Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:12

Daphara schreef:
Neerbuigend hoor!

Als Bowo een buitenrit wil maken op de Sallandse heuvelrug heb jij daar in Noord Brabant geen last van en al helemaal niets mee te maken.

Echt een beetje meer verdraagzaamheid zou heel prettig zijn in deze tijd.

Daar heb ik wel wat mee te maken, want me moeten het samen doen, met z’n allen. De oproep is duidelijk: ga niet naar natuurgebieden, blijf thuis....
Kan je wel boos op mij worden, maar ik heb het ook niet verzonnen....

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:58

Je kan doordeweeks prima een bosrit gaan maken als het niet druk is, zou niet weten waarom niet.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:44

Ik ga ook de afgelopen paar weken gewoon nog op buitenrit hoor.. Helaas is dit gebied best ver weg maar als mijn paard de conditie heeft voor een dagtocht staat t op mijn lijstje:D

Ik ga zelf wel doordeweeks, gewoon omdat ik die mogelijkheid heb en het dan rustiger is. Wordt een beetje moe van de belerende toon van mensen op dit moment.

nicole_floor

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:57

Achja op een paard is het het makkelijkst van allemaal om 1.5m afstand te houden. Maarja ik zou niet naar het bos gaan als van te voren al weet, dat het heel druk is.

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:37

Ik rij met mijn dochter veel op de Sallandse Heuvelrug aan de kant van Rijssen/Nijverdal. Combi bos en heide is zo mooi.

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:47

Is het hier goed te doen voor menners? Ik rijd met Shetlander en sulky dus liever niet perse hele stukken omhoog en hele mulle paden

Bowo
Berichten: 2822
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:00

Helaas ben ik ook afhankelijk van vervoer en mijn vervoer moet helaas ook gewoon werken. Uiteraard houd ik gewoon ruim afstand (wat op zich ook niet zo moeilijk is als je op een paard zit). Ik begrijp best dat de situatie in Nederland ernstig is, maar is 1 keer een bosritje moet best kunnen. Ik zie om mij heen genoeg mensen die toch nog even met een klein groepje vrienden afspreken, dat is vind ik dan wel schadelijk en doe ik dus ook niet. Mijn leven staat al genoeg op zn kop, als ik ook nog niet eens een bosrit mag maken, wat mag je dan nog wel? Moet heel Nederland straks van de corona af zijn, maar dan thuis zitten met een depressie en mentale problemen vanwege het maandenlang ophokken? Daar worden we ook niet blij van.

Het thuisblijven is met name om te voorkomen dat het te druk is, waardoor er geen afstand kan worden gehouden. Wij hebben er gewoon voor gezorgd dat dit wel mogelijk is. Ik had ook graag een rustig moment willen kiezen, maar dat kon helaas niet.

Maar ik heb een heerlijk ritje kunnen maken!

@ElineGC. De meeste paden zijn denk ik goed te doen met een sulky, sommige vind ik ook eigenlijk bijna te hard om bijvoorbeeld een galopje te kunnen doen. De top van de berg (Schouwenburgweg) zou ik wel bij wegblijven, dat is een erg mul en steil stuk.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:13

ElineGC schreef:
Is het hier goed te doen voor menners? Ik rijd met Shetlander en sulky dus liever niet perse hele stukken omhoog en hele mulle paden


Dan zou ik niet kiezen voor de Haarlerberg

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:28

Kinke schreef:
ElineGC schreef:
Is het hier goed te doen voor menners? Ik rijd met Shetlander en sulky dus liever niet perse hele stukken omhoog en hele mulle paden


Dan zou ik niet kiezen voor de Haarlerberg


Nee, daar zitten behoorlijk steile stukken, die je moeilijker kunt vermijden als je een klein rondje (onder de 15 km) doet, of je moet er omheen rijden, maar poeh, dat is een flinke rit.

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:34

ElineGC schreef:
Is het hier goed te doen voor menners? Ik rijd met Shetlander en sulky dus liever niet perse hele stukken omhoog en hele mulle paden


Hellendoorn is wel goed te doen met een aanspanning. Vertrekken vanaf de manege/rijvereniging. Daar is altijd parkeerplek zolang er geen evenementen zijn. En je stapt 50 mtr over een rustig weggetje en bent dan in het bos.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:55

LadyMadonna schreef:
Daphara schreef:
Neerbuigend hoor!

Als Bowo een buitenrit wil maken op de Sallandse heuvelrug heb jij daar in Noord Brabant geen last van en al helemaal niets mee te maken.

Echt een beetje meer verdraagzaamheid zou heel prettig zijn in deze tijd.

Daar heb ik wel wat mee te maken, want me moeten het samen doen, met z’n allen. De oproep is duidelijk: ga niet naar natuurgebieden, blijf thuis....
Kan je wel boos op mij worden, maar ik heb het ook niet verzonnen....


Helemaal mee eens! Ga rijden in de bak of een rondje in je eigen omgeving maar BLIJF ZOVEEL MOGELIJK THUIS!!! Ook KNHS adviseert dringend om op dit moment geen paarden te vervoeren tenzij er iets urgents is. Hoe kan het, dat mensen voor zichzelf vaak een uitzondering beredeneren? "Ik snap de regels maar....voor mij gelden ze niet". Pfffff.

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:20

Ik woon in de omgeving en kan vanaf stal over het park, echt heerlijk. De eerste berg die ik tegenkom is de sprengerberg en kom ook regelmatig langs de parkeerplaats in Haarle. Meer richting hellendoorn is mij net te ver, zou ik tzt de trailer voor moeten pakken.

