nu met Corona zit geen idee...

Als het een optie is kan je beter naar een strand gaan TS, kan je ook veel meer afstand van iedereen houden :)
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 29-04-20 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:33

bliksemflits schreef:
geerte schreef:

Officieel mag je een aanhang 24 of 48 uur (weet niet meer welke) op een normale parkeerplaats/in een woonwijk laten staan. Dus wat dat betreft mag het volgens de wet wel.

Hoe dat nu met Corona zit geen idee...

Maar een normale parkeerplaats betekent dat je je trailer afkoppeld anders past dat nooit.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:34

Bijv zo'n fileparkeerplek, daar zou het eventueel kunnen als je dan 2 plekken in gebruik neemt. Volgens de wet mag dat dus voor 24 of 48 uur en ik meen dat hij niet perse losgekoppeld hoeft te zijn. Maar daar kan je nog wel een punt hebben, want daar twijfel ik over nu...

elin2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:45

Het was niet mijn bedoeling negatieve reacties uit te lokken. Het was gewoon een vraag. Aannames dat ik niet in de zorg werk zijn ook bijzonder. Maar voor de meeste bedankt voor het meedenken!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:46

elin2412 schreef:
Het was niet mijn bedoeling negatieve reacties uit te lokken. Het was gewoon een vraag. Aannames dat ik niet in de zorg werk zijn ook bijzonder. Maar voor de meeste bedankt voor het meedenken!

Ik reageer op Ineke niet op jou ;)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:48

ietsje verder weg maar vanaf Hhoutbeekweg in Stroe kun je prima uitrijden en zijn de P nog open.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:51

Ineke2 schreef:
Rose94 schreef:

Liever een buitenrit waarbij je makkelijk afstand kunt houden als hutje mutje gaan bbq’en in het park.

Het advies lijkt me toch anders. Waarom zijn volgens jou dan op de meeste plekken de parkeerplaatsen afgesloten? Als iedereen zo welkom zou zijn geweest, hadden ze die toch net zo goed open kunnen laten?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:22

De parkeerplaatsen zijn toch echt meer afgesloten voor "gewone mensen" die met hele groepen gaan wandelen of iets dergelijks. Op je paard ben je toch vaak alleen of in ieder geval met genoeg afstand, paarden zijn in ieder geval niet de voornaamste reden dat ze dicht zijn :) Want als dat zo was was buitenrijden wel verboden net als in België.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:24

Nog steeds zijn dat aannames Onali, fijne dag gewenst :wave:

De plekken zijn afgesloten omdat er ( voornamelijk in de weekenden) teveel mensen naar toe kwamen. Niet omdat je er helemaal niet meer mag zijn.

Mijn paard staat in de buurt van het strand. Dat is afgesloten, maar toch mogen wij er gewoon heen. De toezichthouders laten ons er door en wensen ons veel plezier. Wij krijgen geen waarschuwing of boete. Alleen mag je niet meer dan met 2 ruiters tegelijk rijden.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:29

Ik ben van de week met trailer naar het strand geweest (alleen) en mocht er ook gewoon door, vandaar dat ik dat opperde voor de TS :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:41

Ineke2 schreef:
Nog steeds zijn dat aannames Onali, fijne dag gewenst :wave:

De plekken zijn afgesloten omdat er ( voornamelijk in de weekenden) teveel mensen naar toe kwamen. Niet omdat je er helemaal niet meer mag zijn.

Het wordt bij ons ontmoedigt om te komen.
Woon je in deze omgeving dan ben je van harte welkom, moet je met de auto komen dan nee blijf thuis en doe een rondje in je eigen omgeving.

Het maakt dus niks uit of je er een trailer aan hebt zitten, je bent niet welkom.
En veel succes met het verzetten van ineen gelinkte hekken als je toch zo koppig bent.