Afbeelding

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 22:27

Super leuk dat hier een topic voor is. Mijn paard staat in Mariënheem dus we zijn wel eens vanuit Haarle een rondje gereden. Maar ik ken de routes daar niet goed genoeg. Maar als ik jullie foto’s zie weet ik dat ik echt een keer weer daar heen moet. Wat is het mooi daar!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 12:41

Sas67 schreef:
Helemaal mee eens! Ga rijden in de bak of een rondje in je eigen omgeving maar BLIJF ZOVEEL MOGELIJK THUIS!!! Ook KNHS adviseert dringend om op dit moment geen paarden te vervoeren tenzij er iets urgents is. Hoe kan het, dat mensen voor zichzelf vaak een uitzondering beredeneren? "Ik snap de regels maar....voor mij gelden ze niet". Pfffff.


Er is een heel deel van het forum gewijd aan het onderwerp Corona. Ga vooral daar de discussie aan, maar laten we het in dit topic a.u.b. niet doen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 12:42

DewiFoto schreef:
Super leuk dat hier een topic voor is. Mijn paard staat in Mariënheem dus we zijn wel eens vanuit Haarle een rondje gereden. Maar ik ken de routes daar niet goed genoeg. Maar als ik jullie foto’s zie weet ik dat ik echt een keer weer daar heen moet. Wat is het mooi daar!


Ellen_ov schreef:
Ik woon in de omgeving en kan vanaf stal over het park, echt heerlijk. De eerste berg die ik tegenkom is de sprengerberg en kom ook regelmatig langs de parkeerplaats in Haarle. Meer richting hellendoorn is mij net te ver, zou ik tzt de trailer voor moeten pakken.

[ [url=m/Jn4dJe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh gezellig dames, nog meer mensen die van de SHR genieten. Ik voel echt een geplande rit aankomen na de crisis.

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:28

Oh daar ben ik zeker wel voor in ja!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:00

Mijn paard staat aan de Holterberg, in de buurt van de dagcamping bij holten en kan aan de andere kant opstappen bij Rijssen. Ik ga daar meestal rondje links, links, links, links en dan ben je weer op het hoofdpad haha. Moet zeggen dat ik al lang niet meer naar buiten ben gegaan vanwege angst bij mij door een situatie met mijn paard vorig jaar, maar met corona bouw ik dit rustig op door in de eerste instantie veel over het zandpad voor ons huis te wandelen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:48

Wat een prachtige omgeving daar. Helaas ligt het niet voor mij in de buurt maar wil er wel een keer heen voor een lange buitenrit.

Worden er daar wel eens georganiseerde buitenritten gehouden?

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:05

Ik spotte vandaag iemand te paard dicht bij de manege in Hellendoorn. Groot bruin paard met een witte bles, 1 van jullie?

Ik ben vandaag het rondje Hellendoorn, Nijverdal, Haarle, Hellendoorn gegaan. 15 km genieten.
Foto is gemaakt op de Oude Deventerweg net na de oversteek van de N35
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:08

Leuke foto Marlies!

Ik was het niet, ik verplicht mijzelf even tot bakwerk, waren we echt weer even aan toe :') en er staat nog t/m woensdag parcourtje in de bak dus even weer trainen

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:00

@MarliesV ik ben met de route van de boscross van de Paltheruiters weleens door de diepe zandkuil gereden. Maar waar zit die nou precies? En waar zou je kunnen parkeren als je daar heen wilt?

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:22

Sjaco die zit achter de Uitkijk.

Als je op Google intikt: Diepe Zandkuil Hellendoorn dan krijg je wel een hit op Maps.

Parkeren bij de Hertruitertjes/Manege 't Oale Spoor is het handigst, dan stap je over de Reestweg het bos in en dan richting de Uitkijk, niet het pad van de Uitkijk in maar 1 hoger rechts af en dan zit het aan je linker hand, je ziet door de bomen een vrij open stuk.

(of mij even pb voor mijn nummer, je komt langs mijn huis ;-) )

rollyjogered

Berichten: 201
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:10

ik rij nu al zo’n 4 jaar elke week op de sallandse heuvelrug en ken ondertussen het hele bos uit m’n hoofd. ik rij voornamelijk op de holterberg maar doe regelmatig ook een dagtocht richting nijverdal of hellendoorn. als iemand na alles samen een ritje wilt maken stuur maar een pb! :)

hier wat foto’s van mijn lievelingspaden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:36

rollyjogered schreef:
ik rij nu al zo’n 4 jaar elke week op de sallandse heuvelrug en ken ondertussen het hele bos uit m’n hoofd. ik rij voornamelijk op de holterberg maar doe regelmatig ook een dagtocht richting nijverdal of hellendoorn. als iemand na alles samen een ritje wilt maken stuur maar een pb! :)

hier wat foto’s van mijn lievelingspaden:

[ [url=m/lRtcWY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XaJ4R9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qTDr3l.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CVhPm2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wLOSCK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie oortjes foto's … van een IJslander?
Zit wel in de buurt en volg dit topic :j
echter het rijden op een andere locatie lukt mij door omstandigheden nog niet ….

Groet Karin.

rollyjogered

Berichten: 201
Geregistreerd: 10-09-16
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:11

missfalki schreef:
een mooie oortjes foto's … van een IJslander?
Zit wel in de buurt en volg dit topic :j
echter het rijden op een andere locatie lukt mij door omstandigheden nog niet ….

Groet Karin.


ja <3
we hebben vorig jaar contact gehad via pb, ondertussen hebben we wel een trailer dus misschien kan ik een keer jouw kant op komen! moet ik wel nog even verder trailerladen oefenen, maar daar is nu toch genoeg tijd voor. :o